Gewoon bij de voornaam.. Als het moet haha Anders begin ik gewoon te praten zodat ik ze niks hoef te noemen Maar pa en ma?! No way! Heb al een moeder
Schoonmoeder spreek ik aan met Ma, of als zoonlief erbij is dan zeg ik oma, (schoonvader leeft helaas niet meer) De opa's en oma's van manlief noem ik ook gewoon opa en oma. Manlief noemt mijn ouders bij hun voornamen. Is zo gegroeid en eigenlijk wel prima!
Schoonouders noemen we in beide gevallen bij de voornaam. Heel soms noem ik mijn schoonmoeder, schoonmama. Opa's en Oma's, toen die nog leefden, werden met Opa en Oma aangesproken. Dat wilden de schoonoma's en opa's graag dus dat deden we. Nu zeggen we vaak als dochterlief erbij is ook oma en opa.
We noemen ouders/schoonouders bij de voornaam. Pa/ma is nooit ter sprake geweest. ( wel tegen ouders natuurlijk, maar niet tegen schoonouders) Opa's en oma noemen we opa/oma.
Ik begin altijd gewoon te praten... Na bijna 12 jaar weet ik nog steeds niet hoe ik ze moet noemen... Ma en pa is het niet, die heb ik al. Maar bij de voornaam vind ik ook niet goed voelen... Ik vermijd het dus altijd door gewoon te beginnen met praten. Mijn schoonvader weet het zelf trouwens ook niet. Zijn altijd leuke taferelen als ik de telefoon op neem als hij belt. Dan zegt hij meestal hakkelend: eehh ja eeh met de pa van (naam man) eeh... Hij heeft er zelfs een keer 'zeg maar' achter aan gezegd. daarna vertelt hij gauw waarvoor hij belt. Ik moet daar altijd wel om lachen.
Bij voornaam, is eigenlijk nooit ter sprake geweest. Ga ze echt geen pap en mam noemen, dat zijn ze toch niet van mij?!
Schoonouders heb ik nooit gehad maar denk dat ik ze bij hun voornaam had genoemd. Pa en ma vind ik raar klinken. Mijn man noemt mijn ouders bij hun voornaam. Heel soms pa of ma maar dat is meestal op verjaardagen omdat ik 2 ooms heb met dezelfde naam. En je dan verwarring krijgt.
Hier ook met de voornaam. En idd de opa's en oma's met opa .... en oma.... Nog nooit zo bij nagedacht dat ik die wel opa en oma noem haha.
Bij de voornaam. Ze ondertekenen kaartjes wel altijd met pa & ma, maar zo ga ik ze nooit noemen. Ze zijn mijn ouders niet. Verder met 'je'. Mijn man moet ze aanspreken met 'u' en bij mijn ouders doet hij dat uit gewoonte ook, die het dan vervolgens niet leuk vinden dat hij zo afstandelijk doet haha. Verder noemt hij ze wel bij de voornaam.
Wel grappig, ik dacht echt dat er meer mensen waren die echt pap en mam zouden zeggen tegen hun schoonouders.