Hoe amoxicilline geven aan 2,5 jarige...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daylinn, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Ik heb alles geprobeerd en hij weet het gewoon!
    Danoontje vermengen met amoxicilline :(
    Ranja vermengen met amoxicilline :(
    Met een spuitje geven :(
    Dat lepeldingetje :(

Kan iemand mij de gouden tip geven ;):D

2. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf met een spuitje in zijn mond laten spuiten? Dat vond mijn dochtertje erg stoer en grappig, waardoor het zonder problemen ging.

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij doen bij ons zoontje de eerste paar keer in de houdgreep omdat hij echt niet wil, na een paar keer vind hij het eigenlijk wel lekker en gaat het vanzelf.

4. adi

adi Niet meer actief

Hhmm... Hier vinden ze dat spul heel lekker, en likken de lepel nog zelfs na. Ik geef het dus gewoon van een lepel, va 9mnd al.

Maar het is toch hartstikke zoet met sinasappel smaak?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hetzelfde geval.. Na 2a3 keer is het prima en kan hij het zelfs met een lach opeten..

6. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ja, bij ons ging het ook alleen maar met een spuitje, op schoot liggend, en dan zijn mondje vasthouden en spuitje tegen de binnenkant van de wang leegspuiten.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werkte een beloning wel. Omkoperij dus :p als jij het opeet mag je daarna...(een of ander snoepje) en dan ligt datgene dus al duidelijk in beeld.

En wat mij betreft mag dat wel voor medicijnen....

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gewoon met het bijgeleverde spuitje achterin de mond spuiten, dan moet ze het wel doorslikken. En meestal vindt ze het na een keer of 2 wel lekker

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

die methode pas ik ook toe met medicijnen, werkt bij dochter prima.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zelf in de mond laten spuiten met het spuitje evt. een aantal keer met wat drinken doen. Colin vind het trouwens heerlijk en wil altijd nog een keer, nog een keer. haha nee schat vanavond weer..

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje spuugde het ook gewoon uit, ook met spuitje. Hier hielp ook omkopen, erna een snoepje.
    Kennelijk vond hij het toch niet zo lekker.

12. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mijn dochter nam het ook echt niet in.
    Ook al deed je het via de wang achter in de mond spuiten met het spuitje, ze liet het gewoon uit haar mond lopen.
    En waar ik het ook in deed, ze trapte er niet in.
    Dus ben ook maar gaan omkopen.:)

Want bij een kuur is het wel heel belangrijk dat ze het elke keer binnen krijgen, anders heeft de kuur niet echt nut.

Succes ermee.

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier vinden ze het heerlijk! zit ook een lekker zoet sinaasappelsmaakje aan toch?

14. adi

adi Niet meer actief

Ik verbaas me ook over dat kinderen het dus niet lekker kunnen vinden, hier vinden ze het ook heerlijk!

Maar hier vinden ze forlax en ors ook lekker, dus dacht ik eerder dat mijn kinderen 'raar' zijn. :)

15. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier ook eerst de houtgreep methode met die amox vond hij het al gauw goed en at hij het zo op. Maar die ab kuur die daarna volgde dat was een heel ander verhaal! Dat kreeg ik er ook echt met hangen en wurgen in! Echt niet fijn he! Sterkte

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    idd. met een spuitje. Hij pikt het gelukkig ook allemaal.

17. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Mijn zoon heeft het ook net gehad en hij vond het heerlijk! Idd met een sinaasappel smaak. Vorig jaar heeft hij het ook gekregen, maar dat was zonder smaak en dat was echt een gevecht. Arm kind.....

18. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier een ander soort ivm allergie voor amoxicilline. Wij kochten ook gewoon om. Spuitje met antibiotica en snoepje al klaar liggen. spuitje leeg, snoepje erin en dan wilde het aardig. Al heeft ze toen nog 2 x de hele boel ongekotst. Ze kon het gewoon niet doorslikken. Naar is dat!

Succes ermee

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hier ook eerst houdgreep en daarna accepteerde hij het met een spuitje

20. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier met een spuitje de eerste paar keer in de houdgreep. Zo zielig, maar daarna drinkt hij het zo op.

Deel Deze Pagina