Hoe spreken jullie deze namen uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door iez, 25 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Geen info bij Meertens is voor mij juist een teken dat de naam zeldzaam is, precies wat ik zoek. Tyrzah komt minder als 5x voor. Mijn naam eigen naam geeft geen info of hits bij Meertens. Dus die komt geen eens voor :).

Anyway die naam wordt het niet. Dus prima.

Ik ben opzoek naar een nauwelijks/ weinig voorkomend naam, hebben al mijn kinderen (hits bij Meertens meestal onder de 10 of 5).

Licia is zeldzamer dan Alicia, plus dat in Spaanstalige landen de naam Alicia nog veel vaker voorkomt dan Licia. Ik vind persoonlijk Licia ook gewoon mooier omdat het korter is.

Smaken verschillen eenmaal.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Er is een verschil tussen zeldzaam en geknutseld naar mijn idee. Maar ieder zijn ding inderdaad.

3. liefmeimeisje

4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Ik vind Licia leuk, houd ook van zeldzame namen.

iez vindt dit leuk.
  4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Precies niet iedereen houdt van hetzelfde idd (en gelukkig maar), ik vind een prachtige naam en jij niet (geknutseld) dat is prima. Eigenlijk vind ik het juist fijn als het grote publiek de naam van mijn kind niet mooi vind, dan blijft het lekker zeldzaam :). Als haar omgeving het wel mooi vind en dat is gelukkig bij al de namen van mijn kinderen het geval. Die houden wel van een zeldzame, ongebruikelijke naam dus daar ben ik mee gezegend.

Waarschijnlijk vindt jij namen mooi die ik weer niet mooi vind.

Zo is de wereld eenmaal we houden allemaal van wat anders, wat een zegen is dat! Vreselijk als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden.

Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina