Hallo meiden, Het lijkt mij hartstikke leuk om een cursus 'muziek op schoot' samen met Vigo te gaan doen. Echter, schrik ik wel van de prijs die ze er voor vragen Wie van jullie doet dit, en is het de moeite waard? Wat kan ik verwachten? Groetjes Debbie
Is hartstikke leuk hoor! Ik heb 'm een half jaar geleden gedaan met Jacob, maar achteraf was hij er iets te klein voor toen (15 maand). Hij was de jongste van de groep en deed echt niet mee met alles, hoewel hij het thuis wel heel leuk vond als ik die liedjes met hem deed. Hij reageert sowieso heel goed op muziek, dus ik denk dat we 'm over een half jaartje ofzo nog een keertje gaan doen. Er zijn namelijk verschillende leeftijdsgroepen. Ik vond de prijs nog wel meevallen (70 euro voor 8 lessen), maar weet niet wat jij moet betalen dan? groetjes Liesbeth
Hier is de prijs 72 euro, en ik vind dat best veel! Maar goed, ik weet ook niet wat zo'n les inhoud... kun je me daar wat meer over vertellen?
't Is eigenlijk van alles.. heel divers. Liedjes zingen met gebaren enzo, rondjes lopen op de maat van de muziek, die dan steeds sneller gaat, zelf muziek maken met bijv. een xylofoon, houten stokjes, sambaballen. En dan wordt er nog gebruik gemaakt van hoepels, slingers, kleedjes, sjaaltjes, van alles eigenlijk... 't Is heel afwisselend en daardoor voor heel goed te doen voor die kleintjes. Hoe oud is Vigo? Ik zou het (uit ervaring) namelijk niet doen als hij jonger dan anderhalf is.
O ja, wat ook heel leuk was, was dat elk kind aan het begin begroet werd door een eigen liedje, en dat aan het eind ook weer. Heel veel van die liedjes en spelletjes gebruik ik thuis ook nog met Jacob, hartstikke leuk. We kregen alles mee wat we die les gedaan hadden, zodat je het makkelijk thuis nog even kon doen.
Tja, het kan natuurlijk wel, ligt eraan hoe hij is, of hij snel dingen oppikt enzo, maar als je er echt wat aan wil hebben zou ik een half jaartje wachten. Maar goed, ik weet ook niet of alle MOS-cursussen overal hetzelfde zijn en hoeveel verschil er dan is.
Bedankt voor al je antwoorden... Ik denk er nog even over na. Mochten er nog andere moeders zijn met ervaring, ik zou ze graag willen horen!
Ik ga het in november doen, maar dan in een babygroep Op zaterdagmorgen, vind ik echt ideaal! Het kost 74 euro voor 10 lessen van 45 minuten.