Hoi! Wie heeft er ervaring met homeopathie en reisziekte? Of andere tips? Onze dochter van 12 heeft er erg veel last van: wagenziekte, vliegziekte en vaarziekte. In ernstige mate, snel misselijk en echt beroerd ervan. Ons idee om naar Zuid-Afrika te gaan ziet ze dus helemaal niet zitten en dat begrijpen we, maar is ook erg jammer! Alles al geprobeerd, verschillende pilletjes van de drogist, de sea bands (bandjes om de polsen), wel of niet eten van tevoren, geen schermpjes, voorin de auto zitten en op de weg letten. Nu wil ik onderzoeken of er nog andere mogelijkheden zijn, ook omdat ze er niet overheen lijkt te groeien. Misschien homeopathie? De goede homeopaat hier heeft een wachtlijst van een half jaar, dus hoe vind je dan een andere? Amersfoort of omgeving. Of zijn er nog andere opties om te proberen? Tips als tabletjes, plaats in de auto of polsbandjes hoeven dus niet, want die werken hier echt niet.
Nee. Deed hier geen klap. Maar goed, ik geloof er ook niet in. Super verdunningen aanprijzen als het middel. Zonde van t geld. Als je kind erin geloofd, kun je t een kans geven. Fytotherapie kan helpen, denk aan bv gember gebruiken bij misselijkheid. Maar als medicatie al niet werkt? Vrees ik dat dat ook geen effect heeft. Pillen uit Duitsland deden hier wonderen. Zijn in nederland verboden om te kopen. In de VS kun je zo ook krijgen. Dus heb je die al geprobeerd? Dimenhydrinaat is dat. Maakt wel suf vond ik maar goed, bij wagenziekte is dat niet zo erg als passagier
Geen ervaring met homeopathie en reisziekte. Ik heb er zelfs als volwasse soms nog last van, dus kan ook zijn dat ze er niet helemaal overheen groeit. enige dat bij mij helpt is zelf rijden, dan heb ik er nooit last van, maar daar heeft je dochter niks aan
Ik weet hoe je dochter zich voelt, ik heb ook vreselijke reisziekte, vooral in het vliegtuig en op boten. Ik heb geen ervaring met homeopathie en reisziekte. Vorig jaar heb ik voor het eerst een lange vlucht én meerdere bootreizen zonder ook maar ergens last van te hebben mogen ervaren, dit met gebruik van scopolamine pleisters (te verkrijgen via de huisarts). Je geeft aan alles geprobeerd te hebben, maar ik had er zelf ook nog niet eerder van gehoord, dus gooi het toch maar in de groep, voor de zekerheid
Volgens mij schrijven ze dat niet voor aan kinderen, iets sterkers dan wat je bij bv Kruidvat kan kopen krijg je voor kinderen niet.
Je zou van vsm de korreltjes cocculus kunnen proberen. Maar ik heb geen ervaring met zulke hevige wagenziekte als jouw dochter. Mijn zoontjes hadden het alleen in de bergen op vakantie.
Bedankt voor je reactie. Over fytotherapie lees ik dat het vooral helpt bij milde klachten, dus dan zal het inderdaad niet zo goed helpen. De pillen uit Duitsland ken ik niet, kun je die ook online bestellen? We wonen in het midden van het land en komen daar niet zo snel. Bovendien is het niet altijd heel handig om er suf van te worden, mijn dochter heeft het ook al heel erg van een ritje naar een hockeywedstrijd en als we dieren willen spotten met een jeep komt dat ook niet echt uit, een duffe dochter Maar wellicht wel eens het proberen waard, als ik eraan kan komen…..
Hier heb ik inderdaad nog niet van gehoord, misschien moet ik toch eens even contact opnemen met de huisartsassistente. Bedankt!
Ik zie op bijvoorbeeld Amazon ook dat soort pleisters te koop, maar daar staat niet bij wat erin zit en of het voor kinderen geschikt is. Overigens heeft ze een volwassen lengte inmiddels (maar nog wel minder gewicht).
Oh, ik lees nu ook dat die pleisters echt niet bij kinderen mogen, dus dat doen we maar niet. Ik ga via iemand die ik ken kijken of ik aan die pilletjes uit Duitsland kan komen, eens kijken of dat iets doet!
Als het zo extreem is kun je dan niet eens met een huisarts of kinderarts overleggen? Wellicht kunnen ze wel sterkere medicatie tegen bv misselijkheid voorschrijven? Er zijn er wel die heel goed helpen zonder al teveel bijwerkingen bv zofran.
Uit de homeopathie/fythotherapie ken ik niks wat hier tegen helpt, enkel bij lichte klachten. Van Vogel heb je Nux Vomica D4 en t advies om pepermuntthee te drinken of een beetje gember poeder of een stukje gekonfijte gember. Verder voldoende rust en slaap voor de reis en geen vet voedsel. Spanningen en stress zo veel mogelijk vermijden. Dat is net aan t "weeige gevoel op je maag" niveau, niet wat ik opmaak waar je dochter tegenaan loopt. Verwacht daarom dat je beste kans is bij de huisarts. Bij mn man werkt alleen zelf rijden, maar dat is voor jullie nog even geen optie. Heeft ze t ook als ze niet naar buiten kijkt maar gewoon naar 1 punt in t voertuig? Als het voornamelijk komt doordat ze naar buiten kijkt zou je allicht nog een oogmeting kunnen proberen, misschien dat er een cylinder vervelend doet en dat die t niet tijdig genoeg gecompenseerd krijgt voordat t volgende in t landschap voorbij komt.
Nee dat kan niet, je moet naar de apotheek in Duitsland ervoor. Voor lange afstanden is t wel rendabel dat middel. Moet zeggen, ik ben zelf liever wat duf maar dat reis wel prima gaat dan helemaal niets meekrijgen omdat je alleen maar wil dat de reis stopt en ik weet niet of je dochter t heeft maar het duurt na de rit ook even voordat ik weer echt bij ben na die misselijkheid. Ik hoop dat een arts mee kan kijken voor een middel buiten de drogist (Ik stond hartje winter in de snijdende kou op de veerboot naar Terschelling. En nog was ik misselijk dus ik heb t te doen met je dochter. T is horror)
Hier helpt echt helaas niets. Ik merk dat als we moe zijn het nog veel erger is. Ik vlieg dus bewust niet meer op tijden als 06.00 uur in de ochtend, we voelen ons dan echt ziek.
Ja klopt, mijn dochter heeft er na de reis ook nog wel een tijdje last van. Het is echt wel heftig. Ik heb iemand die regelmatig in Duitsland komt gevraagd om de pilletjes te kopen en dat wilde ze wel. We zijn benieuwd!