Mijn vriend en ik zijn het eens over een jongensnaam, maar niet over een meisjesnaam. We kunnen er maar geen vinden waar we alletwee blij mee zijn. Het is nog vroeg in de zwangerschap, maar we kunnen toch al wat ideetjes opdoen, en zo vinden we misschien wel DE naam. We houden van korte Vlaamse/Nederlandse of Scandinavische namen, met 1-2 lettergrepen (liefst eindigend op E of een medeklinker). Geven jullie nog wat ideetjes?
Mare of Mara Mette Marit Bente of Benthe Jinte Janou Fenne of Fenna Zit dat in de richting die jullie zoeken?
Mette vind ik wel leuk, mare en bente vallen ook mee, ik wil er nog meer horen! Ook enkele die op medeklinker eindigen, zoals roos of saar.
Ik hoor graag de letter S in een naam, dus als je nog wat ideetjes kan geven van namen waarin S voorkomt....
Beetje combinatienamen: scandinavisch of nederlands , eindigend op -e of een medeklinker. Bevat in sommige gevallen een -s. Svinthe Noor Aster Lisse Silje/Signe Birt(h)e Sien Ditte/Gitte/Jytte Janne Kirse/Kirsten Jorunn Bodil Suus Else/Els Juul Liv/Lis/Liz Berit Inger Kess Maren/Marin Von(ne) Iselin Dagmar Tove Virve Sterre Sam Ciss Zit er wat voor je bij? Je hebt natuurlijk ook nog wel heel veel tijd om er over na te denken...
Dankjewel voor de ideetjes! Ik ga ze zeker met mijn vriend eens bespreken. Ik weet dat ik nog veel tijd heb om over namen na te denken, maar vind het leuk om er nu al mee bezig te zijn...
mijn dochter heet thyra is scandinavisch en betekend strijd met god wij sreken t uit als tyra maar officeel sreek je uit als thira