Hoe staan jullie tegenover drugs bij je eigen kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zal proberen om ze zo goed mogelijk voor te lichten over wat de risico's en gevaren zijn. Heb zelf in de verslavingszorg stage gelopen en met eigen ogen gezien wat drugs, alcohol en andere vormen van verslaving (zoals gokken) kunnen aanrichten. In verbieden geloof ik niet, daardoor krijgt het alleen maar een grotere aantrekkingskracht.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou het niet aanmoedigen. en dat betekent ook niet in huis onder toezicht.

Ik ben van de afdeling je kind inlichten over de gevolgen en consequenties van het gebruik van drugs en drank. Op die manier mijn kinderen alle informatie geven. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar toleren in huis is er niet een van bij mij.

Kan ik het voorkomen? Nee, ongetwijfeld niet. Maar ik kan ze wel proberen een set normen en waarden mee te geven waarmee ze goede keuzes kunnen maken.

Ik ben getrouwd met een alcoholist, dus ik weet wat het doet. Ik zal het niet verbieden, maar ik zal het ook zeker niet actief aanbieden onder het mom "onder toezicht"..

3. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    mijn ouders waren/zijn fel tegen drugs en zo hebben wij het ook meegekregen... ik ben zelf later toen ik al op mezelf woonde gaan experimenteren met verschillende dingen en heb waarschijnlijk geluk gehad dat ik absoluut geen aanleg heb om verslaafd te raken want toen ik er klaar mee was ben ik gewoon gestopt en niet meer erover nagedacht... en ik heb echt wel veel gebruikt in de tijd dat ik aan het experimenteren was hahaha...

maar goed als mijn dochter ermee komt dat ze iets wil proberen dan zal ik haar veel informatie geven over alle risico's en hopelijk is het dan gedaan maar mocht ze het doorzetten dan weet ik nog niet of ik het zou toestaan in mijn huis... dan is het toch een beetje alsof ik het niet erg vind lijkt mij...het liefste zou ik het verbieden maar ik weet dat dat niet werkt... maar gelukkig heb ik nog aantal jaren om daarover na te denken...

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ga het niet verbieden, maar ook niet aanmoedigen.

Als ze er mee willen experimenteren, dan heb ik liever dat ze dit in een veilige omgeving doen. Dat scheelt al de helft met vervelende ervaringen.

Ik heb echt liever dat ze hier in de garage zitten met vrienden en een biertje en/of een jointje gebruiken dan in een speeltuintje ofzo.
    Maar heb het dan wel over de leeftijd van 16 ofzo!

Mijn ervaring is dat je met verbieden, op voorhand al, nergens komt. Je maakt het alleen maar interessanter dan het is.

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb vroeger zelf geblowd.
    Zelfs voor mijn moeder wel eens een blow gehaald toen ze depressief was.
    Heb nog iets anders dan wiet gebruikt, hoewel paddo's mij altijd aangetrokken hebben.

Ik zou ze voorlichten, inderdaad vertellen wat de gevolgen kunnen zijn.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier komt die troep niet in huis klaar punt einde discussie.

voorlichting wel maar meer in de vorm hoe slecht het is en dat ze het niet hoeven te wagen die troep te gebruiken

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    voor degene die het thuis toestaan: Als het nou niet om een jointje of alcohol gaat maar een pilletje of coke ofzo? Dan nog ok?

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou om eerlijk te zijn....met een pilletje en coke experimenteer je niet als je thuis bent. Dat zijn meer drugs om op feesten te gebruiken.
    (mijn ervaring).
    Het zijn ook niet echt drugs waarmee je gaat experimenteren als je 16 bent. Tenminste....lijkt mij niet een leeftijd waarop je al naar feesten mag.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou graag willen dat mijn zoon hier eerlijk over zou zijn en als hij vragen heeft of iets zou willen proberen dat hij bij mij terecht kan om dit te bespreken.

Ik zou het nooit verbieden want dan wordt het alleen maar interessanter om te proberen.

En ja ik kan moeilijk zeggen dat het niet mag terwijl ik zelf ook geen heilige ben geweest op dat gebied.

Experimenteren zal hij toch wel gaan doen maar wil wel dat hij weet dat hij niet stiekem hoeft te doen en hier eerlijk over kan zijn. Dan heb ik het gevoel er nog een beetje controle over te hebben.

Maar ik hoop natuurlijk dat het nooit zover zal komen maar als ik naar mezelf en mijn vriend kijk ja dan staat ons vast nog wat te wachten met hem ;)

11. Angela2009

Ik gebruikte op mijn 16e dus wel al pillen hoor!
    Stappen deed ik toen al wekelijks.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Helemaal eens met TS. Maar, dan ligt het er wel aan om welke drugs het gaat. Ik bedoel als mijn dochter later een jointje wil roken, prima. Op de voorwaarde dat ze alleen spul rookt wat ze van haar ouders heeft gekregen en ook niet in huis. Ik zal haar vast niet gaan aanmoedigen om het te proberen, maar verbieden maakt het indd nóg leuker.

Maar met hard drugs hoeft ze me niet aan te komen zetten. Ik hoop dan ook van harte dat ik haar mee kan geven dat ze dat nooit probeert. Wij zullen de moeilijkste niet zijn, zolang ze eerlijk is kan ze heel veel maken en breken. Ik heb geen moeite met een jointje, maar wel met een pilletje of snuifje!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eigenlijk vind ik dat grote onzin ;) Omdat ik het vroeger heb gedaan, mag mijn kind het ook?? Ik denk het ook niet.

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn ouders hebben altijd gezegd dat als ik iets wilde proberen, dan liever thuis zodat er iemand is mocht het mis gaan. Mijn vader is een uit de kluiten gegroeide hippie en blowt regelmatig op feestjes (door de weeks de serieuze directeur, hoe bestaat het).. Ik heb echt nooit interesse in die dingen gehad en heb het allemaal ook nooit geprobeerd. Ook als vriendinnen met een pilletje kwamen dan wist ik ze altijd wel zo om te praten dat ze het zelf ook niet verstandig worden.
    Ik hoop dat mijn kinderen nooit iets gaan proberen en anders hoop ik ook dat ze het thuis doen zodat we het in de gaten kunnen houden (of ze gaan maar gezellig meedoen met opa zodat opa het in de gaten kan houden).

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoeven ze niet te proberen heel hard maar dan hebben ze een heel groot plobleem.

drinken heb ik geen probleem mee drugs wel (waarschijnlijk ook door een verslaafde ex die losse handjes had

16. Angela2009

Nee ik zal het nooit stimuleren maar het is wel zo dat ik natuurlijk wel hoog van de toren kan blazen dat het slecht is maar ja deed het zelf ook. Dus niet echt een goede reden!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou ja, ik zie dat toch anders. Ik heb vroeger gerookt, maar mooi niet dat ik zal goedkeuren dat mijn kinderen gaan roken. Als mijn kind komt en zegt, ja maar mam, jij deed dat vroeger ook, zou ik zeggen ja, idd, maar dat betekent niet dat jij het dan maar mag doen. Ik weet namelijk hoeveel geld het kost, en hoe verslavend het kan zijn.

18. Angela2009

Ben ik het wel mee eens!!
    Maar ja als puber zijnde zie je dat toch anders als je moeder heeft gerookt en je nu even verteld dat het slecht is en verslavend is.
    Dan denk je echt PFFFFFFFFFF hoor wie het zegt! Haha
    Dat is even uit een pubergedachte gezegd hoor want ik weet dat ik zelf zo was in de pubertijd.

19. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ja tuurlijk zie ik liever dat ze het niet gebruiken dan wel maar ik zal het ze ook niet verbieden net als wat al gezegt is dat maakt het alleen maar spannender ik zal ze er wel goed over informeren. als mijn kind(eren) laten een blowtje wil(len) roken heb ik dat liever dat ze dat thuis doen dan dat ze ergens op straat zwerven van het pad af

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ow echt? Dat mocht ik toen echt niet....1x in de maand ofzo en dan moest ik om 1-2 uur thuis zijn en zaten mijn ouders braaf te wachten beneden. Ik kwam toen echt niet in aanraking met pillen ofzo.
    Later, toen ik een jaar of 20 was, ging ik weleens naar feesten en daar was het een stuk makkelijker en heb ik het ook gedaan.

Ik hoop wel dat mijn kids er eerlijk over kunnen zijn tegenover ons. Mijn ouders waren zo streng vroeger, dat ik het niet eens durfde te vertellen, ook al woonde ik niet meer thuis!

Deel Deze Pagina