Meef, nu ik weet hoe je het uitspreekt. Anders Meeve. Geschreven lijkt de naam mooi maar de uitspraak is beetje teleurstellend vind ik. Meef klinkt echt suf, doet me beetje aan teef of milf denken
Meeve zou ik zeggen. Vind het een leuke naam en apart Ik zag laatst een geboorte kaartje waarin gelijk stond hoe Je de naam uit moet spreken. Wel handig bij aparte namen
voor mij geen twijfel over de uitspraak, gewoon Meef. Je zou inderdaad de uitspraak bij op het kaartje kunnen zetten (net als in een woordenboek) Mooie naam hoor
Prachtige naam! Je spreekt het uit als Meev of Meevie, afhankelijk van de Ierse regio Ik zet ook bewust de v neer, want de harde klank van de f hoort niet bij de naam (ik werk met collega's uit Cork samen, maar heb ook regelmatig telefonisch contact met klanten uit andere Ierse regio's, vandaar mijn kennis van het Iers)
Thnx allemaal! Tword niet de eerste naam maar de derde , dus ga t niet op tkaartje xetten hoeje t uitdpreekt, mssr sls mensen er ok vrsgen dsn ssk ik t voordoen hshs
Ik vind het een mooie naam. Had hem ook op mn lijstje staan, toen ik zwanger was van de tweede, maar het was een jochie haha. Ik zou het uitspreken als Meev.
Dat dacht ik ook, zoals bij Maes. Ik dacht dus ook dat het Maave was. Omdat de 2e klinker de eerste verlengd. Ook zo bij Oirschot. Aerobic is geen Nl afkomstig woord, misschien dat dit het verschil is. Maarre ik geen geen taalwonder