Pfff... ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Rechtstreeks aanspreken enzo zodat ze weten dat ik hun bedoel. De aanspreekvorm bij mijn s.ouders thuis is 'u' richting hun dus ze bij hun voornaam noemen is net een stapje te ver. En het zijn m'n ouders niet dus pa en ma noem ik ze liever ook niet. Zeg tegen mijn man ook altijd 'je vader en je moeder'. Mijn man daarentegen spreekt mijn ouders bij hun voornaam aan. Maar bij ons thuis is het allemaal niet zo formeel en statisch dus mijn ouders vinden dat ook prima...
voornaam en je! Zeker geen pa ma, daar heb ik er maar 1 van. Wel opa naam oma naam in bijzijn van kids
mijn schoonmoeder met oma, is wel zohandig omdat de kinderen ook oma zeggen, luistert ze altijd hihi. en als ik het met schoonzus of zwagers over haar heb. noem ik haar bij de voornaam.
Gewoon met je en bij hun voornaam, tis daar allemaal niet zo formeel. Ze zouden het ook echt niet prettig vinden als ik u zou zeggen
Bij hun voornaam, en je/jij. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze pa(pa) of ma(ma) te noemen, dat voelt gewoon niet goed.
Hier ook bij de voornaam. Was het anders geweest dan had ik ze wss gewoon schoonmoeder en schoonvader genoemd (schoonvader/schoonpa, wilt u nog een kop koffie? ) Dat zijn ze immers van mij. Tsja, ik heb al ouders. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze pap en mam te noemen. Lijkt me ook heel verwarrend. Over welke pa en ma hebben we het nu schat?
Mn man noemt zijn ouders bij hun voornaam, dus dat doe ik ook. Ook al zou hij ze wel papa en mama noemen, dan zou ik het nog niet doen. Heb mn eigen papa en mama.
Met je en hun voornaam. Vond dat in het begin wel lastig maar ze willen het zelf graag. Maar pa en ma tegen je schoonouders? Heel bijzonder.. nog nooit gehoord.
Ik spreek mijn schoonouders aan met voornaam en mijn man spreekt mijn ouders en opa en oma gewoon aan met naam.
Ik heb mijn schoonouders altijd bij de voornaam aangesproken. Mijn exman had nog een oma, die noemde ik ook gewoon oma, en ik noem haar nu nog steeds oma. Mijn huidige schoonouders noem ik ook bij voor de voornaam, en als de kinderen erbij zijn ´opa en oma´. Dat doet mijn man bij mijn ouders net zo.
Ik noem mijn souders bij hun voornaam, doe ik bij mijn eigen ouders ook. Mijn man zegt pa en ma tegen zijn ouders en noemt mijn ouders ook bij de voornaam Opa's en oma's noemen we wel allemaal opa/oma
Bij de voornaam en met je. Ik ben zowieso niet iemand die snel u zegt, alleen bij veel oudere mensen. Opa en oma's noem ik altijd wel zo, niet bij de voornaam.
Mijn man noemt zn ouders zelfs bij de voornaam, dus ik ook. Mijn eigenouders met ma en pa, die spreekt hij ook bij de voornaam aan. Opa's en oma's zijn gewoon allemaal opa's en oma's