Tafeltje met stoeltjes leuk??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door a2cmieux, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mijn zoontje wordt bijna 2. Ik zat er aan te denken om hem zo'n tafeltje met stoeltjes te geven voor zijn verjaardag. Ik dacht leuk om te verven, kleien, kleuren, puzzels (sommige dingen natuurlijk alleen onder toezicht;)), maar mijn moeder zei "daar doen ze niet zoveel mee".

Dus ik was benieuwd naar jullie ervaring, is een tafel met stoeltjes leuk? Tot en met welke leeftijd gebruiken ze het ongeveer. Ik weet dat het allemaal ook aan de gewone tafel kan, maar ik vind dat een beetje ongezellig.

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Wij hebben een prachtig steigerhouten meubel met 2 stoeltjes, een krijtbord en een la met speelgoed erin. Alleen de la wordt gebruikt. Stoeltjes cq aan het meubel zit ze nooit.... bijna 3,5 jaar is ze.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Hier worden vooral de stoeltjes veel gebruikt (ze zijn 5 en 8), het tafeltje af en toe (vooral op verjaardagen of als er op andere momenten meer kinderen blijven eten dan er aan de eettafel passen). Maar ik vind het niet echt een leuk verjaardagscadeau voor een kind dat twee wordt, geloof ik... :oops:

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter is vier, toen ze 2,5 was of zo een tafeltje met stoeltje gekocht met hetzelfde idee als jij.
    Het wordt inderdaad nooit gebruikt, ze doet alles aan de eettafel.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier hebben we beneden zelfs twee tafeltjes, en beiden worden gigantisch veel gebruikt door mijn dochter van vijf. Zelfs mijn zoontje van nog geen jaar is fan.

6. a2cmieux

#6 a2cmieux, 17 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2017
    Ik dacht dat het op deze leeftijd nog niet zoveel uitmaakt. Mijn zoontje heeft al zoveel, duplo, megablocks, toet toet, keukentje, spelletjes, puzzels, loopfiets, autotje, driewieler, heel veel boekjes, buitenspeelgoed en nog veel veel meer. Ik heb de week van zijn verjaardag vakantie dus ga ik dan met hem op vakantie en maak er nog een extra leuke dag van. Dit was een soort bonus want eigenlijk vind ik dat hij echt niets nodig heeft..... ;)

Ik denk dat ik het wel een leuk kado vind omdat ik er "quality time" in zie. Lijkt me heerlijk om met hem aan zijn tafeltje te zitten en leuke dingen te doen. Het is inderdaad meer het idee dat ik erbij heb dan het kado zelf.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongste heeft ook een tafel en stoeltjes gekregen voor haar 2e verjaardag van ons. Want euh, tja, wij hadden zo ongeveer ook al van alles... De stoeltjes worden het meest gebruikt, ze passen ook onder de salontafel :p, maar het tafeltje wordt ook nog regelmatig gebruikt. Niet perse om aan te zitten, maar wel als onderdeel in het fantasie spel (kruip eronder en het is een hondenhok :thumup:! Leg er een deken overheen en het is een tafeltje in een restaurant, etc).

Een speeltentje voor binnen was ook een grote hit met 2 jaar.

8. a2cmieux

Speeltent voor binnen hebben we ook al;). Hij vindt het heerlijk om zich erin of erachter te verstoppen of we zitten er samen in en lezen boekjes. Is hier inderdaad ook een hit!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons worden de tafeltjes best veel gebruikt. In de serre (speelhoek) zitten ze er vaak samen aan om duplo te bouwen. Op de kamer van de jongste staat een tafeltje met daarop de brandweerman Sam kazerne. En onze oudste zit er soms aan te 'werken' dat is schrijven, uitvindingen tekenen.
    Hier worden ze dus veel gebruikt. Ik denk dat het als cadeau best kan. Eventueel pimp je het tafeltje door er bijvoorbeeld een weg op te schilderen en er een autootje bij te geven ofzo. Dan valt het vast nog meer in de smaak!

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Wij hebben hem een tafeltje geven toen hij ruim 2,5 was. We hebben gekozen voor een lack ikea tafeltje in het groen. Met een houten stoektje wat we gekocht hebben bij de kringloop. Met een kleine kast van de ikea (2x2 vakken) hebben we een hoekje gemaakt.

Kleuren, knutselen moet aan de eettafel, puzzel of duplo gaat hij aan zijn tafel of pakt de salontafel.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap die opmerkingen niet van 'dat is toch geen cadeau?'. Ik zie het wel vaker in dit soort topics.

Hebben jullie dan zo'n ondankbare kinderen? Of maken jullie net kinderen die ondankbaar worden, door ze van in het begin (misschien onbewust) te leren dat cadeaus een bepaald niveau van coolheid moeten hebben? Ik kan mijn dochter ook voor haar verjaardag echt blij maken met knutselgerief, een bankje voor haar kamer, een leuk tapijtje of wat dan ook... Moet toch niet altijd een fancy speelding zijn?

owly en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben een tafel en 2 stoeltjes. Dochter is 2,5 jaar, ze zit er weinig aan.. Om met klei te spelen, soms om fruit te eten. Maar vaak zet ze het stoeltje aan de salontafel.

Wel iets leuks is de kinder poang-stoel v/d Ikea, zit ze veel in :)

@Shakes Vind ik ook! Dochter kreeg voor haar 2de verjaardag een nieuwe eetstoel, een die meer gericht is op een peuter/kleuter en ze was er evenzeer trots op. Ze heeft al zoveel speelgoed

13. a2cmieux

Dankjewel Shakes, ik twijfelde echt even of het misschien echt niet leuk was. Maar ik ben het hier 100% mee eens. Het hoeft echt niet altijd een fancy speelgoed te zijn.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. a2cmieux

Dank je voor de tip!

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij hebben een ikea tafeltje met twee stoeltjes. Wordt echt veel gebruikt! Nog steeds door dochter van 5 om aan te kleuren etc maar ook door zoontje van 2,5.
    Wordt ook gebruikt als restauranttafeltje bij het keukentje of ze gooien er een kleed overheen en hoppa een tent!
    Als we visite hebben die blijven eten zetten we de kids aan dat tafeltje met hun bordje, ideaal!
    En de stoeltjes passen prima onder de salontafel, ook heel handig!

Dus wat mij betreft echt een aanrader!

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh dat doen wij ook! Vinden alle kinderen zo geweldig dat ze er zelfs om vragen als er voldoende plek aan de grote tafel is.

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier gegeven voor zijn eerste verjaardag. Hij kleurt eraan, knutselt eraan, zit er aan, zet er spulletjes op..wordt echt wel intensief gebruikt!!

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier wordt het echt vel gebruikt. Maar ik weet niet of ik het een leuk verjaardagscadeau zou vinden

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    #19 NiekeKris, 18 jun 2017
    Laatst bewerkt: 18 jun 2017
    En ik snap de opmerking mbt ondankbare kinderen dan juist weer niet zo. ;) Want wat IK vind zegt toch niets over mijn kinderen? Jij geeft je kind(eren) toch ook dingen waarvan je denkt dat ze ze leuk vindt/vinden, mag ik hopen? Ik vind het voor een kindje dat twee wordt minder leuk, maar dat zegt niets het over wat mijn kinderen op wat oudere leeftijd krijgen; mijn kinderen zijn inmiddels op de leeftijd dat bepaalde dingen 'anders dan speelgoed' (of knutselspul) naar mijn idee juist heel passend zijn. Toen ze twee waren hadden ze hier echter nog lang niet alles (hebben overigens nog steeds niet ;) en over kinderen die alles al hebben kun je ook vooroordelen hebben... ;)) en hadden ze hier, naar mijn idee, liever iets van speelgoed. Daar komt mijn idee dus vandaan.

Als TS het wel een leuk cadeau vindt en denkt dat haar kind het leuk vindt (want dat lijkt me waar het om gaat!) moet ze het vooral geven! :)

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Onze uk is net 3 maar is blij met alles! Hij vond zijn tafel en stoel geweldig.
    Knutselspullen maak je hem ook blij mee.
    Bijvoorbeeld we zijn bezig met zinnelijkheid als het 4 dagdelen goed gaat doen we wat leuks wat ze samen hebben bedacht. Lijstje bestaat nu uit samen koken/bakken, tent maken, knutselen, picknicken.

Maar weer terug naar het topic het is een goed idee en als je denkt dat het past bij je zoontje waarom niet :)

Deel Deze Pagina