Hoe staan jullie hier tegen over, tuigje voor kindje 1.5

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troelala, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala

Troelala Lid

31 mei 2012
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit zou me ook wel een beetje vergaan...

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hebt ook van die polsbandjes met een koordje eraan.
    Valt ook minder op.
    Ik had er destijds 1 gekocht omdat dochter steeds de benen nam rond haar tweede jaar maar gelukkig niet nodig gehad.
    Ik snap werkelijk ook niet waarom mensen de behoefte hebben om hier commentaar op te geven.
    Je doe het immers niet voor je lol en liever zo'n tuigje dan je kindje die het op een rennen zet en onder een auto komt.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn oudste heeft ook een tijdje een tuikje om gehad. Rende altijd weg en had een hekel aan de kinderwagen. Kind blij en mama blij!

Bovendien liever een kindje aan een tuigje dan een kindje onder een auto...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gewoon doen wat voor jou goed en veilig voelt. Voor jonge kinderen die nog niet goed (genoeg) luisteren en impulsief reageren, kan het in bepaalde situaties een uitkomst zijn.

Ik zat zelf in een tuigje als we naar het strand gingen en mijn vader gingen surfen en mijn moeder dus alleen op twee kinderen moest letten, waarvan 1 notoire (en watervlugge) wegloper.

Wij hebben ook een tuigje voor onze kinderen. Tot nu toe nooit buiten gebruikt. Voor de oudste was het achteraf niet nodig. Hij heeft wel vaak in het tuigje gezeten in de kinderstoel.
    De jongste is wel een kandidaat voor een tuigje. Maar we zijn in de moeilijkste periode eigenlijk niet vaak in situaties geweest waar het gevaar op weglopen te groot was.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Paar jaar geleden bij m'n schoonouders op de camping stond tegenover hun een gezin die de dag dat wij er waren zo'n 15 man op visite had en in het midden van de kring zaten er twee kinderen met hun tuigjes aan zo'n stok vast, dat vond ik wel een heel apart gezicht.

Omdat ik slechter ter been ben had ik een polsbandje gekocht maar nooit nodig gehad.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Die kon mijn dochter zelf losmaken...

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Persoonlijk vind ik het wel een raar gezicht, maar veiligheid gaat voor. Dus als dit voor jullie de oplossing is, zou ik me niks van anderen hun mening aantrekken.

8. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Als ik het zie kijk ik wel om.. Omdat het zedlzaam is en mijn eerste ingeving is dan ook 'wat zielig'.
    Maar eigenlijk vind ik het heel erg handig:)
    Het is veilig en het kindje kan vrij rondlopen dus alleenmaar voordelen.
    Mijn ouders gebruikte het vroeger op vakantie voor mijn broertje toen ie 1/2 jaar was want dat was een echte wegloper. Zij konden dan even rustig ergens zitten en hij kon zn ding doen, maar niet weglopen.

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    persoonlijk zou ik niet voor een tuigje gaan die om haar/zijn bovenlichaam gaat, maar een polsbandje!
    dat vind ik er wat minder heftig uitzien..

Maar ik zal er nooit commentaar op geven tegen iemand..

10. Troelala

Troelala Lid

31 mei 2012
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heb inderdaad ook gekeken naar een polsbandje maar was bang dat hij die los zou kunnen maken. Toen toch voor een tuigje gekozen.

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik vind het echt een heel apart gezicht. Ik zou persoonlijk dan eerder voor zo'n rugzakje of polsbandje gaan dan zo'n tuigje als het echt moest.

Nu ik zelf moeder ben, is mijn mening wel iets geneutraliseerd. Al zou het voor mij nog altijd het aller, aller, aller laatste redmiddel zijn.

12. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik vind het zelf echt verschrikkelijk en zal het dan ook never nooit gebruiken. Maar wie ben ik om te oordelen over anderen als zij het wel praktisch vinden. Dat moet ieder voor zichzelf weten. En inderdaad....liever een kind in een tuigje, dan een kind onder een auto.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind het er vreemd uitzien, maar ik begrijp absoluut waarom sommige ouders hiervoor kiezen. Beter een kind aan een tuigje dan onder een auto of verdwaald in een pretpark.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond het altijd typerend dat vaak het polsbandje als alternatief wordt geopperd in dit soort topics. Ik snap dat je liever helemaal niet vast zit hoor. Maar stel dat het om wat voor reden wel nodig is; zou je dan liever iets om je bovenlichaam hebben of vastzitten met 1 pols.
    Ik weet wel waar ik minder last van zou hebben: gewoon een tuigje en beide handen vrij.

Uiteindelijk is het effect hetzelfde: je geeft een kind beperkte bewegingsruimte. (Meer dan in een buggy, maar minder dan wanneer het kind losloopt.) Dus wat dat betreft maakt het niet uit of een kind nu aan een tuigje of aan een polsbandje loopt. Maar voor een kind lijkt een tuigje me echt veel fijner.

15. Troelala

Troelala Lid

31 mei 2012
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik zelf ook echt geen gezicht vind maar veiligheid voorop.

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij zitten met onze jongste zoon in die fase dat hij moet leren meelopen, luisteren etc. Er zijn dagen dat dit heel goed gaat en er zijn dagen dat ik een krijsende dreumes in de buggy sta te proppen :D

Op de lastige dagen lijkt een tuigje me ook wel wat, maar het lukt tot nu toe altijd nog om het op te lossen.

Ik zou nooit commentaar leveren op een kind met tuigje op straat. Als ouders weten jullie het beste wat veilig en verantwoord is. En waarschijnlijk duurt de fase dat je het tuigje gebruikt maar kort en scheelt het je een hoop stress!

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Peuters zijn zo razendsnel... Hoe vaak ik lees op het nieuws over peuters die in een vijver, in een sloot, onder een auto terechtkomen terwijl de ouders er gewoon bij waren en gewoon opletten. Maar een peuter kan echt binnen een seconde tijd beslissen dat hij ineens ergens anders wil zijn en uit het niets wegracen. Dus om dat te voorkomen, doe maar een tuigje...

Ik ging laatst met mijn neefje van toen bijna 2 naar een dierentuin en die hebben we uiteindelijk aan zijn sjaal vastgemaakt omdat hij de constant weg was. Kun je nog wel zeggen: ik let heel goed op en dat overkomt mij niet. Maar dat kan iedereen overkomen.

18. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik vind het er gek uitzien (kind uitlaten?) en kan me nu niet voorstellen ooit zelf een tuigje te gebruiken bij mijn kind. Maar die is dan ook pas 6 maanden.

Ik zou niet oordelen en er ook niks van zeggen als ik het zou zien.. Maar er misschien wel stiekem een grapje over maken ;)

Je moet in elk geval doen waar jij je prettig bij voelt. Veiligheid staat voorop en ik kan me voorstellen dat het soms handig kan zijn.

19. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Gewoon doen! Liever je kind veilig bij je dan je kind onder een auto!

Als mijn zus mijn 3 jongens bij haar heeft en mijn nichtje van dezelfde leeftijd dan loopt mijn nichtje ook aan een tuigje naast de kinderwagen. Waarschijnlijk ziet dat er minder gek uit bij een drieling en nog een meisje van dezelfde leeftijd, maar ik vind veiligheid toch belangrijker dan het commentaar van anderen.

20. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Heb er ook wel eens over nagedacht voor onze ondernemende dreumes. Uiteindelijk is het wegrennen gelukkig wat minder geworden en luistert hij al wat beter, dus ik heb bedacht dat we het zonder ook gaan redden ; -)
    Maar ik snap je helemaal en zal je er zeker niet om veroordelen!

Deel Deze Pagina