hoe spaar je vrije dagen? (bouwsector)

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee hee!

Vorig jaar juni heb ik een tijdje in het ziekenhuis gelegen, mijn vriend heeft toen extra vrije dagen opgenomen en naderhand zorgverlof.

Nou waren in de bouwvak (aug) Zijn dagen op en met de kerstvakantie ook al. We zitten nu al te denken aan de bouwvak. Hij krijgt weekloon dus als hij voor 1 week geen dagen heb krijgen we 1 week geen geld.

Hoe Sparen ze de dagen op in de bouw? staat dat op zijn loonstrook? zo ja, hoe word het dan genoemd?

liefs x

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

krijgt hij in mei geen nieuwe dagen dan? Mijn man valt ook in de bouw en krijgt in mei weer nieuwe dagen. Waarvan er al zoveel vast staan dat hij amper een vrije dag tussendoor kan opnemen. En verder gaan zijn dagen in de min als hij het wel doet en moet ze dan zelf ooit terug betalen (wanneer weet ik niet, als je stopt vermoed ik). Hier kunnen ze wel sparen door te komen werken als ze eigenlijk vrij hebben of over te werken. Vorige keer heeft hij een week niet laten uit betalen zodat hij op 0 uit kwam.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als het goed is staat dat op zijn contract beschreven of in het cao boekje. Meestal heb je recht om 25 vakantiedagen per jaar, maar het kan ook afwijken en dus maar 20 dagen per jaar zijn. Anders misschien even informeren bij zijn werkgever, die kunnen hem iig vertellen hoeveel dagen hij in een jaar opbouwd en hoe veel dagen er nu nog staan.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    mijn man werkt ook in de bouw, en heeft een´tijdspaarfonds´ dus als hij een dag onbetaald opneemt, kan hij het weer uit laten betalen via dat fonds, wij doen dat nooit, dus hebben in mei een leuke cent. daar word ook het vakantiegeld opgestort.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

valt hij onder de bouw of uta cao

bouw heeft inderdaad via het tijdspaarfonds. je hebt standaard dagen die je uitbetaald krijgt en als je meer opneemt zou je het dus uit het tijdspaarfonds moeten nemen

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hee!

Bedankt voor jullie reacties! ja indd dat van het tijdspaarfonds weten we. Ik weet niet onder welke CAO hij valt.. en in het contract staat verder ook niets.

25 dagen zijn zo op, daarom dat ik vroeg of je ze zou kunnen sparen, normaal heeft hij 4 weken bouwvak, 2 weken kerst, carnaval 2 dgn en dan de andere feestdagen en nog 2 weekjes die hij verdeeld over het jaar pakt..

Zou ik zijn baas gewoon kunnen bellen? of hij zelf gwoon hih ;)

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik ben van mening dat je je nooit met het werk van je partner moet bemoeien, dus ik zou hem zelf laten bellen.

Deel Deze Pagina