Ons zoontje is nu 1,5 jaar en ik ben weer zwanger. Nu zal hij 2 weken voor de uitgerekende datum 2 jaar worden. Eigenlijk willen we hem dan over doen naar een groot bedje (met bedhekje) Zodat de baby zijn kamertje kan krijgen. Maar ik kan me er weinig bij voorstellen wanneer kindjes over gaan. Is 2 jaar te jong voor een groot bedje of niet?!
Jullie meisje is zo goed als even oud... Ben benieuwd hoe het gaat. Onze vent staat zelfs nooit in zijn ledikant alleen als hij echt heel boos is. Verder ligt hij altijd netjes te wachten tot we hem komen halen. Maar iedereen kijkt me raar aan als ik zeg dat onze vent een nieuw groot bed krijgt voordat de baby er is... vaak met de opmerking "hij is nog maar 2"
Wij hebben onze oudste een maand of 2 na de geboorte van de jongste overgedaan. Hij was toen dus 2 jaar en 2 maanden. Wij hebben gekozen voor een eenpersoonsbed met uitvalbeveiliging. En vanaf dag 1 slaapt hij er beter in dan in het ledikant. Het is een draakje, nergens bang voor, klimt overal op, maar tot nu toe blijft hij in bed! Hij zal eerder gaan roepen. Dus ik zeg; waarom niet? Alleen niet net voor of net na de geboorte, dan heb je kans op meer 'problemen'.
Waarom niet? Stiefdochter was ook 2 toen we haar hebben overgeplaatst. Ook omdat mevrouw er uit begon te klimmen.
Ons zoontje is met 22 mnd over gegaan naar een groot bed (geen peuterbed maar meteen 1 persoonsbed) met een hekje ervoor, en dat gaat super goed!! Ik maakte me al zorgen van te voren, maar was nergens voor nodig Hij heeft tussendoor bij logeren nog in een ledikantje geslapen, maar dat ging veel slechter (meer/sneller wakker).
We wilden hem dan over doen begin december. Ik ben 28januari uitgerekend dus dat is twee maand van te voren. Misschien nog wel wat eerder als we zijn kamertje eerder af hebben. Hij verhuisd eerst even naar de slaapkamer naast de zijne en dan gaan we schilderen en verven op zijn kamertje...
Zoon kreeg vlak voor zn tweede verjaardag een peuterbedje met uitvalbeveiliging, hij was er erg blij mee en sliep er super in! Onze dochter krijgt binnen nu een een maandje zijn peuterbed en denk dat het goed zal gaan. Ze ligt nu al vaak bij haar broer in bed
mijn zoontje ligt sinds twee weken in een groot bed. Een paar maanden geleden hebben we het ook geprobeerd omdat hij zo slecht sliep maar toen kwam hij telkens uit bed, kon de vrijheid nog niet aan. Nu vroeg hij er zelf om en komt niet meer uit bed. Als er iets is, roept hij en 's morgens vraagt hij zelfs of ik hem uit bed wil tillen hoewel hij overdag er met regelmaat op- en afklimt Persoonlijk zou ik wachten tot je kindje wat ouder is, in een periode vol verandering kan zijn veilige babybedje stabiliteit bieden. Als het kindje er is en niet meer in de wieg past kun je dan uitleggen dat hij grote broer is en dat grote broers in grote bedjes mogen en dat het baby'tje dan in zijn babybedje mag. Hij is immers al zooo groot! Grote kans dat hij dan nog trots is ook
Onze oudste is ook naar een groot bed overgegaan toen ik zwanger was. Wij hebben dit bewust tijdens de zwangerschap gedaan en niet erna of tegelijk zodat hij vast kon wennen. Hij was toen 1 jaar en 7/8 maanden. ging perfect! Wij hebben trouwens geen bedhekje ofzo
Die van ons sliep eerst met 18 mnd in een baby ledikantje met 1 zijde eruit, na 2 a 3 maanden overgestapt naar een groot 1 persoons bed, wel met groot rek zodat hij niet uit bed dondert. We hebben voor de zekerheid ook nog kussens op de grond liggen. Helaas is hij toch al wel 2 keer het bed uitgevallen omdat hij een erg onrustige slaper is en het rekje niet over de gehele lengte van zijn bed reikt. Dus bij het voeteneind is hij alsnog van het bed gevallen, gelukkig wel zacht, maar het blijft schrikken zowel voor hem als voor papa en mama.
Wij hebben rond de tweede verjaardag de spijlen uit het ledikant gehaald. In het begin ging het goed, maar na een week viel hij er toch steeds uit. Dus alsnog een bedrekje gekocht. Toen hij iets ouder was dan twee (27,5 maand), heeft hij op vakantie in een gewoon 1persoons bed geslapen (ook met bedrekje) en dat ging perfect.
Mijn zoontje is nu bijna 20mnd en ligt sinds 2 weken in een autobed. Hij is er nog geen enkele keer zelf uit bed geklommen en wacht netjes tot papa of mama hem komen halen. Je moet je gevoel volgen. Als jij denkt dat hij er klaar voor is dan moet je het doe. Twijfel je, dan zou ik nog even wachten.
Mijn dochter ligt nu voor het eerst in haar 'peuterbedje', met zo'n uitval-rekje van Ikea. Ben heel benieuwd hoe 't zal gaan deze nacht!
Het is wel een rustige slaper. En hij blijft ook liggen als hij wakker wordt. Dus wat dan betreft zou het nu wel kunnen alleen vind ik dat nog eng. We gaan ons maar eens orienteren en wat spul kopen van de zomer...
Dochter slaapt vanaf 18 maanden in een peuterbedje. Ging meteen goed, ook geen hekje oid. Ze wacht gewoon totdat wij haar komen halen.
mijn dochter kreeg met 21 mnd haar grote bed. (1persoonsbed, een steigerhouten bedstee) Ze is 2 nachten eventjes gedesorienteerd wakker geworden, maar als ik haar dan weer instopte en er even bij bleef zitten ging ze direct weer slapen. Ze wordt deze maand 2 en ze doet het prima in haar grote bed. Voordeel is dat ze er niet uit kan vallen omdat het een 'huisje' is, en er een klein opstaand randje voor zit. Als ze uit haar bed wil klimt ze zelf zonder problemen het trappetje af, zelfs in het donker, en gaat dan spelen tot ze ons hoort of ze roept ons en wacht tot we haar komen halen. Bij ons was het ook vanwege de baby dat ze over moest, het ledikantje staat nu op de babykamer. We hebben er wel voor gezorgd dat ze een maandje voor de uitgerekende datum over was, zodat ze rustig de tijd had om te wennen. Het schijnt dat als ze alle veranderingen tegelijk krijgen, dat erg verwarrend voor ze is en daar kunnen ze onrustig van worden. Ik heb wel het ledikant achter de hand gehouden, voor als het grote bed echt niet zou werken. Baby slaapt voorlopig nog in het wiegje dus als het grote bed echt problemen op zou leveren had ik haar ledikant gewoon weer een tijdje in de kamer teruggezet. Voordat ze over ging had ik ook mijn twijfels of ze niet te jong was maar het is echt heel goed gegaan. Binnen een week was ze al helemaal gewend en werd ze niet eens meer wakker 's nachts.