Geen naam voor een potentiele baby, maar ik zag een geboortebord staan en nu vraag ik me elke meer af hoe ik de naam uit moet spreken. Máson Helpt iemand mij van dit vraagstuk af zodat ik weer rustig slaap??
Er staat een streepje naar rechts op de a, dus dat zou uitgesproken moeten worden als 'aa'. Maa-son dus fonetisch (en niet Mee-son zoals bij Mason). PS: je zal er maar wakker van liggen
ja maar die accent verbaasde me zo.. vind het een hele gekke uitspraak bij de naam mason.. dus ik hoopte gewoon dat ik fout had
Ik herken dit gevoel wel, dat je hoopt dat je het zelf fout hebt als je de naam correct leest dat heb ik als ik een naam als Jaxx zie staan. Die xx is fonetisch gewoon ksks, Djaksks ♀️
Ik ben ook geneigd om Maa - son te zeggen, maar ben nog nooit een Máson in het wild tegengekomen dus zou het ook niet weten
Waarom maken mensen het toch altijd moeilijker dan het kan zijn. Ik ben zo voor namen gewoon zoals je ze schrijft. Haha vooral niet geknutseld of verknipt
ik ben er in ieder geval al 2 dagen druk mee haha en weet nu dat máson waarschijnlijk iets als maason moet klinken.. nu hopen dat ik het fatsoenlijk over mijn lippen krijg bij de felicitatie..ik vind het echt een onwennige uitspraak terwijl ik het niet zou plaatsen bij het opmerkelijke babynamen topic.. Maar dit is er een waar ik denk ik moeite mee blijf houden
Ik denk dat ze het uitspreken als Meeson maar interessant wilde doen door een streepje op de e te plaatsen. Zo van kijk ons eens uniek zijn.
Dat is ook nog een optie Wat een drama met zo'n spelling ook.. niemand weet waar die aan toe is totdat de ouders de naam hardop hebben uitgesproken
Misschien spreek je het wel op zijn Frans uit. Maa-soh. Dat je de N dus inslikt, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Zoals bij Gaston zeg maar
Door dat streepje lees ik ook Maa-son. Maar zoals hierboven al genoemd, ik denk dat het interessantdoenerij is en dat het kind "gewoon Mason" heet. Ik hou niet van fratsen.
Ook hier blijken dus diverse ideeen over de naam te zijn. Geeft me toch een gevoel van bevestiging dat mijn onrust over de uitspraak niet geheel gestoord is
Ik zou gewoon iets zeggen in de trant van: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik ben erg benieuwd hoe je zijn naam uitspreekt.