Trechterborst

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lies276, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Onze zoon van 15 heeft een vrij extreme trechterborst.
    Hij vindt het niet alleen verschrikkelijk om met ontbloot bovenlijf te lopen, hij is ook erg kortademig bij inspanning.
    Hij wil heel graag een nus bar operatie.
    Volgens de huisarts komt hij hier zeker voor in aanmerking en we hebben een verwijzing naar een streekziekenhuis, omdat de huisarts niet weet waar ze deze expertise hebben (zeker niet in dit streekziekenhuis).
    Ik vind dat eigenlijk een beetje zonde van de tijd. Ik zou het liefst meteen in het goede (kinder)ziekenhuis terecht komen.
    Is er iemand die ervaring heeft met deze operatie en in welk ziekenhuis ze hier ervaring mee hebben? Ik kan er op internet erg weinig over vinden.

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Je zou ook bij je zorg verzekering na kunnen vragen die kunnen je ook helpen met doorsturen naar een goed ziekenhuis

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat is idd een goede tip! Dankjewel!
    Ik ga morgen meteen bellen.

4. Riene

Riene Niet meer actief

Ik ken iemand die vorige maand in ziekenhuis Heerlen hieraan geopereerd is. In dit ziekenhuis hebben ze er veel expertise in volgens deze persoon.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad bij zorgverzekeraar informeren.
    Is zeker zonde van je tijd om eerst naar een streekziekenhuis te gaan.
    Succes!

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Erg ver uit de buurt, maar dat zou me niet uitmaken.
    Morgen eerst maar de ziektekostenverzekeraar bellen.
    Bedankt voor de tip!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik weet niet in welke buurt je woont?
    Maar wij zijn met ons zoontje , ook vanwege een trechterborst (en pijn) bij de kinderarts geweest in het juliana kinderziekenhuis in den haag....
    Over de operatie kan ik je niet zoveel vertellen, ons zoo tje is pas 8, maar hij is daar onder controle, en ze doen daar ook de Nussbaroperatie...ik haf wel een vraagje uit nieuwsgierigheid voor jou omdat jouw zoon al ouder is
    Heeft je zoon er erg veel last van lichamelijk? En als dat zo is al van kleins af aan of later in de groei?

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb inmiddels contact gehad met CZ en zij kwamen met het vooratel om naar het Emma kinderziekenhuis in Amsterdam te gaan.
    Ze hebben daar een speciaal pectus team.
    Daarna heb ik de huisarts gebeld, want die moet onze zoon daar aanmelden.
    Ik mag er dinsdagover terugbellen.

Toen onze zoon jonger was, zag je niks aan zijn borst.
    Nu hij in de puberteit zit is er echt een extreme kuil ontstaan.
    Buiten het feit dat hij zich er erg voor schaamt, geeft hij ook aan dat hij bij gym snel buiten adem is.
    Hij wil zelf heel graag dat er iets aan gedaan wordt en aangezien de tijd een beetje dringt (hij is bijna 16), willen we toch graag een beoordeling van een arts die er echt verstand van heeft.
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina