hallo allemaal, het leek ons wel een leuk idee om voor onze dochter haar tweede verjaardag een andere kamer te maken, een mooie meisjes kamer. nog geen idee wat. maar is het dan verstandig om meteen een gewoon 1 persoonsbed te kopen, of eerst een peuterbed, of zolang als kan in het ledikant laten slapen. we hebben een 1 persoonsbed op de logeerkamer staan, en die vind ze ook reuze intressant, maar zodra we het licht uit doen en de deur dich, vind ze het neit leuk meer we zijn nog niet bezig met een tweede, dus ze meot niet uit haar ledikant. wat zouden jullie doen? groetjes familie veenstra
Ik zou haar nog niet in een bedje laten slapen, volgens mij is ze daar nog te klein voor. Mijn vriendin is rond de derde verjaardag overgestapt op een doorgroeibed voor haar zoontje. Ze heeft deze bij Ikea gekocht, en dit bed heeft de mogelijkheid om er een hekje voor te plaatsen zodat hij er niet zelf uit kan klimmen, want dat gevaar bestaat er natuurlijk wel degelijk. Ik, persoonlijk, zou nog een jaartje wachten en zolang lekker in haar ledikantje laten slapen. Succes ermee, groetjes, vonneg
Ik zou ook zeggen, zo lang ze nog in het ledikantje past (en er geen plaats gemaakt hoeft te worden voor een broertje/zusje) er nog lekker in laten liggen. Tenzij ze er straks gaat proberen uit te klimmen, dan is natuurlijk een peuterbed/1persoons bed wat veiliger.
onze dochter is 2 dagen terug 2 geworden en slaapt sinds een maand in haar nieuwe kamer vanwege de baby die eraan komt. Ik wil haar niet op het laatste moment verhuizen zodat ze zich door de baby weggejaagd voelt. De eerste nacht was het wel wennen maar ze had haar speen nog. Ze werd ongeveer een week vroeger wakker en toen kwam ze helemaal weer in haar ritme. Nu is de speen ook weg en dat duurde ook ongeveer een week. Wel ff huilen als ze haar bed in ging maar ook dat was dus met een week over. Wij hebben GEEN PEUTERBED want het is zonde van je geld.. die kleintjes hebben niet door of er bij hun voeten nog een halve of een hele meter lege ruimte zit.. Wij hebben wel een veiligheidsplankje zodat ze er niet uitrolt. Veel succes met je besluit! Groetjes Linda
Er zijn toch ook bedden die je eerst op formaat peuterbed zet en dan langzaam kunt uitschuiven tot het een 1 persoons bed is? Misschien is dat ook nog een idee voor de mama`s hier.
Dat is een doorgroeibed en is ideaal, want je kan het voor langere jaren gebruiken....te koop o.a. bij Ikea Groetjes, vonneg
ik zal heel eerlijk bekennen dat ik stiekem al rondkijk wat ik wil voor haar nieuwe slaapkamer wij gaan binnenkort verbouwen en dan verhuizen wij naar een andere slaapkamer en onze dochter krijgt onze slaapkamer en dan blijft de babykamer gewoon een babykamer maar heb ook nog geen idee wanneer ik haar in haar nieuwe bed doe ik koop wel in 1 keer een 1 persoonsbed,
Even over zon uitschuifbed... Die matrassen daarvan vindt ik niet goed omdat die dus uit losse delen [of inklapbaar]bestaat. ik ben daar geen voorstander van. Wij hebben ook een echt goed matras gekocht en niet zo een van leen bakker ofzo. Ze moet haar hele leven nog met haar rug doen en haar vader heeft een zwakke rug dus ik ben extra voorzichtig. groetjes Linda
hallo, dus je raad niet aan om zo'n uitschuif bed te kopen. had er namelijk net 1 op internet gezocht, en die kan ik kopen. dat is dus ook met losse matrasjes, 1 grote en 2 kleintjes we hebben wel een 1 persoonsbed, zou ze daar neit meteen op kunnen slapen. wie is er wel te spreken over een doorgroeibed anita