Ik heb mijn schoonouders nooit gekend. Maar was dat wel zo, dan had ik ze denk ik gewoon bij de voornaam genoemd. Oma van mijn man noemde ik wel altijd oma.
Mijn vriend speelt zijn ouders aan met u, ik dus ook. Zij vinden het niets als ik hun voornaam zeg, maar ik ga echt geen pap of mam zeggen, dus ja, is het altijd een beetje lastig.... Ik ontwijk het maar een beetje zo van " euuuhhhhhhh ( joepie ze kijkt) wilt u nog wat drinken? Nu mijn zoon er is, ik zie ze nooit zonder dat hij erbij is, noem ik ze opa en oma. Al hebben zij liever dat mijn zoon opi en omi zegt, maar dat vind ik vreeeeeeselijk! Mijn vriend noemt mijn ouders bij hun voornaam en jij/ je dat willen ze graag.
ik sprak ze altijd aan als pa en ma nu we uit elkaar zijn doe ik dat nog steeds ze zijn altijd goed voor mij geweest en kom elke week nog naar ze toe
Wij gebruiken de voornamen voor onze schoonouders. Iets anders zou ik raar vinden. Nou spreekt mijn vriend zijn ouders sowieso al aan met hun voornaam, maar ik zeg wel gewoon mam of mama tegen mijn moeder, maar dat is zij niet voor hem, dus is ze gewoon G. Het stadium van meneer en mevrouw zeggen zijn we al héél erg lang voorbij. Grootouders hebben we allebei niet meer. Die van mij noemde ik vroeger oma S, oma B en opa (had ik er maar één van). Ik denk dat ik dat ook met zijn oma en opa gedaan zou hebben, en dat hij dat ook wel tegen die van mij had mogen zeggen.
Mijn man kijkt mijn ouders gewoon aan en zegt wat, ik noem zijn ouders bij hun voornaam, en vroeger zei ik u tegen ze maar dat doe ik ook niet meer....mijn broers vrouw die noemt mijn ouders wel pa en ma, had ik vroeger 14 jaar geleden erg moeite mee...nu vind ik dat niet meer erg,zij heeft zelf geen ouders meer. Ik heb zelf een slechte band met mijn man zijn ouders en daarom noem ik ze bij hun voornaam...
Bij de voornaam, mn ouders spreek ik ook al jaren aan bij hun voornaam, sinds ik een kleuter was ofzo
In het begin van onze relatie had ik het gevoel er nog niet bij te horen. Mijn schoonouders sprak ik toen altijd aan met hun voornaam. Inmiddels zijn we een bruiloft en een dochter verder en noem ik hen allang pa en ma.
Ik noem mijn schoonouders bij hun naam en gebruik je/jij. Mijn schoonzus moet haar schoonouders schoonmoeder/schoonvader noemen en ze aanspreken met u. Ik vind dat erg onpersoonlijk. Ik noem ze geen mam of pap, ik heb immers mijn eigen ouders. Echter, zowel mijn ouders als mijn man zijn ouders noemen hun schoonouders wel ma en pa.
Ik noem ze ma en pa en spreek ze aan met u omdat mijn man zo opgevoed is. Tegen mijn eigen ouders zeg ik je.
Wat grappig dat zoveel mensen hun schoonouders pap en mam noemen, dat heb ik in mijn omgeving nog nooit gehoord. Hier dus ook geen gewoonte
Doe ik ook alleen omdat hun eigen namen niet uit te spreken zijn en omdat mijn schoonzus het ook deed hihi. En u... Ze reageren erop. Mijn eigen ouders is gewoon je en mama n papa. Vind het raar om ouders bij hun voornaam te noemen..hoop ook echt niet dat mijn dochter dat gaat doen.
ik vind juist dat weinig mensen hun schoonouders met pap of mam aanspreken.en ik vind ook wel apart dat er zoveel zijn die hun eigen ouders met de voornaam aanspreken ik noem me schoonouders heit en mem(woon in friesland) en oma beppe me eigen ouders gewoon met pap en mam en me opa`s en oma`s eupie en eumie me man noemt mijn ouders gewoon bij de voornaam en mijn opa`s en oma`s gewoon opa en oma
Met pa of ma of voornamen.. Als mijn ouders er zelf zijn en hun ook spreek ik ze netjes aan met voornaam omdat het anders te verwarrend wordt voor iedereen.