Hoe Speen afleren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door loveofmine, 1 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Sowieso mogen ze hem hier houden tot ze oud genoeg zijn om te begrijpen wat er gebeurt. Bij dochter was het met 2,5 dat ik het heb geprobeerd, uitleggen dat het voor haar tanden niet zo goed is, en dat het beter was om hem weg te doen. Toen hebben we hem meteen weggegooid, 's avonds bij haar gelegen tot ze sliep, avond erna even laten huilen en toen was het over.
    Bij de jongste gaat het makkelijker. Hij neemt hem sowieso al niet elke avond mee naar bed. Maar gister vroeg hij er opeens naar. Maar natuurlijk was het ding onvindbaar. Toen ben ik ook bij hem gekropen, tijdje samen 'gekletst' en toen was hij zijn speen vergeten, en is hij gewoon gaan slapen.
    Maar echt lang laten huilen op jongere leeftijd, als ze eigenlijk geen besef hebben van die speen, dat vind ik voor mijn kinderen onnodig. De tanden gaan vast niet heel veel schever staan als ze de speen een half jaartje langer houden ;) En zo wel, dan zullen ze toch maar aan de beugels moeten later.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.130
    113
    Home
    ik heb echt een hekel aan spenen ;)
    de jongste heeft hem niet gebruikt spuugde vanaf dag 1 uit
    de oudste heeft hem tot ie 15 jaar was gebruikt toen was ie stuk hebben we hem samen in de prullenbak gegooid de eerste nacht was wat onrustig maar daarna was het gelijk goed

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Cold turkey. Bij alle 3.
    Speen kapot geknipt, daarna laten zien: "Ahh, de speen is kapot! Jammer, maar nu moet hij weg." Samen weggegooid, benoemd dat ze zonder gingen slapen en dat ik zeker wist dat ze dat konden omdat ze al groot waren.
    Eerste avond ietsje lastiger, maar daarna was het eigenlijk al over. Twee van de 3 hebben nog wel eens gevraagd naar speen, maar mijn antwoord: "Die is weg, weet je nog?" was al voldoende. Eigenlijk dus helemaal geen drama gegeven... (tot mijn verbazing, ik was voorbereid op veel heftigere scenes :p)

Ze waren 4 jaar, 2 jaar en 2 jaar toen ik dit deed.
    Is me echt 1000% meegevallen

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

:eek:....
    :p

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.130
    113
    Home
    hahaha ja dat is best een tijdje :oops:;)

6. Ketjapmanis

Ketjapmanis Actief lid

11 nov 2015
    222
    113
    43
    hier een fascinatie voor de vuilniswagen gebruikt. Daar hebben we hem aan meegegeven en hij mocht een cadeau uitzoeken. Twee dagen jammeren met slapen, maar daarna geen enkel probleem meer (terwijl mijn zoon best gevoelig is voor veranderingen) .

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Toevallig een paar dagen gelede weg laten gooien. Ondanks dat hij de speen altijd alleen in bed gebruikte zag de tandarts al duidelijk een probleem ontstaan!).

Hij mocht eem knuffeltje uitzoeken bij de speelgoedwinkel (zo'n Ty-ding met glitteroogjes). 'Grote kindjes hebben een knuffel, geen speen'. Bij het naar bed gaan vindt hij het wel even (10 seconden) moeilijk, maar hij slaapt prima. Alleen jammer dat hij nu een half uur eerder wakker is dan voorheen: 5:00 ipv 5:30. Haha.
    Spijt dat ik hem niet eerder heb weggedaan. Volgens mij zijn het meer de ouders die het moment vrezen dan dat de kinderen er last van hebben.

Deel Deze Pagina