Hoe speen de deur uitwerken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sukke, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier geen slisser.

Wbt die tanden, dat schijnt eraan te liggen hoe ze op de speen zuigen. Hier gingen de tandjes wel al wat naar voren staan rond haar 2e verjaardag. Nu lijkt het wel weer minder geworden, geen idee of dat uberhaubt kan.

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Op het kdv waar ik werk zijn soms wel kindjes een soort van 'verslaafd' aan hun speen. En bij hen merk ik dan dat zij als ze van de speen af zijn ineens hele verhalen hebben terwijl ze daarvoor nooit een woord zeiden. Dit heeft best veel invloed op de manier waarop zij met de andere kinderen omgaan en daarmee de mate waarop zij een leuke dag hebben.

Als wij langzaam aan de speen op de groep afgebouwd hebben merken we echt verschil. Maar vaak komt dan papa ophalen en het eerste wat die doet, hopla, speen in die mond stoppen.

Je moet natuurlijk als ouder zelf weten hoe je je kind opvoedt, dat mag ik niet bepalen, maar als advies zou ik zeggen, bouw overdag die speen thuis af, want als het thuis al niet lukt dan is het voor een kind in een minder veilige omgeving als het openbaar of op de opvang nog moeilijker, terwijl het wel hebben van een speen heel de dag ze echt belemmert.

Dus of het nu wel of niet slecht is voor het gebit, er zijn nog meer redenen om het speengebruik bij een dreumes of peuter te beperken tot in bed, vind ik.

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jij zegt zien wij bij onze zoon..
    Inmiddels nog af en toe overdag.. Maar voor de rest alleen bij het inslapen..
    Hij is veel uitbundiger en kletserig als hij de speen niet heeft.
    Gedrag waar sommige ouders uit mijn omgeving zeggen geef een speen dan is hij lekker rustig..
    Terwijl wij vinden dat wij hem hiermee helpen te ontwikkelen omdat die speen hem dan niet bellemerd..

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze oudste heeft op de opvang juist haar speentje de hele dag uit, maar vroeg in de ochtend en laat op de dag is ze er nog erg aan gehecht. Zodra wij haar halen, is het net of ze zich realiseert hoe moe ze is en vraagt dan ook meteen om haar speen. Terwijl ze hem dus de hele dag niet gemist heeft.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    als je sinterklaas viert, zou je hem ook op die manier iets kunne uitleggen, dat ie mee naar spanje gaat oid...en dna nu al flink voorbereiden...

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    de ochtendfles en avondfles

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou z'n speen gister kapot gebeten in bed gevonden. Dus nu zonder speen en t is echt maar eventjes mopperen maar hij slaapt evengoed heerlijk!

Deel Deze Pagina