Lijkt deze naam teveel op naam nichtje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Angelicdreamz, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Ik heb al jaren de naam Felicia op nummer 1 staan op mijn namen lijstje, al voordat we zwanger probeerden te raken, het heeft uiteindelijk 3 jaar geduurd eer ik zwanger werd. Maar 2 jaar geleden is er een nichtje geboren (dochtertje van mans broer) met de naam Alicia. Ik zou onze dochter graag Felicia willen noemen, we vinden het beide een hele mooie naam, maar mijn man denkt dat het er waarschijnlijk iets teveel op lijkt en twijfelt. Wat denken jullie?

2. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Beetje wel, maar vind Het Niet te😉

3. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik het niet doen, maar ergens is het ook wel weer schattig en grappig.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Als je mischien uitlegd waarom jullie de naam hebben gekozen kan het prima toch :)

5. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik vind dat de naam Felicia veel zachter/liever klinkt dan Alicia. Het straalt iets heel anders uit. Natuurlijk lijkt het wel veel op elkaar maar als je er al zo lang mee in je hoofd zit vind ik dat je het gewoon moet doen, als je manlief ook zo ver krijgt. Als je verwacht dat de ouders van Alicia hier wél een groot punt van gaan maken kun je ze misschien wel beter even inlichten voordat de kleine komt.

6. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik zou t doen, als dit al jaren dé naam voor jullie is.

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik zou het ook doen als deze naam al jaren zonder twijfel vaststaat. Zelf zou ik het nog wel eerst persoonlijk vertellen tegen zwager.
    Wel super toevallig btw! Is niet echt veel voorkomende naam :)

8. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik zou het gewoon doen. Het is jouw nr. 1 naam en ja ze hebben van mekaar weg, maar toch zijn ze anders. Ook als je de naam verkort dan krijg je toch 2 heel verschillende. Dus nogmaals ik zou het lekker bij je naam houden :D

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Doen!!!!! Ik vind het goed kunnen. Straks kiezen jullie een andere naam, bijvoorbeeld Lize en krijgen jullie volgend jaar nóg een nichtje: Isa. (Noem maar ff wat hoor). Dat vind ik dan ook op elkaar lijken en dan zou je spijt dat je niet gewoon voor Felicia bent gegaan. Gewoon doen, het is jullie nummer 1 naam en jullie 'Felicia' droomde jullie al jaren van en nu groeit ze eindelijk in écht in je buik! Ze verdient gewoon jullie nummer 1 naam!

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nee ik zou het niet doen. De namen lijken te veel op elkaar. Het komt voor anderen over (die niet weten dat jullie deze naam altijd in gedachten hadden) alsof jullie zelf geen naam kunnen bedenken.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

12. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik zou het doen. Als dit voor jullie dé naam is.
    Anders krijg je er later misschien spijt van.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als dit al jaren jullie nummer 1 naam is, gewoon doen. Jullie hebben er ook niet voor gekozen dat het zo lang duurde tot je zwanger was!
    Het lijkt er wel een beetje op, maar omdat het begin anders is, valt dat toch niet zo op. Gewoon doen, hoor.

14. mamachrisje

28 jan 2016
    25
    0
    1
    groepsleidster pzs, kdv en bso
    @our little paradise
    als jullie die naam mooi vinden... waarom niet?!

in uitspraak lijkt het iets op elkaar...maar schrijvend toch niet...

ik zeg DOEN hihi

15. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Nee ik zou het niet doen, is Felize of Felisa niks?
    Lijkt al een stuk minder op Alicia

16. Tiess85

Tiess85 Actief lid

2 jan 2016
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon doen als dit voor jullie DE naam is. . Ik zou me er niet teveel van aantrekken wat anderen er eventueel van zouden kunnen denken. .

17. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou t eerst bespreken, je hoeft niet eens de naam te zeggen maar wel dat t erg op elkaar lijkt. Als je beide namen uitspreekt is t namelijk haast hetzelfde behalve AA- of FEE-

18. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zou het ook echt niet doen.

19. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Moeilijk.... Lijkt er wel veel op. Zou denk ik voor een alternatief gaan; Felice.

20. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als jullie/jij al jaren die naam in gedachten heb, dan waarom niet? Het lijkt in klank op elkaar, maar zijn echt twee verschillende namen op zich. Het is niet dat je kiest voor Alicia, maar het dan net iets anders schrijft, dan zou ik inderdaad niet doen. En anders als tweede naam?

Deel Deze Pagina