Hallo Allemaal, Ik ben zwanger en vindt Vince een hele mooie naam. Nu lees ik overal dat het heerser en veroveraar betekent en heb ook al gelezen dat het moeilijke jongens zijn. Ken je een Vince? Is het een moeilijke jongen??? Alvast bedankt voor de reactie.
Wat heeft een naam met karakter te maken. .. dat weet je vooraf toch nooit.. Ik ken een feline (schattige naam) wat een kreng ... Sorry maar kies gewoon wat je mooi vind en ga jezelf niet *door) google of andere wat aanpraten. ..
Ik vind feline eigenlijk best een krengige naam Betekent het ook niet kat? Wij hebben een vince hier in de straat, ken ik niet heel goed maar is volgens mij best een aardig joch
Als je je zoon Vince wil noemen en hij blijkt later een lastig ventje te zijn, zal hij echt niet anders worden als je hem opeens maurits gaat noemen. Karakter zit echt niet in een naam.
Je kan ook een paar namen op een lijstje zetten en als je kindje er is kiezen wat het beste past. Ken geen Vince had wel vroeger een Vincent in de klas en dat was echt een rotjoch maar er zullen er vast zat zijn die wel leuk zijn. Gewoon kiezen wat jezelf leuk vindt.
Ik ken een Vince en toevallig was dat geen makkelijk kind. Maar geloof niet dat dat aan de naam ligt.
Op mijn school was een Vince. Heb nooit bij hem in de klas gezeten, dus goed kennen doe ik hem niet. Het was naar mijn idee een hele aardige, sociale jongen. Had veel vrienden om zich heen en had altijd een lach op zn gezicht. Was een van de vrolijkste jongens die ik op school zag. In zekere zin was hij dus ook wel een heerser. Altijd iemand die hem aandacht schonk. Al was dat zeker in positieve zin! Ja hij veroverde iedereen, maar wel met zijn glimlach niet op een valse manier! Een deel zit in het karakter en een deel zit in de opvoeding. Voor jou als ouder dus een schone taak de naam Vince tot een positief iets te leiden. Kies die mooie naam, straks krijg je nog spijt!
Mijn vriend heet Vince. Zijn buurmeisje van vroeger heeft haar zoontje Vinz genoemd, vernoemd naar hem. Dus dan ga ik er vanuit dat hij een leuk jochie was vroeger, anders hadden ze dat vast niet gedaan haha. Maar of je je zoontje nu Vince of Piet noemt, hij heeft nu al zijn eigen karakter en zal door de naamkeuze niet gaan veranderen
Dankjewel voor jullie reacties! Ja ik geloof ook dat het niet in de naam zin maar ik werd er toch wat onzeker van. Soms heb je echt namen als je waarvan de kinderen echt een beetje hetzelfde karakter hebben. Ik ken meerdere Levi's die allemaal echt rustig en meegaand zijn en ook meerdere Wesleys die niet zo gemakkelijk zijn. Een naam is zo belangrijk.
Ik ken een Vince, maar die is nog maar een paar weken oud. Toen ik eerst de naam hoorde, miste ik een 'ent' (Vincent). Nu vindt ik het een stoere naam, ook al zou ik de naam niet zelf kiezen, maar dat is gewoon smaak. Kies de naam die je zelf mooi vindt, karakter valt niet in een naam af te lezen.
Ik geloof niet dat de naam ook maar iets te maken heeft met de karakter van je kind. Vind Vince wel een mooie naam trouwens.
Ik werk op een basisschool. Had een vince in de klas. Heel leuk kereltje. En ik begrijp je heel goed hoor, doordat ik zoveel namen en kinderennken associeer je die vaak met elkaar. Daarom vind ik het zelf zo lastig om een naam te kiezen want ik heb telkens al een bepaald beeld bij een naam.
Nou hier in de straat een levi maar jemig wat een ... joch. Luistert nergens naar, heeft al diverse keren speelgoed van mijn kinderen afgepakt en over een willekeurige schutting heen gegooid en vind het ook nog eens normaal om volwassenen uit te schelden voor kut wijf/kerel wanneer ze hem op zijn gedrag aanspreken (en het jochie is net 4 )
Ik ken een hele lieve Vince is echt een schattig ventje! En zoals hier al meer word gezegd zijn karakter zit echt niet in de naam