hoe spelen met het voedingsschema en krampjes....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door neletje, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi dames,

even een vraagje, mijn zoontje is nu bijna 2 weekjes oud en drinkt gemiddeld elke 3u tussen de 70 en de 100 cc, volgens mij ruim voldoende aangezien hij nog geen 3kg weegt. Maar wat ik wil weten in hoeverre je met de voedingstijden kan wisselen...vooral als hij moet drinken op een moment dat het echt niet uitkomt, als je bevoorbeeld juist ergens naar toe moet of je zit net in de auto, deed je daar een beetje mee spelen zoals dan wat vroeger geven? of eventueel later (al vraag ik me af of later kan want dan gaan ze huilen toch?). Hier zit er nog niet echt een vast schema in, maar mijn vriend moet bevoorbeeld 2 keer in de week savonds naar school en dan moet ik echt om 17u eten koken want om 17.30 moet hij weg, en als hij dan juist zijn fles moet hebben zit ik er aan te denken die dan gewoon een uur of half uur vroeger te geven. (mijn vriend kan niet dan het eten koken want hij is pas 17u thuis van zijn werk) En soms is het rond 11u of half 12 savonds tijd voor zijn fles, maar dan willen we eigenlijk liever een uurtje eerder naar bed, zit er dan aan te denken hem ook gewoon een uurtje vroeger te geven, maar weet eigenlijk niet of dat wel handig is...we zaten eraan te denken het gewoon uit te proberen en dan wel te zien hij reageert, maar was wel benieuwd of julie daar ook wat mee gespeeld hebben?

Ook heeft mijn zoontje last van krampjes, na voedingen gaat hij vaak kreunen en huilen, vaak hou ik hem dan nog even vast en gaat hij daarna wel slapen (met wat gekreun er steeds tussendoor maar niet keihard huilen) maar soms blijft hij echt huilen, echt superzielig is dat. Heb nu sinds vandaag de dokter brown flesjes dus ben benieuwd of dat helpt, en anders ga ik vrijdag even langs het consultatiebureau om te overleggen of we eventueel andere voeding moeten gebruiken, mijn zoontje krijgt nu de gewone nutrilon.

Ben benieuwd wat jullie deden met bovenstaande (kleine) probleempjes.

Groetjes Nele

2. misa

misa Niet meer actief

Wij pasten en passen het ritme van ons meestal aan ons zoontje aan. Dus eigenlijk niet eerder of later geven omdat dat ons beter uitkomt. Nu heel soms wel eens, maar goed hij is nu ook 6 maand geweest!

Dus misschien kun je het eten koken op het moment als je kindje slaapt en dan later maar weer opwarmen in de magnetron ofzo. Is dan maar 2 keer in week. Je kunt die twee keren ook iets heel makkelijks doen (pan macaroni) of iets uit de vriezer halen wat je ingevroren hebt.

De drampkrampjes.. ja is erg naar.. Maar andere voeding zou ik niet zomaar doen, want overstappen is ook erg wennen. Kan wel zeker 2 weken duren voordat de darmen daar weer aan gewend zijn. Er zijn wel middeltjes:
    sab simplex, cinababy van vsm, infacol. Kan allemaal werken (hoeft niet). Ook wil een osteopaat wel eens helpen..! Zeker het overwegen waard.

En verder: volg je gevoel!! :)

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik schommel(de) ook wel ns met de voedingstijden hoor, net nog, hij moest eigenlijk om ca. 13.30u de fles, maar hij lag nog zo heerlijk te slapen, heb hem n half uurtje langer laten liggen, meestal trekt het dan later wel recht zodat hij toch om ca 23u zijn laatste fles krijgt (en de flessen niet te kort op elkaar krijgt).. Is ook een kwestie van gevoel volgens mij, als hij straks wat eerder honger heeft dan flestijd, geef ik hem wat eerder (half uurtje eerder of later is geen probleem, zeiden ze destijds in het ziekenhuis al).

En als we rond flestijd ergens een afspraak hebben of gewoon weg willen, dan geef ik hem ook gerust ff wat eerder. Maar het zal ook van je kindje af hangen, die van ons heeft er geen problemen mee, maar misschien heb jij er een die aan vaste tijden "gebonden" zit...

Misschien gewoon ff uitproberen of het voor je kindje werkt..

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Oh en wat krampjes betreft: wij zijn toen de fles klaar gaan maken met afgekoeld gekookt water en de krampjes waren verdwenen.

Misschien werkt dat voor jouw kindje ook en anders bijv infacol gebruiken..

5. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste zijn die tijden niet heilig, de klok bepaalt niet (exact) wanneer je kindje moet drinken, het is vooral jouw kindje dat dat bepaalt.

Als jouw baby goed teert op het drinken elke 3 uur, zou ik dat aanhouden, niet op de minuut exact, maar wel qua regelmaat, anders hem zelf laten komen voor de voeding.
    Iets eerder geven kan nooit kwaad, maar dan kun je erop rekenen dat de baby misschien maar weinig gaat drinken, en daarna veel eerder opnieuw zal komen voor de voeding. ook niet erg, maar dan weet je dat.

Ik zou eigenlijk gewoon jullie leven voorlopig aanpassen aan die van je baby. Dat moet je toch, vroeg of later. Koken kan idd ook overdag, of gewoon een pizza in de oven stoppen.
    s avonds kun je ook eerder naar bed, en weer opstaan om de fles te geven als de baby zich meld, of als de tijd is voor de fles enz.

6. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Wij hebben dat ook gehad. Hebben eerst infacol en cinababy geprobeerd, werkte niet.. Toen overgestapt op nutrilon omneo en toen ging het veel beter...! Het is inderdaad zo dat overstappen ook wennen is, maar (hoe vervelend ook :() krampjes hebben ze toch al, en als het daarna beter word...

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

8. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    dank je wel voor jullie reacties, infacol gebruiken we ook al dus ben benieuwd of de dokter brown fles werkt, net voor de eerste keer gebruikt en het drinken zelf ging goed.

ja ik heb ook al zitten denken om dan idd wat makkelijks te maken of wat in de oven te gooien voor die 2 dagen in de week...

vrijdag komt de vrouw van het consultatiebureau langs dus dan ga ik al mijn vragen ook even op haar afvoeren haha

9. misa

misa Niet meer actief

@Jorietje: Ik wist niet dat afgekookt water zoveel kon helpen..! Misschien ook nog een idee dus.

En voeden op vaste tijden: wij hebben ook altijd om de 3 of 4 uur aangehouden. Maar we hebben er wel mee gespeeld. Als hij een keer een uur of half uur eerder wou was dat ook oke, net als een half uurtje later!

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik geef de fles als ze er om vraagd, ik heb in het begin haar weleens wakker gemaakt omdat de 3 uur voorbij waren nou mijn meissie werd er niet blij van, dronk bijna niets en was chagerijnig hahaha. Toen heb ik het haar zelf laten beslissen en dat werkt perfect.
    bij ons had eerder geven echt geen zin dus.

Ik heb mijn dochter nooit eerder of later voeding gegeven omdat het mij beter uit kwam dan maar iets verzinnen. zoals iets makkelijks eten die avonden wat alleen opgewarmd hoeft te worden of overdag koken en s´avonds opwarmen.

mijn dochtertje heeft ook krampjes in het begin heel erg gehad maar infacol hielp hier erg goed. en we zijn overgestapt naar Omneo voor darmkrampjes.
    opeens had ze alleen s´avonds heel even wat krampjes en nu sinds een paar dagen is ze pijnvrij....hoop dat het zo blijft.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hielden in principe Ayla's ritme aan, maar als het zo uitkwam kreeg ze de fles ook wel eens een half uurtje eerder. Daar krijgen ze niks van en als je daar op dat moment zelf even mee geholpen bent is dat prima.

Deel Deze Pagina