Hoe spreek jij Luna uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sharon123, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dat dénk je, maar het is precies andersom! Mijn dochter heet dus Luna, spreek uit Luuna. Wij vinden deze uitspraak veel mooier. Het valt ons echter op dat iedereen in 1e instantie Loena zegt, zelfs als je net hebt gezegd dat ze Luuna heet :rolleyes: ! Dat komt inderdaad door de italiaanse of spaanse betekenis van de naam en dan spreek je Loena uit........ (denk maar aan het liedje "Higo de la luna", als je dat kent ;) )

Overigens hebben wij bijzonder veel complimenten over deze prachtige naam gekregen!

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Loena.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
  4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ken beide:

Loena
    Luuna

Ik zelf zou altijd Loena zeggen (Italiaans)

5. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik denk meteen aan Luuna.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik denk dan aan Loena

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Luuna

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zou het uitspreken als Loena, omdat het ook zo wordt uitgesproken in Spanje en Italië.
    Maar ik vind de uitspraak Luuna eigenlijk mooier, nu ik erover nadenk. :D

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Ik zou Luuna zeggen maar vind Loena mooier.

Ik vind trouwens niet dat je de naam zo moet uitspreken zoals de naam in het van herkomst gedaan wordt hoor. Neem bijvoorbeeld de naam Maureen. Klinkt heel normaal als je het uitspreekt zoals het er staat in het Nederlands. Maar de officiele Ierse uitspraak is Morrien. En zo zijn er wel meer namen.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn neef zijn dochtertje heet luna en ze spreken het uit met de klemtoon op de u vind ik ook mooier als de oe klank. krijg dan mee een koeaccosiatie.
    luna betekend de maan. t'is een leuke naam die erg populair begint de worden dus als je er geen problemen mee hebt dat er straks misschien 3 van in de klas zitten is het een prima naam.

11. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik denk Loena

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou loena doen omdat dit ook zo uitgesproken word in spanje waarde naam vandaan komt

13. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
  14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Loena.

Mijn dochter heet Lune en je spreekt het uit als Luune. Sommige mensen zeggen Loene maar dat komt heel weinig voor.

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    loena

16. sharon123

sharon123 Lid

18 feb 2009
    20
    0
    0
    Hallo allemaal, ik heb het even een paar dagen laten bezinken en denk toch echt dat het Loena gaat worden. Wel Luna als schrijfwijze natuurlijk! We wonen in een wat kleiner dorp en mijn ervaring hier is dat mensen echt moeite hebben met het uitspreken van namen. We zullen dus heel wat moeten gaan verbeteren maar dat moet dan maar. Blijf allebei de uitspraken mooi vinden maar als Loena heeft toch ook net iets meer de voorkeur! Als je nog een echt goede reden weet om het niet te doen dan hoor ik het graag en im elk geval allemaal erg bedankt! :D

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik zou het uitspreken als

luuna

leuke naam trouwnes :p

Deel Deze Pagina