Met de L heb ik geen moeite. Dat is gewoon een L. Ik vind juist de R een rotletter (meteen een woord met 2 r-en....), vooral als het woord met een R begint.
Ik heb er eerlijk gezegt nooit bij stil gestaan hoe ik de l uit spreekt. bal spreek uit als BaL net nog gezegt even voor je hihih. Maar ik heb meer moeite met spelling op zich. Maak veel taal en gramatica fouten ach ja niemand is perfect. En o ja ik kom uit Delft en dan spreek je de l ook al speciaal uit. Dellft zo iets klinkt als haags.
hahaha mewk vond ik een goeie, ik zeg eerder mellek haha(maar ik kom dan ook uit het uiterste zuiden)
haha ik lees dit topic en ben gelijk druk bal en ballet aan t zeggen en probeer t verschil te horen, ondertussen denk ik er ook aan, dat iedereen die dit topic leest waarschijlijk hetzelfde doet.. hahahahahaha... (sorry als binnepretje komt t waarschijnlijker grappiger over op mezelf dan dat t is )
grappig dat je dit voorbeeld noemt.. Zo heb ik lang gedacht dat het programma 'paul en witteman' heette... tot ik ging kijken omdat er een bekende bij het programma kwam... oeps..
Ik spreek het gewoon uit als EL zeg maar. Maar ja ik ben een limbolander dus als ik bijvoorbeeld .NL zeg dan klinkt dat weer als .ANAAL.