Hoe spreken je deze naam uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door miepje1984, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Ik denk dat er meer mensen jevie (ipv djevie) dan jaavey bij Javey.

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Als je Djevie wil moet je het zo Engels mogelijk opschrijven.
    Dus Jaivy, Javey of Jaivey.

Bij varianten als Javie, Javi of Javy zou ik nog twijfelen of het evt de uitspraak Jaavie zou worden

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik zou het als Djevie uitspreken.
    Jevi staat het leukst vind ik qua schrijven. Zou ik persoonlijk niet aanpassen omdat mensen het op zijn nederlands uitspreken.

Ik snap sowieso niet echt waarom alle namen zo nederlands worden uitgesproken en waarom mensen op dit forum zeggen dat je de spelling moet aanpassen als het niet meteen goed wordt uitgesproken.

Wij hebben een naam voor ons meisje, volledig afgebrand op dit forum omdat er niet inging dat je het op zijn engels moet uitspreken haha.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Het gaat er ook om dat het voor een kind heel vervelend kan zijn als het elke keer de naam weer moet uit gaan leggen.

Als het er op een forum al niet ingaat, laat staan dan dat je het je hele leven moet blijven uitleggen dat je ouders creatief wilden zijn. Nee, dat is leuk.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Oh en misschien dat de namen op zijn Nederlands worden uitgesproken, omdat we, eh, in Nederland wonen?

6. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Djevie

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Als jullie dzjeevie zeggen en dat dus ook het mooist vinden, kan dat best hoor!
    Als je denkt aan de naam Davey of Davy gaat dat volgens mij meestal ook goed, die naam is aardig ingeburgerd. Ik zou dus Javey of Javy schrijven, dan is het duidelijk dat je die uitspraak bedoelt :) Misschien dat je sommige mensen nog even een keertje moet verbeteren dat het niet jaavie is maar dzjeevie, maar dat is bij zoveel namen zo. Ze wennen er gauw genoeg aan en hoe het er staat klopt het, dus ik zou voor een van deze twee schrijfwijzen gaan, met uitspraak dzjeevie.

8. Leaf

Leaf Niet meer actief

#48 Leaf, 3 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2015
    Haha ja we wonen inderdaad in Nederland, goed opgemerkt:p! Maar Nederland is een multi cultureel land. Dus met vele verschillende namen.

En qua uitleggen van je naam. Zelden wordt een naam door iedereen meteen goed uitgesproken. Ik heb een nederlandse naam en ik heb als kind (nog steeds) mensen heel vaak moeten corrigeren.
    Kon soms vervelend zijn maar daar ontkom je haast niet aan. Of je moet een hele simpele naam hebben.

Zelf ben ik voor de schrijfwijze Jevi en daar kan de uitspraak Djeevi prima bij. Ik vind het verschrikkelijk als namen worden geschreven zoals je het zou moeten uitspreken om te voorkomen dat mensen het verkeerd zeggen.
    Wat is er mis met een kort gesprek:
    "Heeey Jeevi"
    "Hoi. Het is Djeevi trouwens."
    "Oke zal het onthouden :)"

Klaar! :p

Quote "Als het er op een forum al niet ingaat, laat staan dan dat je het je hele leven moet blijven uitleggen dat je ouders creatief wilden zijn. Nee, dat is leuk."

Nadeel van een forum is dat je niet weet wie er achter de computer zit. Terwijl je in het echte leven je omringt met mensen die ongeveer hetzelfde denken als jijzelf en dus dezelfde smaak hebben.

9. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Djeevie

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Dit!

11. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Djee-vie

12. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Djee-vie

Als je bang bent dat mensen Jee-vie gaan zeggen zou je er ook:

Jayvi van kunnen maken dan kan het niet mis gaan

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Als je echt die D klank erin wilt hebben zou ik het veranderen nar Jayvey
    Wel een heel stuk minder nederlands.

14. miepje1984

29 jul 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou denk dat we er over uit zijn! Het wordt gewoon Jevi met als uitspraak djevie.. meningen zijn hierover verdeeld maar uitspreken als jee vie lukt ons niet omdat we toch steeds djevie zeggen en we dat ook mooier vinden:)

We hebben al een dochter en die heeft ook een naam die altijd wel verkeerd uitgesproken wordt maar na 1 keer corrigeren weet iedereen het wel!

Bedankt voor het meedenken iig! heb er toch veel aan gehad!

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha zoveel mensen zoveel meningen. Veel plezier met je kleine straks!

P.s. ik heb in dit topic de uitspraak Djevi nu zo vaak voorbij zien komen dat ik dat als schrijfwijze ook wel vind kunnen, mochten jullie daar nog over twijfelen ;)

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dit dus..

Deel Deze Pagina