Mijn dochter kan zich heerlijk vermaken met haar "boodschappen tasje" en thee serviesje (FP) Maar met blokken en haar kleurenring piramide smijt ze alleen maar. Heel soms stapelt ze 3 blokken en dan smijt ze ze meer om. de piramide het zelfde verhaal, zodra ik hem weg zet, sprint ze er naar toe om alle ringen er af te "gooien". Is dit umh... "normaal"? Ik zit overigens regelmatig met haar op de grond, en samen steekt ze weleens een ring of 2 erin maar dan MOETEN ze er razendsnel weer af
Haha, leuk om te lezen Ik vind het al heel knap dat je dochter een torentje kan maken! Dl snapt er niets van en de torens die ik maak, worden indd weer heeeel snel kapot gesmeten! Op het moment wordt er hier voornamelijk met poppen en knuffels gespeeld. Lekker mee slepen en eten/drinken geven met bijbehorende geluidjes Erg leuk om te zien! Verder houdt ze erg van boekjes kijken en lekker buiten rommelen!
Volgens mij vond mijn dochter blokken pas ruim na haar tweede leuk. En dan nog is het nooit een doorslaand succes geworden. Mijn zoon probeert het nu al eens, is er al meer mee bezig dan dochter ooit gedaan heeft. Maar hij komt ook niet verder dan twee op elkaar. Mijn dochter is erg van fantasiespel met poppetjes en serviezen. Mijn zoon is gek op autos en de bal. Heel stereotyp, terwijl ik dat juist heb proberen te vermijden.
Lijkt me volstrekt normaal. Het is goed dat je kindje begint te imiteren, dat is een ontwikkeling in spel dat je graag ziet komen. En tja, ze hebben allemaal hun eigen voorkeuren . Blokken, torens, ringenpiramide, hebben hier bij geen enkel van mijn kinderen echt gewerkt. Dus tja. Toen mijn jongste 1 jaar was was ze vooral bezig met dingen in-en-uit doen (tasjes, bakjes) en keukenspulletjes. Inmiddels is ze bijna 2 en speelt nog steeds het liefst met keukenspulletjes, tasjes, touwtjes, doosjes . Dingen als poppen, little people (en my little pony van grote zus, barbies van grote zus, cars van grote broer, autootjes van grote broer ) en duplo beginnen nu een beetje te komen (nog niet bouwen overigens). Blokken... nee, die heb ik niet (meer) in huis.
Heel normaal hoor, doet mijn neefje van 1 ook. Je krijgt amper de kans om de ringen er weer op te doen want dat smijt hij ze weer de lucht in. Om dan in een deuk te liggen.
Ringen hebben we nooit gekocht, maar DL begon wel met zelf torens bouwen rond 1e verjaardag (daarvoor inderdaad alleen maar omgooien en mee smijten). Verder was ze dol op dingen in bakjes stoppen (plaatjes e.a. interessante dingen verzamelen in doosje), rollenspellen met duplobeestjes (eten geven en zo). Pop was toen nog niet interessant. Voor de rest liep ze de hele dag enorm druk rond, en stuurde mijn hand steeds als ze iets wilde, heel irritant
Haha leuk om te lezen allemaal! Volstrekt normaal dus *gelukkig* Betreft hand sturen, herkenbaar! Mijn dochter wijst de hele dag en roept dan: "die"! En owee als ze niet krijg waar naar ze wijst! Misschien maar eens een pop aan gaan schaffen
Boekjes zijn hier absoluut favoriet, en dan maakt het niet uit of het kartonnen boekjes, allerhande of reclame foldertjes zijn, ze 'leest' alles. Verder little people, blokken en theeserviesje en picknickmand van FP ook iets waar veel mee gespeeld wordt. Echter heeft ons meisje het na een tijdje wel gezien en wil ze liever bij mama hangen, zitten want dat is veel leuker wat mama doet. Haha spelen met haar doe ik ook, maar kan helaas niet de hele dag.
haha hier moeten het juist de boekjes zijn die niet van haar zijn. afgezien van 2 hema kartonnen boekjes (tellen en dieren) wil ze onze boeken, foldertjes of voorleesboeken (en die scheurt ze nog wel eens..)
Een (kleine) toren maken en dan omgooien is zelfs heel goed in de ontwikkeling van kinderen. Op deze manier proberen ze te ontdekken hoe zo een toren in elkaar zit. Dat zie ze door hem om te gooien. Zelfde geldt voor de ringen van de pyramide gooien. Verder kan het natuurlijk ook wezen dat ze niet zo geïnteresseerd is in blokken....
Hier ruim 1.5 en nog steeds bouwt ze geen torentjes van haar blokjes. Ze vindt het wel leuk om te kijken als ik dat doe. Ze geeft ook de blokjes aan. Boekjes lezen vindt ze wel heel leuk. En meehelpen in het huishouden vindt ze de laatste tijd heel leuk; dingen in de prullenbak gooien, vaatwasser mee in en uitladen, de wasmachine in en uitladen, poetsen met een poetsdoekje, hondenspeeltjes in de hondenmand leggen. Heel handig allemaal
Mijn zoontje van net 1 speelt veel met zijn babypianootje en xylofoonrups en de muziekmobiel van de box en rolt met een zachte bal nog niet met controle haha verder doet hij nog niet zoveel zal vanzelf wel komen denk ik
heel schattig, vooral als ze echt gaan reageren op/meedoen met het verhaaltje. We hadden (hebben) 2 favorieten, ' Ik zou wel een kindje lusten' en 'Mama kwijt': bol.com | Ik zou wel een kindje lusten, Sylviane Donnio | 9789025740023 | Boeken en bol.com | Mama kwijt, Chris Haughton | 9789025748456 | Boeken
haha hier ook zo 1 oja en voetballen. hebben ook bijna altijd een ballon rond dwarrelen, dat is toch geweldig! lekker mee gooien, voetballen en gekke geluiden maken
Onze dochter doe je veel plezier met haar muziektafeltje van Chicco, de ballenboom van vtech. Eigenlijk alles wat geluid maakt. Als vind ze de vormenstoof steeds interessanter worden. Torens worden hier niet gebouwd en ringen zijn leuk om op te kauwen hahahah! O ja, en dingen versjouwen . En het liefst spelen met de meest rare dingen zoals lege colaflessen, kartonnendoos of de kattenspeeltjes . Klinkt allemaal gewoon en normaal hoor! Lekker laten spelen op haar eigen manier .
Heel erg schattig! En ze leert er zoveel woorden van! Ik sta steeds weer versteld dat ze 'opeens' een nieuw woord snapt!
Haha wat goed! Hier is ze voornamelijk heel druk met rondjes om de tafel lopen en trommelen op de tafel. of over mij heen klauteren als ik op de grond zit. we hebben de toet toet auto garage voor dr verjaardag gekregen die is ook heel leuk, maar vooral de knopjes (mevrouw is verliefd op knopjes, wasmachine, vaatwasser, speelgoed, telefoon, afstandsbediening etc) en als hulpmiddel om te gaan staan..