Ik heb al jaren de naam Felicia op nummer 1 staan op mijn namen lijstje, al voordat we zwanger probeerden te raken, het heeft uiteindelijk 3 jaar geduurd eer ik zwanger werd. Maar 2 jaar geleden is er een nichtje geboren (dochtertje van mans broer) met de naam Alicia. Ik zou onze dochter graag Felicia willen noemen, we vinden het beide een hele mooie naam, maar mijn man denkt dat het er waarschijnlijk iets teveel op lijkt en twijfelt. Wat denken jullie?
Ik vind dat de naam Felicia veel zachter/liever klinkt dan Alicia. Het straalt iets heel anders uit. Natuurlijk lijkt het wel veel op elkaar maar als je er al zo lang mee in je hoofd zit vind ik dat je het gewoon moet doen, als je manlief ook zo ver krijgt. Als je verwacht dat de ouders van Alicia hier wél een groot punt van gaan maken kun je ze misschien wel beter even inlichten voordat de kleine komt.
Ik zou het ook doen als deze naam al jaren zonder twijfel vaststaat. Zelf zou ik het nog wel eerst persoonlijk vertellen tegen zwager. Wel super toevallig btw! Is niet echt veel voorkomende naam
Ik zou het gewoon doen. Het is jouw nr. 1 naam en ja ze hebben van mekaar weg, maar toch zijn ze anders. Ook als je de naam verkort dan krijg je toch 2 heel verschillende. Dus nogmaals ik zou het lekker bij je naam houden
Doen!!!!! Ik vind het goed kunnen. Straks kiezen jullie een andere naam, bijvoorbeeld Lize en krijgen jullie volgend jaar nóg een nichtje: Isa. (Noem maar ff wat hoor). Dat vind ik dan ook op elkaar lijken en dan zou je spijt dat je niet gewoon voor Felicia bent gegaan. Gewoon doen, het is jullie nummer 1 naam en jullie 'Felicia' droomde jullie al jaren van en nu groeit ze eindelijk in écht in je buik! Ze verdient gewoon jullie nummer 1 naam!
Nee ik zou het niet doen. De namen lijken te veel op elkaar. Het komt voor anderen over (die niet weten dat jullie deze naam altijd in gedachten hadden) alsof jullie zelf geen naam kunnen bedenken.
Als dit al jaren jullie nummer 1 naam is, gewoon doen. Jullie hebben er ook niet voor gekozen dat het zo lang duurde tot je zwanger was! Het lijkt er wel een beetje op, maar omdat het begin anders is, valt dat toch niet zo op. Gewoon doen, hoor.
als jullie die naam mooi vinden... waarom niet?! in uitspraak lijkt het iets op elkaar...maar schrijvend toch niet... ik zeg DOEN hihi
Ik zou het gewoon doen als dit voor jullie DE naam is. . Ik zou me er niet teveel van aantrekken wat anderen er eventueel van zouden kunnen denken. .
Ik zou t eerst bespreken, je hoeft niet eens de naam te zeggen maar wel dat t erg op elkaar lijkt. Als je beide namen uitspreekt is t namelijk haast hetzelfde behalve AA- of FEE-
Als jullie/jij al jaren die naam in gedachten heb, dan waarom niet? Het lijkt in klank op elkaar, maar zijn echt twee verschillende namen op zich. Het is niet dat je kiest voor Alicia, maar het dan net iets anders schrijft, dan zou ik inderdaad niet doen. En anders als tweede naam?