Ik kom erop terug.... Omdat de namen van elkaar afgeleid zijn vind ik het bij nader inziens wel kunnen. Michaël met roepnaam Micha. Doe vooral dus wat jullie mooi vinden! De rest went er snel aan.
Ik heb echt nog nooit van de naam "Miega" gehoord.. het is voor mij erg duidelijk dat Micha als "Miesjaa" wordt uitgesproken. Zelfde klank als bij Sacha inderdaad. Vind Micha, "Miesjaa" dus, een erg leuke roepnaam!
Dit... Persoonlijk vind ik de naam uitgesproken als Miga erg leuk, maar als Misja vind ik 'm een heel stuk minder, of eigenlijk niet leuk.
Bij Micha zou ik twijvelen tussen de uitspraak mieka en miesja. Ik zou het zelf als Misha schrijven, dan lijkt de uitspraak (miesja) mij duidelijker.
Er wordt dan trouwens wel honderdmaal een c tussen geplakt, ook al staat de naam er drie centimeter boven geschreven. Dat wel.
Hmm het blijft toch lastig.. Vind de naam Micha heel mooi als ie word uitgesproken met een sj-klank. Maar als ik het dan als Misha schrijf, is het niet meer echt afgeleid van Michaël. Denkd at het dus toch Micha wordt, uitgesproken als Misha.. Bedankt voor het meedenken en jullie meningen geven!!
Ik ken een meisje die heet Micha, maar dat spreek je uit als Mieka. Ik ken een jongen die heet Micha, en dat spreek je uit als Miesja. Ik ken een vrouw die heet ook Micha, en dat spreek je ook weer uit als Miesja. Dus eh .. ik weet nooit hoe ik iemand moet noemen.