ik bedoel, als je het op z'n hollands uitspreekt dan klinkt het als 'Isabelluh', dus eindigend op een e. En ik zou deze naam uitspreken als Isabel..
Wij spreken het in principe uit als Isabelluh, maar ik merk wel dat 't al heel snel toch Isabel wordt. Enne, prachtige naam!
Ik zou zelf zeggen Isabelle, vind ik mooier dan Isabel. Maar je hebt wel veel mensen die er Isabel van gaan maken, maar na een paar keer verbeteren zeggen de meeste mensen de -e ook wel, maar je blijft altijd wat eigenwijze houden die de -e altijd vergeten. Mama van een dochter met ook een naam eindigend op een -e. En die dient dus ook uitgesproken te worden.
Ik zou het in principe uitspreken als Isabelluh, maar in de praktijk waarschijnlijk toch meestal Isabel zeggen, maar dan dus meer als 'afkorting', niet omdat ik denk dat het zo uitgesproken zou moeten worden.
Hangt ook van de achternaam af. Mijn naam eindigt ook op een 'stomme e'. Als ik alleen m'n voornaam zeg, spreek ik hem niet uit. Maar mijn achternaam begint met een medeklinker en dan spreek ik 'm wel uit, omdat je anders je tong breekt. Maar bij Isabelle zou ik in principe Isabelluh zeggen, totdat iemand mij zegt dat dit niet de bedoeling is.