Hoe staan jullie tegenover drugs bij je eigen kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, ik ook! Ouders rookten toen ook allebei, dus vond ook echt dat ze geen recht hadden om het mij te verbieden.
    Omdat wij nu zelf niet (meer) roken, hoop ik ook dat het voor mijn kinderen niet "normaa" is om te roken!

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ja ik ging al vrij vroeg veel stappen en veel mensen waar ik mee omging gebruikte toen allemaal weleens een pilletje. Dat werd ineens elke week stappen met elke week een pilletje. En kijk erop terug als hele leuke tijd! Tuurlijk is dom en slecht en dat weet je ook wel maar je denkt verder niet na over de gevolgen.

Maar moet ook zeggen veel mensen om mij heen gebruiken/gebruikten dus dan is het ook zo makkelijk om het een keer te proberen.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik hoop dat ze niet gaan roken en alle andere genotsmiddelen links laten liggen maar daar ga ik niet van uit. Ik ga wel ooit een jointje met ze roken als ze dat willen, lijkt me wel lachen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa idd verbieden helpt niet.. Dan doen ze het toch wel stiekem ergens anders...
    Misschien haal ik er wel een voor m en die kan ie dan helemaal alleen oproken... Kijken of ie t dn nog zo leuk vind :p vast niet haha

@ mamamadelon haha meedoen doe ik echt niet
    Heb t ng een keer gedaan voor ik zwanger was.. Nou me hart kwam er zowat uit haha
    Terwijl ik toch een half jaar echt veeeel geblowd heb (toen was ik 15 ofzo)

Gelukkig wel het voordeel dat ik een echte schijtluis ben en nooit iets anders heb durven proberen... Had er ook niet echt interesse in maar goed..
    Veel te bang dt ik iets verkeerds zou hebben en in t ziekenhuis zou belanden ofzo:)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Offtopic

Morgen koffietijs kijken.. Gaat over ouders met kinderen erslaafd aan drugs

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    idd, en ik zal ze erbij vertellen wat er met hun ooms en een aantal van onze vrienden is gebeurd oa door die troep..

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Mijn ouders hebben in directe zin weinig of geen invloed gehad op wat ik wel of niet aan drugs gedaan heb (ook niet dat het leuker werd omdat het niet mocht), ik vrees dat ik dat ook niet op mijn kinderen zal hebben. Ik hoop wel dat het me lukt mijn kinderen bij te brengen dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen en ze weerbaar te maken voor druk van anderen. Uit eindelijk maken ze hun eigen beslissingen, ik kan alleen maar hopen dat het verstandige zijn ;)

Er gebeurd hier trouwens echt niets 'onder toezicht' hoor. (maar welk kind wil dat nu ook :()

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ga het zo lang mogelijk verbieden, zowel alcohol als bijv. wiet oid. Natuurlijk kan er altijd over gepraat worden, maar alcohol is gewoon enorm slecht voor ontwikkelende hersenen dus eigenlijk wil ik gewoon niet dat ze daarmee beginnen voordat ze 16 zijn, en het liefst 18... Ik moet tegen die tijd natuurlijk nog maar zien hoe de kids zijn en wat ze doen :) Maar dat is onze insteek.
    Dan heb ik denk ik nog liever dat ze als eerste een jointje roken dan dat ze een glas alcohol nemen, maargoed, dat is mijn voorkeur.
    Ik weet ook nog wel hoe het was toen ik zo jong was, en dan kan je gewoon niet inschatten hoe slecht iets voor je is, en als je je dat al realiseert, kan het je waarschijnlijk weinig schelen. Dus ik hoop dat we daar als ouders iets kunnen in aanvullen en ze ons enigzins zullen vertrouwen en het wellicht wat langer zullen uitstellen voordat ze ermee beginnen.

9. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Ja, ik ga ze leren dat alcohol drinken niet normaal is. Als ze uit huis zijn moeten ze het zelf weten maar zolang ze bij mij wonen is dat niet toegestaan.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

goh wat lachen zeg... vraag me af of je ook nog lacht als je een kind hebt wat verslaafd raakt.. hoezo onverantwoord

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier net zo.

12. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Alsof alcohol zo verantwoord is, dat is een harddrug. Wiet is een softdrug. Dat is een groot verschil. Natuurlijk hebben beide risico's, maar op andere vlakken. Alcohol is een stuk slechter voor je in verhouding dan wiet. Zeker als je maatschappelijk kijkt, hoeveel schade het berokkent, staat alcohol ongeveer gelijk aan heroïne en crystal meth, veel lager, bijna onderaan, staat wiet.

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

maar daar reageer ik toch niet op? het gaat over drugs wat zei zegt en daar reageer ik op, of alcohol slechter is is nu niet aan de orde want daar gaat het gesprek niet over.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tsja... mijn oudsten komen nu zo'n beetje in de puberleeftijd... Hier thuis wordt niet zoveel gedronken (heel af en toe een wijntje en mijn man drinkt verder alcoholvrij bier). Wij roken niet dus wat dat betreft komen ze er hier ook niet zoveel mee in aanraking. Over bij hun vader thuis maak ik me wat dat betreft meer zorgen... papa rookt, er wordt best wat gepimpelt (vooral door opa en oma).

Maar het is wel goed het daar binnenkort eens met mijn ex over te hebben. Aangezien de oudste volgend jaar op het VO zit... Hoewel roken wel een beetje uit is...

Persoonlijk vind ik roken not done, ze mogen van mij niet roken en als ze dat wel doen krijgen ze geen zakgeld meer. Drinken mag vanaf hun 16e. Ik denk wel dat wij ze op een goede manier kunnen voorlichten (moeten het op school ook regelmatig doen) en een blowtje zal ik ze ook niet om straffen maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. Het kan toch leiden tot een verslaving en aangezien zoonlief add heeft, heeft ie een verhoogde kans op verslaving. Daarbij is ie al jaren aan de drugs :p (ritalin)
    Al denk ik dan zoonlief hier niet heel veel interesse in zal hebben. Mijn oudste dochter is er gevoeliger voor denk ik. Die gaat zich vast vreselijk afzetten tegen alles dat niet mag.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik hoop met heel mijn hart dat mijn kinderen het niet gaan doen, hopelijk krijgen ze dat goed mee.

Mijn man heeft vroeger ook gexperimenteerd met drugs, en zijn vader was hier van op de hoogte. Ze hebben er duidelijk over gepraat samen maar mijn man was vroeger ook wat rebels. Zijn vader heeft hem toen op het hart gedrukt dat als hij iets had gebruikt en zich niet goed voelde dat hij dan direct naar huis ging zodat zijn vader dan bij hem was. Dit is ook een aantal keer gebeurd. Zijn vader vertelde ook tegen mij van ik kan het hem wel verbieden, maar als ik dat doe en hij voelt zich niet goed zwerft hij op straat en schoonvader had liever dat hij dan thuis kwam.

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik hoop dat mijn dochter straks als ze een jaar of 16 is, het verstand heeft om met mate alcohol te drinken. Bij een avondje uit misschien. Hier in huis zou ik het absoluut niet willen.

Hetzelfde geldt voor wiet..

Ik ben zelf erg verslaafd geweest aan alcohol, een paar jaar lang. Dus ik weet wat voor diepe, diepe ellende het kan geven, en hoop mijn dochter dat te besparen :( Verbieden kan ik niet, informeren kan gelukkig wel!

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @Sanne, ja lastig, want door jouw verslaving heeft jouw dochter er ook een grotere kans op...
    en zolang het legaal is dat kinderen alcohol drinken... Wat mij betreft mag die leeftijd wel naar 18.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk inderdaad dat de omgeving waarin je opgroeit veel meer van invloed is dan dingen verbieden.
    Als je zelf niet rookt en drinkt, dan is dat dus de normale standaard.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, toen ik opgroeide:
    Mijn ouders rookten allebei en dronken wel eens wat. Vader altijd bier en moeder een mixje.
    Dat is dus voor mij normaal geweest.
    Ik ben ook gaan roken en zie er geen problemen mee om af en toe een lekker drankje te drinken.
    Wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is, mijn broer heeft namelijk een hekel aan roken, altijd al gehad. Maar voor ons is het niet uitzonderlijk dat er een drankje gedronken word.
    Overigens mocht ik echt niet voor mijn 16de een biertje ofzo.

Ik hoop alleen dat ik mijn dochters zo op kan voeden, dat als ze er behoefte aan hebben, en net zoals ik, bij experimenteren houden en daar open en eerlijk over zijn. Ik moest het stiekem doen, als je een jointje rookte, was je volgens mijn vader al een junk en daar heb ik me hevig op verzet door...te blowen :)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja mijn vader was ook altijd zo, die noemde blowers ook altijd vieze junks en weet ik het.. terwijl hij zelf niet zonder de drank kon.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Van mij ook! Sterke drank mag wat mij betreft opgeschroefd worden naar 21.

Deel Deze Pagina