Wij verwachten in januari een zoontje. Nu willen we graag een tweede naam geven en die vernoemen naar zijn oma (mijn moeder). Mijn moeder heet Carla en we zaten te denken aan de naam Carlo. Nu vroeg ik me af is het toch niet raar om ons zoontje te benoemen naar oma? Gebruikelijker is misschien om zoontje te benoemen naar opa en dochter naar oma? Of is dit een kronkel die ik nu ineens in mijn hoofd heb, waardoor ik ga twijfelen. graag jullie mening
Nee hoor is heel leuk. Zal je moeder zich vast vereerd voelen. Waarom niet naar opa vernoemen trouwens?
Nee hoor, niet gek. Mijn zoontje is ook naar mijn moeder vernoemd. Zijn heet Valentine en zoon heeft als tweede naam Valentin.
Helemaal niet gek! Vernoemen is leuk, maar het is geen recht dat een opa of oma heeft. Als je dus je zoon naar je moeder wilt noemen, dan kan dat gewoon.
Vind het niet raar, eerste dochter heeft als 2e naam Lou vernoemd naar mijn zus Marlou. Dit kindje wordt met de 2e naam waarschijnlijk vernoemd naar 1 van de broers van mijn man ook als het een meisje wordt
Dankjulliewel wel! Dacht in het begin ook wel dat het kon maar begon ineens zo te twijfelen (hormonen...hahaha) dat ik het echt ff aan jullie wilde vragen.
Nee hoor helemaalniet raar. Mijn oudste dochter heeft als tweede naam Emily. Mijn opa heette Emiel. Hij stierf 6 dagen voordat ik van haar beviel. Toen de dienst was afgelopen, kon ik gelijk door naar het ziekenhuis. Had al 6 cm ontsluiting haha.
Helemaal niet raar hoor! Mijn vader (67) heeft ook een vrouwennaam in zijn voornamen staan en in zijn tijd was dat ook heel gebruikelijk.