Ik heb er geen problemen mee als ze destijds eens een biertje drinken oid. Roken zou ik veel erger vinden. En eigenlijk ben ik tegen alle drugs, een jointje proberen kan nog eens, maar verder nee.
Mijn ouders waren tegen drugs,ze hebben het zelf nooit geprobeerd en ik had en heb er ook geen behoefte aan,dit geldt ook voor mijn vriend! Ik zal het niet toestaan dat onze zoon hier in huis een jointje gaat roken,laat staan dat we samen naar een shop gaan om het te gaan halen! Ik hoop van harte dat we hem op de juiste manier kunnen duidelijk maken hoeveel schade dit aan het menselijk lichaam toe brengt,en dat je ook zonder rommel schik kunt maken!
Ach,en misschien is er over een jaar of 15 wel een geheel bod op hard en soft drugs...je weet maar nooit in holland!
Ik zal ze zeker uitleggen dat ik niet wil dat ze drugs gebruiken, ik ben er zelf tegen. Maar als ze dan wat uit willen proberen, zou ik het fijn vinden als ze dat thuis doen. Zoals hierboven al gezegd; verbieden zorgt dat ze het stiekem doen en dat wil ik niet. Geld ook voor roken en alcohol.
Oh, en ik heb liever dat mijn kinderen in het weekend een blowtje roken als dat ze zich te pletter zuipen.
Oeh, dat lijkt me heel moeilijk! Bah, kunnen we die puberteit niet overslaan? Ik heb t hele topic niet gelezen, maar ik denk net als TS dat je het sws niet kunt voorkomen. Ik denk dat het averechts kan werken als je het verbiedt. En liever een beetje uitproberen, omdat het mag dan dat het compleet uit de hand loopt als ze t niet durft te vertellen of het voor ons verbergt. Dus ik hoop dat we er tegen die tijd open over kunnen praten en dat ze eerlijk is als ze eens iets probeert... Maar is ws wel een heel hoopvolle gedachte Ik heb mijn ouders heul veul niet verteld en ook best veel gelogen in die tijd. Ze hebben me trouwens nooit iets verboden ofzo, maar mijn moeder vond het wel altijd heel erg toen ik rookte als puber. Drinken en af en toe een jointje vonden ze minder erg geloof ik.
Zo denk ik er ook over, ik heb liever dat m'n dochter thuis is als ze een slechte 'trip'/ervaring heeft, dan wanneer ze op straat loopt rond te zwerven!! Ik vind dit wel een hele goede van je schoonvader, die ga ik onthouden, haha Wat betreft alcohol...daar houd ik m'n hart voor vast bij m'n dochter... ik weet van m'n vader dat hij een alcohol probleem heeft (gehad?), m'n ex *vader van m'n dochter* heeft er problemen mee gehad, en ik....dus grote kans dat m'n dochter er ook gevoelig voor is en er misschien ook een probleem/verslaving aan over houdt..al hoop ik natuurlijk van niet!!! Ik weet dus ook nog niet goed hoe ik het met alcohol ga 'aanpakken'. Verbieden vind ik dan ook wel wat ver gaan en ik ben er van overtuigt dat het, net als met drugs, averechts werkt. Maargoed, als zij een avond gaat stappen heb ik natuurlijk niet in de gaten wat en hoeveel ze drinkt, dus kan er nog van alles mis gaan... we zullen zien, gelukkig heb ik nog een aantal jaar om daar over na te denken voordat het zover is, hihi
Ik denk dat ik mijn kinderen vooral het gevoel wil geven dat ik er op vertrouw dat ze het juist aanpakken. Volgens mij werkt dat beter dan het verbieden.
Ik zal het niet verbieden maar wel afraden. Als je iets verbied wordt het juist erg aantrekkelijk in de pubertijd. Ik zal ze niet straffen voor een joint etc. Hoop niet dat ze er ooit aan beginnen maar goed het is net waar je kind interresse in heeft en de vrienden die hij zij heeft waardoor ze dingen wel of niet wil proberen. Vooral vertrouwen hebben in mijn kinderen dat Ze verstandige keuzes kunnen en durven maken
Het lijkt alsof je het onverantwoorder vind dat een ouder een jointje rookt met zijn kind, dan dat hij een glaasje alcohol nuttigt. Ik vind dat zelf een scheve redenering, vandaar het verschil wat ik aangaf soft/harddrugs.
Grappig dat iedereen zegt trouwens dat verbieden geen zin zou hebben, recent onderzoek over alcoholmisbruik onder zeer jonge kinderen (12 etc, comazuipen) blijkt juist dat als je kinderen verbiedt iets te doen, dat ze dan langer wachten met het te doen dan kinderen waarbij het niet verboden wordt.
Ik denk ook niet altijd dat het zo is van ´ja ik kan het niet verbieden want dan doen ze het juist´.. ik geloof daar niet altijd zo in, uiteindelijk ben ik toch de ouder en meteen overstag gaan onder het mom van ´ja anders doen ze het toch stiekem´ lijkt me ook geen goed signaal om af te geven.
Tja, ik zal ze het wel afraden. In huis gebruiken, nou, nee, zie ik ook niet zitten en daarnaast denk ik dat de meeste pubers dat niet gauw doen, eerder met vrienden, tijdens het uitgaan etc. Zelfs nooit zo'n behoefte aan gehad en mijn man ook niet, ik moet ook zeggen dat mijn vrienden ook niet zo into drugs waren, dus dat scheelt denk ik ook.
dat hoor je mij niet zeggen ik vind het zo ie zo niet kunnen om beide dingen te doen.. en dan helemaal de zin '' dat lijkt me lachen '' sorry hoor waar zit je verstand?
Oke Nouja, het is makkelijk om te oordelen op zo'n forum. Ik zou het ook wel leuk vinden eigenlijk als mijn wellicht toekomstige zoon/dochter met haar vader een jointje rookt.. Hopelijk zo laat mogelijk, liefst 17 of 18 ofzo, maar toch Ik denk wel dat je op een gegeven moment realistisch moet zijn met je kinderen en altijd de dialoog moet blijven aangaan over dit soort zaken.
ik heb het ff te dichtbij meegemaakt allemaal.. dus hier komt het er echt niet in. en dan vergaat het lachen je snel hoor
Niet normaal is? Dus als je zo eens een glaasje wijn drinkt dan ben je helemaal raar ofzo? Alchohol drinken is gewoon normaal hoor... Tot op zekere hoogte natuurlijk.. Maar om nou je kind te leren dat alcohol niet normaal is is net zoals als leren dat sex ook niet normaal is../