Ik zou in 1e instantie Rijs zeggen, maar nu ik de andere reacties lees is Ries eigenlijk ook wel een logische uitspraak. Hoe zou je willen dat het uitgesproken wordt?
Ik doel eigenlijk op Ries, zoals Reece..dat is het ook officieel.. in alle andere vormen vind ik het nl. vreselijk maar lees dus dat dat niet altijd even logisch is volgens sommigen...hmm ook hier maar weer eens goed over nadenken.
Wel ik ook, het is toch een Engelse naam, dus dan lijkt Ris mij de meest logische uitspraak. Ik zou het wel een beetje Engels uitspreken, dus zoals je Chris in 't Engels zegt, maar dan zonder 'k'-klank. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik wris zeg, zonder de w echt hard uit te spreken, als je begrijpt wat ik bedoel
Had voor m'n werk een Engelsman als contactpersoon die Rhys heette, en was toch "Ries" zoals in Reece Witherspoon...
Ja is het ook het mooist!Maar goed er zal nog veel verwarring over ontstaan als ik het zo lees..goed mijn andere zoontje heeft een beetje hetzelfde..kunnen we het meteen voor ze allebei uitleggen
Zo vind ik deze prachtige Walesche naam ook niet mooi! Maar je spreekt deze naam toch echt uit als Rhies. Uitspraak van Rhys: Hoe wordt Rhys uitgesproken in het Engels, Wels En zoals sommige al schreven idd als de naam Reece (zelfde naam, anders geschreven) Maar ja, mijn moeder is 'Welsh' en mijn neef heet zo dus ik kan niet objectief naar de naam kijken. Overigens leren kinderen en volwassenen snel hoor! Ik heb twee engelse kindjes op mijn groep en de kinderen spreken hun namen prefect uit! Inclusief het Britse accent! Zo grappig!