Hoi allemaal, Ik heb een vraagje die hier vast wel beantwoord kan worden , mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig, nog geen jaar , om zwanger te worden. Nu heb ik zelf het idee dat er bij mij iets niet goed zit, weet niet wat gewoon een vermoeden.. Heb wel mijn eisprong de laatste 3 maanden, wel een vaag streepje op de ovutest, maar 1 dag. Mijn cyclussen zijn regelmatig gemiddeld 30 dagen. Maar als ik ongi ben, heb ik zo,n last van krampen dat ik niet rechtop kan lopen en dat ik bijna flauwval van de pijn nu is dit gelukkig maar 2 dagen ofzo en met 3 x daags 500mg naproxen kan ik tenminste wel werken, maar niet fijn. Nu heb ik ergens gelezen dat als je heftige menstruatiepijn hebt, dat je dan ook eerder bij de ha aan de bel moet trekken. Weet iemand hier wat over? En als je afspraak maakt met ha wat kunnen mijn vriend en ik dan verwachten? Hij is er een beetje bibberig voor.. (om een lang verhaal kort te maken hahaha) Edit moderator: Ik heb je titel aangepast, zodat duidelijker is, waar je bericht over gaat.
Aangezien je zoveel last hebt van je ongi en dat je ovu testen niet supper posi worden zou ik toch een afspraakje maken bij je huisarts. Daar zal denk ik wel besproken worden wat er aan de hand kan zijn, het kan ook zijn dat je bloed moet laten prikken dat ze willen bekijken hoe het met de hormonen in je lichaam is en miss dat de huisarts je gelijk doorverwijst naar de gyn. Heel veel succes. Liefs wolly
Ik heb ook atlijd enorme buikkrampen als ik ongi ben, maar volgens mijn gyn is dat op zich normaal. Ik ben er meestal ook 2 dagen ziek van.
misschien idd even beter om langs de huisarts te gaan die kan je bloed nakijken om te zien of je een goede eisprong enzo hebt en of alles waardes normaal zijn er zijn idd helaas meer meiden die veel last hebben van de menstruatie ik ook maar dat komt door de verklevingen zeggen ze tegen mij
bedankt lieve meiden voor jullie snelle reacties! Ik denk dat ik deze maand mijn eisprong en ongi afwacht en dan maar ff mijn ha bel voor een afspraak. Moet ik dan mijn ovutesten bewaren om mee te nemen?
Nee ik denk het niet. Je kunt gewoon vertellen dat je ze gedaan hebt en wat er uit kwam. Mijn HA of gyn heeft er ook nooit naar gevraagd, ook niet om te temperaturen ofzo.
nee de testen hoef je idd niet mee te nemen mijn huisarts vroeg wel of ik getempratuurd had maar bij mij heeft dat geen nut hihi mijn temp is elke dag anders maar je kunt idd gewoon uitleggen dat je ze gedaan hebt enzo en hoelang.. en dan kan hij verder kijken wat hij met je wilt gaan doen heel veel succes
Hoi Caro , ik heb n beetje hetz elfde als jouw. Ik ben 2 dagen ziek van de menstruatie. Kan vaak niet eens mn bed uitkomen. Dit is sinds 4 maanden ineens. Daarvoor had ik wel pijn maar niet zo erg als de laatste tijd. Ik ben nu 11 rondes bezig en vermoed dat het aan mij ligt dat t zo lang duurt. Ik gebruik nu wel ovulatietesten en krijg wel een streep maar geen hele dikke. Ik denk wel dat ik een eisprong heb aan de kenmerken te zien en te voelen. Ik ga deze maand ook eens tempen denk ik. Denk jij dat er een verband is met pijnlijke menstruatie en lang bezig zijn zwanger raken? Mocht je meer te wteen komen hierover laat het ff weten aub. Ben zeer benieuwd! Succes.
Hoi Herma, ik heb de info bij de zwanger worden- index staat het onder het item onvruchtbaarheid, wanneer je het beste hulp moet zieken en daar staat een zeer pijnlijke menstruatie ook tussen. Ik had dat nog niet eerder gelezen ergens, dus vandaar dat ik het op dit forum heb gedropt. Ik heb overigens toevallig deze morgen getest met ovulatietest en er was een streep te zien dus maar afwachten wat ik morgenochtend test Jij ook veel geluk met zwanger worden, hopelijk betekent de pijnlijke menstruatie niets
Ok dank voor de info. Ik denk ook dat als je een regelmatige cyclus hebt dat het bijna zeker is dat je ook een eisprong hebt.
Ja ik denk ook dat ik wel een eisprong heb, maar ik heb dan maar 1 dag een posi ovu test, zoals alleen gisteren dus , maar niet echt een hele dikke streep en vandaag weer niet en volgens mij moet dat 2 dagen zijn? Ik heb ook geprobeerd te tempen, maar er zat zoveel verschil tussen, het schommelde tussen de 36.4 en de 37.6, nou knapperd die dan de eisprong ertussen uit haald niets voor mij dus. Heeft er misschien ook iemand anders maar 1 dag een streep op de ovu test? of zou dat zo horen...
Dat maakt volgens mij niet uit, dat je maar 1 dag een streep op je ovutest hebt. Het gaat erom dat er een streep komt te staan, die net zo donker, of donkerder is dan de controlestreep. Dat wil zeggen dat je dan je lh-piek hebt, en je eisprong eraan zit te komen. Als je een regelmatige cyclus hebt, is er meestal geen probleem (tenminste dat is wat de gyn zei). Anders voor de zekerheid een afspraak maken bij de huisarts, dan weet je in ieder geval zeker of die menstruatiepijn van invloed is, of niet. Dan zit je daarover niet meer in de stress. Ikzelf heb ook geen pijnloze menstruatie (en slik daarvoor aleve feminax), maar kan dan wel gewoon functioneren. Bij mij wezen onderzoeken uit, dat er niets aan de hand is.
Bedankt voor het aanpassen vd titel is id duidelijker Ik denk idd dat ik einde vd maand bij de ha ga navragen hoe het nu zit ,wacht eerst af.. vind het wel spannend om een afspraak te maken, maar idd dan ga ik elke maand lopen stressen, ben al zo'n stresskip . Bedankt voor je reactie liefs caro
Ik herken het hoor. Ik zat ook met 5 maanden bij de huisarts, omdat het zwanger zijn niet wilde lukken. Een tweede keer zou ik dat niet zo snel meer doen, maar dat komt natuurlijk omdat het al eens gelukt is. Hoe moeilijk het ook is (dat weet ik), maar probeer er toch een beetje ontspannen mee om te gaan. Ik was ook in de weer met ovulatietesten en temperaturen, maar daar werd het allemaal niet ontspannen van, zeg maar. Mijn vriend bleek uiteindelijk zwak zaad te hebben, maar het is toch nog spontaan gelukt in maand 14. Ga naar de huisarts en bespreek je zorgen. Misschien kan hij je wel ergens verder mee helpen (hetzij een bloedtest om uit te wijzen of je een eisprong hebt, of eventueel een zaadcheck).