Hoe spreek je deze naam uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Katjap, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katjap

Katjap Niet meer actief

hallo,

Wij zijn druk met het zoeken naar een naam voor ons zoontje. We verwachten hem over enkele weken. Ivm familinamen spreekt de naam Imri ons aan (Imri is een Engelse jongensnaam.)

Nu kunnen wij niet zo goed bedenken hoe je deze naam origineel zou moeten uitspreken.

Wie weet dat jullie ons daarbij kunnen helpen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    im-rie ? ik kan er weinig anders van maken?

--> ow origineel... geen idee dus ;) sorry...

3. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Ken de naam niet, maar vind het wel mooi! Ik zou het uit spreken (op zijn engels dan) als eimrie, met een doffe r uiteraard.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tsja ik zou hem uitspreken al im-rie. Weet er niet veel anders van te maken.

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    ja inderdaad im-rie of meer op zn engels, em-rie maar dan moet je echt weten dat het een engelse naam is, ik denk dat anders heel veel mensen er gewoon im-rie van maken

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik zou ook Im-rie zeggen, omdat je idd niet weer dat het een engelse naam is...

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou ook im-rie zeggen, en dat vind ik niet zo leuk klinken...De engelse variant klinkt leuk maar op z'n Nederlands ben ik er niet zo weg van.

8. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ik woon in Engeland en heb er nog nooit van gehoord. Heb het even opgezocht en dit gevonden. Misschien staan er wel alternatieven of uitpraken bij die je wat vindt:

Imri: The boy's name Imri \i-mri, im-ri\ is a variant of Imre (Hungarian). See for meaning of Imri.

The baby name Imri sounds like Imrie and Omri. Other similar baby names are Amiri, Amr, Amry, Emeri, Imad, Imani, Iman, Imray, Ira, Mori and Omari.

Imre: The boy's name Imre \i-m

re, im-re\ is of Hungarian origin. Possibly a variant of Emeric (Old German) "home ruler"; also possibly (Hebrew) "my words".
    Imre has 3 variant forms: Imray, Imri and Imrie.

For more information, see also the related name Aimery.

Baby names that sound like Imre are Amr, Amry and Omri.

9. Katjap

Katjap Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Ik kom zelf ook niet verder dan im-rie (op z'n nederlands). Ik wil ook dat een naam op z'n nederlands kan worden uitgesproken. maar dat moet geen probleem zijn gezien jullie reacties :)

Het gaat om de tweede naam, als eerste naam ben ik er ook niet weg van. Maar gezien de familielink die de naam heeft, houden we hem er voorlopig even in!

10. Aura

Aura Niet meer actief

Ik zou ook Imrie zeggen...maar vind Imre veeel leuker, is dat geen optie?

11. Katjap

Katjap Niet meer actief

Het bijzondere is dat we hem vernoemen naar zijn overgrootoma. Maar omdat we de letters in een andere volgorde zetten, is het toch een echte jongensnaam. De uitspraak klinkt dan ook erg op die van overgrootoma, dus ben ik erg tevreden.

Deel Deze Pagina