hoe spelen jullie peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marilouise, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    Maar nu dan mijn vraag
    wil jij horen dat ie Abnormaal is dan?
    omdat veel kindjes ander gedrag vertonen in jouw ogen

jouw kind is verschillend van een ander kindje
    maar maakt hem niet NORMALER of ABNORMALER dan een ander kindje

en is jouw enigste vergelijkingsmatriaal deze extreem drukke kindjes?
    speelt hij nooit met kindjes die ook rustig zijn?

ik denk dat jouw kindje net zo Normaal is als die andere kindjes
    alleen die zijn druk

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dat kun je wel leren, maar heeft soms wat meer tijd nodig (een paar jaar!).
    Sommige kindjes zijn van nature nou eenmaal wat braver en doen dat als vanzelf en bij anderen heeft het meer tijd nodig voor ze in zo'n situatie zichzelf kunnen bedwingen.
    Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd als je zelf een rustig, braaf kindje hebt.

Mijn dochter is tussen 2,5 en 3 een stuk rustiger geweest, dan lijkt alles vanzelf te gaan. Dan ga je al snel denken dat je het toch wel erg goed doet met opvoeden!
    Maar nu komt de peuterpuberteit (helaas!) weer terug, hoewel ik toch nog steeds dezelfde moeder ben :p.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    en dat ouders het normaal vinden dat hun kindjes de hele tijd aan tafel staan te vreten en hun mik vol duwen met hapjes

dan weet eenkindje dus niet beter
    als amy-lynn 3 keer een kaasje op heeft zeg ik
    zo nu is het genoeg lekker gaan spelen hupsakee wieberen....

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik leer mijn kindje ook dat ie niet alles van tafel af mag pakken oke hij mag best wat maar dat graaien vind ik niet leuk. Maar ja ik zeg het iedere x weer maar het kwartje valt niet. Het si dus niet zo dat ik heb zijn gang laat gaan. Maar hier is de peuterpuberteit ook begonnen hoor en 2 is nee pfff haha

Maarja wat niet is kan nog komen he haha

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar als je als moeder laat zien dat je het gedrag niet leuk vind
    is iets anders dan het gedrag negeren.

en die van mij kan ook uitpattingen hebben hoor!
    hoe rustig en lief ze 99% van de tijd meestal is(speelt altijd alleen gooit niet met spullen ruimt netjes haar speelgoed op en pakt dan pas wat anders)
    vanmiddag ging ze dus op die verjaardag heeeeeeeeeel hard gillen zich op de grond laten neervallen echt als een idioot:(
    iedereen kijkt je aan en kijkt haar aan en daar heb ik echt mega schijt aan wat een ander denkt!
    maar ze wou niet mee naar huis.

tja nu kan er ook wel iemand anders zeggen dat mijn kind abnormaal gedrag heeft vertoont
    maar volgens mij is het gewoon peutergedrag....

iets wat ze nog nooit gedaan hebben kunnen ze ineens doen

dus ik begrijp zeker wat jij bedoeld

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ja en elke leeftijd is anders
    Amy-Lynn is nu 3 jaar en 4 maanden

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter was op die leeftijd (nu trouwens nog ;)) heel wisselend. De ene keer speelt ze lief in d'r eentje, de andere keer speelt ze lief samen met andere kindjes, weer een andere keer zit ze overal aan en luidstert ze voor geen meter. Echt geen pijl op te trekken!

Ze is trouwens wel dol op lekker eten en het heeft echt lang geduurd voordat ze normaal een chipje pakte en niet zoals die kinderen die jij omschrijft begon te snaaien. Dat is wel een beetje de aard van het beestje denk ik, want wij hebben haar daarin altijd gecorrigeerd maar het duurde een hele tijd voordat dat werkte ;)

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, ja denk je dat ik dat niet tegen haar zeg?! Ze komt steeds terug, houdt t constant in de gaten en 'jat' dan weer wat mee. Is echt om moedeloos van te worden dan.
    Ik vond het altijd vreselijk, maar heb ook geen zin in drama's op een feestje. Dus dan zoek je toch een tussenweg.

Enneh, mijn dochter is absoluut niet extreem druk. Ze was een beetje geobsedeerd door eten (nu dus gelukkig niet meer zo).
    Ze is verder best een rustig meisje, maar wel met een pittige eigen wil (van baby af aan).

En nee, ik denk niet dat de ervaren moeders gelijk hebben dat 'ieder' kind dat gedrag vertoont!! Maar waarschijnlijk bedoelen ze dat het redelijk normaal gedrag is (zeg dat dan!!! :p).
    Ik vind juist dat mijn dochter tov andere kindjes veel extremer was met eten. Ik zie juist dat veel kindjes niet zoveel interesse hebben in eten.

Dus TS, nee je zoontje is niet abnormaal of normaal. Ieder kind is anders en je hebt uitersten. Hij zit aan de rustige en brave kant. Dat heeft zijn voor en nadelen ;).

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Abnormaal/normaal is niet het goede woord, maar misschien even om duidelijk te maken wat ik bedoelde,
    Extreem rustig is die niet denk ik, maar zou die dan echt wat meer van papa hebben geerfd yippie!

En ja misschien zit het hem toch nog wel in meerdere dingen , combinatie van genen, opvoeding, aard van het kind.

en ook wij hebben onze problemen hoor eten, slapen.

nog even voor de duidelijkheid was niet mijn bedoeling dat iemand werd " veroordeeld" excuses als het zo is overgekomen

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    welnee joh...
    vandaar dat ik ook beetje doorvroeg aan je of je zelf vind dat je kind normaal gedrag vertoont
    en wat je zegt ieder heeft zo zijn kleine ongemakken..

en ze veranderen met de week
    wat ze nu niet doen doen ze ineens morgen

11. marilouise

Nou vanmorgen hadden wij een draak (slaapt nu voor omdat hij straks naar de psz "moet ")
    en inderdaad ze veranderen met de week wordt wel steeds leuker.

denk ook wel dat je heel veel verschil merkt met de kindjes die altijd alleen spelen, of die ook met andere kindjes spelen, maar ook waar je als ouder nog wel eens mee gaat zitten. (weet ook dat niet iedereen in die positie is hoor )

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daar zit t m ook denk ik in. Jouw zoontje eet/at niet zo goed? Dan is het natuurlijk logisch dat hij minder heeft met eten op feestjes!

13. marilouise

Zal wel meevallen denk ik als ik hier kaas snijd krijg ik de kans niet deze op mijn brood te leggen zonder meneer een plakje te geven.
    Hij heeft bij vlagen dat hij zijn avond eten niet goed eet, maar daar is geen pijl op te trekken de ene keer eet hij weken alles en bunkert hij echt en de andere keer houdt hij op bij 5 hapjes. (ach dan eten we wat meer stamppot en stoopfpotjes dat vindt meneer heerlijk ) maar zoals gisteren op de verjaardag eet hij zijn chipjes ook op die hij in een bekertje heeft maar zal echt niets van de tafel pakken, pas als het echt aangeboden wordt (ze kwamen rond met een plateau met kaas en worst en ook bij hem langs en dan vraagt die eerst mag ik dat ? dus ja dat mag en dan pakt hij pas , dit hebben we hem nooit geleerd echt nooit )

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M zou op die leeftijd vooral hebben gekeken naar het spel van de andere kinderen en in het begin vooral bij ons op schoot willen zitten. Druk rondrennen en gooien is niet aan de orde.

T zou ook rustig rondkeutelen en zn eigen spel hebben, idd rondrijden met auto's ed. Zijn neefje en nichtje van ong even oud rennen achter elkaar aan terwijl hij in een hoekje zit te spelen.

Ik denk dat dit echt een kwestie van karakter is. Sommige kindjes zijn nu eenmaal feller dan andere ...

Deel Deze Pagina