Er zijn 2 uitspraken maken, Engelse uitspraak (DJUlie) en Franse uitspraak (zjuLIE). Als dit voor jullie de naam is, gewoon doen!
zjullie.. wij hebben na twijfelen deze naam niet gekozen vanwege de uitspraak.. veel mensen zeggen het dan toch anders en dan moet je telkens uitleggen hoe je de naam uitspreekt etc.
Ik zou het uitspreken als Djoelie, dus niet op z'n Frans, zoals hier vaker gezegd. Daarentegen zou ik Jolie wel weer uitspreken als Zjoolie. Haha stom eigenlijk!
Rare naam zeg. Kijk eens in je topic. Hoe spreken julie jullie uit. En dit gaat ook regelmatig voorkomen als het kind is geboren. Dit zijn namen die gewoon sneu zijn om je kind te geven (zie afschuwelijke namen topic). Maar antwoord op je vraag als julie (maand)
Rara naam? Het is een super klassieke Franse naam die al jàren meegaat En je spreekt hem heus niet uit als de maand 'juli'
In eerste instantie zou ik Djulie zeggen, maar nu er bij mijn dochter in de klas en bij het dansen 2 meisjes zitten met deze naam en ze beide als Zjulie uitspreekt zou ik als ik het nog eens zie staan het als Zjulie uitspreken.
Wat een rare reactie! Sneu om deze naam aan je kind te geven??? Je hebt gewoon meerdere uitspraken zjuulie, djoelie of juli, niks raars aan!
Vind ik wel. dit is typisch zo'n naam dat in Nederland niet kan. Jullie hoe is het met jullie... Nee ik vind het idd een schaam naam (pest naam)
Wat een reactie zeg.. Ik vind Julie echt geen rare naam en al helemaal niet sneu om aan je kind te geven. Naam is in mijn ogen juist klassiek en tijdloos. Ken ook meerdere meisjes die Julie heten en die worden echt niet gepest om hun naam. Daarnaast vraagt ts ook alleen hoe je de naam uitspreekt en verder niet naar je mening..
TS tot nu toe merk ik niks van pestgedrag tegen de Julie's bij mijn dochter op school hoor, zou me daar dus geen zorgen over maken