Hallo lieve meiden! Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje (dit keer een spontaan wonder, terwijl onze eerste uit een ICSItraject is voortgekomen). Ons eerste kindje heet Olivier en we weten net dat we nu een meisje krijgen! Ik ben door het dolle heen! Wel twijfelen we enorm over de naam. Ik hou van Hollandse namen, ook van korte namen, maar doordat we al een Olivier hebben, denk ik dat het niet leuk staat om daar een korte naam bij te doen. Ik vind het namelijk belangrijk dat het goed bij elkaar past! Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Madelief vind ik leuk! Ik hou niet van namen met -tje erachter. Cato zou ik met 1 o schrijven. Die tweede vind ik overbodig.
Madelief Die vind ik het fijnst klinken. Helemaal bij Olivier. Grappig dat in beide namen de klank 'lief' zit Cato / Cató vind ik ook wel leuk (zonder de tje!) maar Caró / Karó nog mooier! Cato of Caro staan wel lekker onverwacht en vlot bij Olivier En door die 'o' klank in beide namen klinkt het ook extra lekker samen. Keet(je) vind ik niet mooi. Skeetje. Kaat of Kaatje vind ik dan leuker. Ik vind Keet(je) of Kaat(je) alleen echt niet mooi bij Olivier passen. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, wat een feest!
wat een helpende reacties al! Heel erg bedankt!! Ik neig zelf ook het meest naar Madelief merk ik.. Ze zal ook in de lente geboren worden, maakt het weer extra speciaal.. Wat grappig dat je dat zegt trouwens, Michelle, dat van de 'lief' in beide namen... Nooit zo bedacht, maar erg leuk detail!
Cato of Madelief Keetje vind ik leuk voor een klein meisje maar wat minder voor een stoere meid van 1.80 m
Keetje vind ik echt Niet leuk. Cato vind ik wel leuk, maar Catootje niet. Ik heb dus op Madelief gestemd. Ook niet mijn smaak, maar geen verkleinvorm en daarom voor mij dus al de nummer 1.
Madelief past er goed bij, maar Cato vind ik ook wel leuk. Wel zonder de verkleinvorm erachter. Dat vind ik persoonlijk weer wat minder.
Cato of Kato!! Echt super leuk!! Ook omdat je de 'o-klank' in Olivier hebt. Olivier & Cato Ja echt leuk!
Madelief Catoo vind ik ook nog wel ok. Wel zonder -tje anders heeft het voor mij een té hoog Jan, Jans & de kinderen gehalte. Keet vind ik echt een vreselijke naam. Doe dan liever Kate. Bij Keet denk ik altijd aan een bouwkeet en aan Keetje Tippel.