onze naam lijkt op naam nichtje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Carro, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een leuke naam verzonnen die we erg mooi vinden. Het kindje van mijn broer heeft alleen dezelfde naam met maar 1 letter verschil. Denk aan Sanne en Anne, Rob en Bob of Tijn en Dijn. Kunnen we dit maken? Wat vinden jullie?

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ja hoor, het zijn geen zusjes en de naam is niet exact hetzelfde dus zou het gewoon doen. Zien jullie elkaar vaak? Denk je dat zij het storend zullen vinden?

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik zou dat niet doen. Als het een naam was die jullie al jaren op het oog hebben, dan wel, maar een net gevonden naam... dan zou ik nog even verder zoeken.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit eigenlijk.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Eens met de andere meiden.
    Is het gewoon jullie topnaam zou je het gewoon moeten doen maar anders even verder zoeken...
    Misschien een optie als 2de naam?

6. tuc

tuc Niet meer actief

nee bij een kindje van een broer of zus zou ik dat niet doen...beetje peppie en kokkie idee

7. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Hier ben ik het wel mee eens.. inderdaad ook die afweging als jullie de naam al jaren op het oog hebben zou je het nog kunnen overwegen, maar voor een neefje/nichtje nichtje/nichtje neefje/neefje, vind ik 1 letter verschil wel heel weinig.

Persoonlijk zou ik dat niet fijn vinden. Het blijft familie die altijd dicht bij je staat. Bij achternichtje/achternichtje zou het weer een ander verhaal zijn.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik had eerst ook een naam op t oog wat 1 letter verschilde met het zoontje van mijn nicht. Zie ze niet vaak maar heb t niet gedaan. mijn moeder en haar zus hadden dan een kleinkind met bijna dezelfde naam.

9. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    In je leven kan je je moeilijk aan iedereen aanpassen. Ik vind dat je naar jullie zef mag kijken hierin. Wat betekent deze naam voor jullie en zouden jullie je er oke bij voelen als jullie hem/haar deze naam geven terwijl de naam lijkt op die van nichtje/neefje? Zoja, gewoon doen dan! Voelt het bij jullie al niet oke? Dan zou het misschien niet zo handig zijn. Vaak voel je zelf al goed aan wat hier het beste antwoord is, het antwoord dat je het meeste rust geeft.

Succes!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmmm nee ik zou het niet doen.. alleen als tweede naam als vernoeming.

12. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij zou het erg aan de naam liggen.

Sanne en Anne zou ik eerder doen dan Yenthe en Yinthe bijvoorbeeld.

13. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Zou t gewoon doen je bepaald zelf toch wel .. En het is niet dezelfde naam

Deel Deze Pagina