Hoe spreken je deze naam uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door miepje1984, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn neef heeft toevallig een paar maanden geleden een zoontje gekregen en die heet Jaivy.

2. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Jeevie ook het leukste, de uitspraak is leuker dan Djeevie! :)

Jaivy spreek je waarschijnlijk ook uit als Djeevie?

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

4. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ik zou voor de uitspraak Djevie gewoon Jevi aanhouden. Ik ken een Jim die aangesproken wordt met Djim en niet met Jim. En zo zijn er vast nog wel andere namen waarbij uitspraak anders is dan hoe je het leest.

5. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het uitspreken als djee-vie. Mijn zoon heet jaivy en spreken we meer als djay-vie zeg maar uit 😜

6. misa

misa Niet meer actief

Djeevie

7. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Jevi zou ik uitspreken als Jee-vie Leuke naam,origineel!

zoals jullie het uitspreken zou ik inderdaad Javy/Javey doen..of Jevy?

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je die uitspraak wil zou ik Javy doen, lekker kort en zonder onnodige lettertjes.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Jevi zou ik uitspreken op zijn nederlands: jeevie. Jevi op zijn Engels is trouwens djievaai (net als Levi uitgesproken wordt als lievaai).

Ik zou het een beetje gek vinden als je de eerste letter Engels uitspreekt en de rest Nederlands...

12. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zou dan voor Javy gaan, dat spreek ik sowieso uit als Djevi zonder twijfel

13. Rombely

Rombely Niet meer actief

Jevi als jeevie en javy als jaavie. Vind javy ook niet mooi staan. Jaivy vind ik nogal meisjesachtig staan (terwijl het echt klinkt als jongensnaam hoor), maar erg soft voor zo'n stoere naam. Beetje zeurpiet ben ik wel😊. (Mijn zoon heeft een een Nederlands uitgesproken naam die er op lijkt, misschien dat ik er al teveel mee bezig ben geweest...). Ik zou Javey doen als je geen onduidelijkheden wilt. Succes met kiezen!!

14. miepje1984

29 jul 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke de meningen zijn toch verdeeld. We vinden het zo lastig!

Javy heb ik ook aan zitten denken maar ben dan weer bang dat veel mensen jaavy gaan zeggen...

We zijn het er wel overuit dat we toch echt de schrijfwijze Jevi willen alleen uitspraak twijfelen we dus nog over. Of gewoon jee vie of toch djevie.

Als ik kijk naar de naam jim zeg je ook djim... denk ja dj kan dus ook wel bij jevi maar ja lastig hoor!

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het verschil met Jim is dat de Nederlandse uitspraak jim is en de Engelse uitspraak djim. De manier waarop je djeevie wil uitspreken is zowel niet de Nederlandse als de Engelse uitspraak van Jevi. Bij die uitspraak hoort de schrijfwijze Javy (klinkt als Amy).

Je kan natuurlijk zelf bepalen wat de schrijfwijze en uitspraak van een naam is, maar dat lijkt me voor je kindje niet leuk. De uitspraak is in geen enkele taal voor de hand liggend en ik zou persoonlijk denken dat de ouders het Engels niet helemaal beheersen. Net als bijvoorbeeld mensen die hun dochter Desteny noemen in plaats van Destiny. Het kan allemaal, maar ik zou het gevoel krijgen dat ik een naam met een 'foutje' heb.

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik zou een andere naam zoeken.als je zelf niet eens weet hoe je het moet uitspreken. Lijkt mij echt lastig

17. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
  18. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Helemaal mee eens.
    Jevi zou ik dus uitspreken als Jee-vie. Als je voor de Dj wil gaan zal je iets in de rest van de naam moeten veranderen als je geen verwarring wil en bovenstaande wil vermijden.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Mee eens. Wil je dus de uitspraak djevi, zul je het ook zo moeten schrijven of Javy.

20. miepje1984

29 jul 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat is dit moeilijk zeg!
    Van het weekend veel over gehad en dat we misschien maar gewoon als uitspraak jee vie moeten doen maar automatisch zeg ik dus nog Djevie (en hij ook)

Maar twijfel over de schrijfwijze Javy, gaan juist dan niet veel mensen Jaavy zeggen, wat denken jullie? of misschien Javey... twijfel twijfel...

Deel Deze Pagina