Hoi hoi! Stel, je krijgt een geboortekaartje voor een meisje, waarop de eerste naam internationaal is, maar niet overduidelijk Engels of Nederlands. Bv. Fiore. Wat zou je dan verwachten van de tweede naam “Moon”? Dat het een Engelse naam is (uitspraak Moen) of een Nederlandse (uitspraak Moon)? Alvast bedankt!!
Als er geen grotere broer/ zus is waarbij de eerste naam anderstalig is en de 2e naam op z’n Engels wordt uitgesproken, dan op z’n Nederlands: als Moon dus. Het gaat om de náám Moon, niet om het Engelse woord voor maan. Ik heb eerlijk gezegd nog nóóit gehoord dat iemand hem op z’n Engels uitspreekt (of zo af leest van papier).
Wat super om te horen zeg, dat je dat nog nooit gehoord hebt!! En er is inderdaad geen andere broer/zus met die situatie Ik ben echt blij met je reactie en ook met alle stemmen die onze hoop bevestigen! We willen graag in de tweede naam vernoemen naar Monette namelijk, en vinden Moon daar mooi voor. Alleen hoopten we dat mensen niet zouden denken dat er “Moon” als “Maan” staat. Missie geslaagd Bedankt voor je bericht!
Hartstikke bedankt voor het laten weten!! En ook aan iedereen die gestemd heeft natuurlijk We hoopten erg op deze uitslag dus zijn super blij, dank!!
Het is de voornaam van mijn dochter. In de 10 maanden dat ze er nu is heb ik 2x Moen in Moon moeten verbeteren. Het scheelt misschien dat wij ook geen types zijn voor een engelstalige naam, maar of dat echt verschil maakt weet ik natuurlijk niet zeker. Ik ben nog iedere dag super blij met deze unieke naam en krijg er heel veel complimenten over!!
Wauw, wat super leuk dat je je dochter Moon hebt genoemd, dat je er zo blij mee bent en dat je er heel veel complimenten over krijgt!!! Heel leuk om te horen, bedankt voor het delen joh En wat super ook dat je maar 2x Moen in Moon hebt hoeven te verbeteren! Dat doet me goed, haha! We vinden hem zo leuk, dat we twijfelen hem ook als optie neer te zetten voor de eerste naam. Het zou alleen als tweede naam gaan om de vernoeming van iemand heel dichtbij die nog leeft en die Monica heet. Wordt vaak Mo genoemd. Dus daarom wat twijfel. Gelukkig hebben we ook andere heel leuke en unieke andere eerste naam opties
Bedankt voor je antwoord! Vinden we fijn want dat hoopten we ook, dat de meesgen Nederlandse uitspraak zouden zeggen