Hoe staan jullie tegenover drugs bij je eigen kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Schokkende zin trouwens dit, dat mensen zo denken over zoiets als alcohol.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ umm

Ja maar het komt echt zo over alsof het een verschrikkelijke misdaad is...

Terwijl.... Elk kind zal een keer drinken/experimenteren daar bestaan vriendjes en vriendinnetjes voor....

Dan kan je er beter normaal over praten dan dat je he kind gaat leren dat t een doodzonde is ofzo

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Noujaa:( Omdat ik het normaal vind om
    In het weekend of met lekker weer opt terras een roseetje te drinken?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee, ik zeg toch niks over jou?! Jij zegt dat wanneer ik mijn kind leer dat alchohol niet normaal is het net zoiets is als dat ik mijn kind leer dat sex niet normaal is. Ik snap die vergelijking helemaal niet.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, overmatig alcohol en (soft)drugs gebruik vind ik niet normaal. Een beetje uitproberen vind ik wel binnen de normale grenzen.
    Zelfde met sex ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou bij ons thuis is het gewoon absoluut not-done om te drinken.. ik zal ook uitleggen waarom etc. Maar dat is mijn persoonlijke visie en manier van opvoeden, wat de rest van NL hiervan vind is voor mij niet zo belangrijk.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het boeit me ook niet, je moet het lekker zelf weten toch...

Maar overal is alcohol verkrijgbaar en het word vaak genuttigd
    daarom ik vind niet dat het iets abnormaals is..
    En dan heb ik het over fewoon normaal gebruik he, gewoon zo eens in t weekend, op een terrasje etc.
    Dus ja dan vind ik t raar om zo resoluut te zeggen tegen je kinderen(niet jij persoonlijk) dat alcohol iets raars is

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja mensen zien het anders.. misschien ook uit ervaringen uit mijn omgeving. Mensen zien alcohol als iets onschuldigs, inderdaad wat je zegt: vrij verkrijgbaar en vaak genuttigd, een maatschappelijk geaccepteerde drug.. terwijl het toch wordt aangemerkt als een harddrug en zijn er enorm veel probleemdrinkers en alcoholverslaafden.. nog veel meer als al die andere soorten drugs bij elkaar.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja met dat deel ben ik t met je eens... Het moet niet uit de hand lopen..
    Daarom normaal(voor mij) gebruik gewoon zo af en toe eens voor de lekker :)

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja precies jij kan dat maar niet iedereen!

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    drugs is ecnt no go dan is het echt uit me huis zal haar ook in haar opvoeding uitleggen waarom
    Alchohol ook liever niet zou het echt niet snel accepteren.

Ik vind het echt belagelijk dat alchohol en soft drugs zo geaccepteerd zijn terwijl het zoveel ellende met zich mee brengt.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach zo zwart/wit als jij het stelt is het echt niet.
    Er zit zoveel verschil tussen het uitproberen van een jointje, en niet meer zonder wiet kunnen. 1 glaasje bier drinken, of alcoholist zijn.

Aanmoedigen zal ik het nooit doen,maar verbieden? Nee, ik kan mijn kind niets gaan verbieden als hij eenmaal op een leeftijd is waarin hij zelf besluiten gaat maken.
    Ik hoop dat onze opvoeding in zoverre toereikend is geweest dat ze er geen behoefte aan hebben. Maar ik kan ze niet opsluiten of continu volgen met een gps systeem. Ik heb geen volledige invloed op hun vriendenkring of omgeving.
    Wat ik ze bij wil brengen, is dat ze open en eerlijk tegen ons kunnen zijn en dat zij weten dat ik ze NOOIT zal veroordelen op hun gedrag!

13. LittleMonsters

oh en dat kan jij zo ff vertellen zonder te weten wat er is gebeurt??? knap

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach joh, doe niet zo hatelijk. Ik pak volgens mij 1 van je laatste opmerkingen, het hele topic stel jij je al behoorlijk zwart/wit op. Daar haak ik op in.
    Heel vervelend als jij er slechte ervaringen mee hebt, maar verbieden kan je het echt niet doen.

Wat ik nog veel schokkender vind, is dat ik lees dat mensen hun kind uit huis zetten als ze een keer drugs zouden gebruiken :( Right... ;)

15. LittleMonsters

ik doe niet hatelijk hoor. snap alleen niet dat iemand het lachen lijkt om samen met je kind drug te gaan gebruiken..

ik denk dat als je zelf een kind zou hebben gehad in mijn geval mijn zusje die ook ooit is begonnen met expirimenteren en daarna... zal je het verhaal besparen dan zal je niet zo praten.
    en ik verbied het ja.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar jullie snappen ook wel toch dat als je het zo stellig verbied en ze er niet open over kunnen praten dat ze het dan stiekem gaan doen als ze er interesse in hebben en tegen je gaan liegen..

Want he het zijn pubers en die zitten nou eenmaal zo in mekaar...

Dan heb ik liever dat mn kind er met me over kan praten dan dat ik zeg
    Als je het wel doet dan dit of dat...
    Dan gebeurt het stiekem en heb je er helemaal geen controle meer over

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

En wat als hij het nu wel gaat doen? Ga je hem dan uit huis zetten? Een hekel aan hem krijgen?
    Want je kan het wel gaan verbieden, maar dat betekend niet dat hij het nooit gaat doen.
    Als hij 18 is, mag hij gewoon een shop binnen lopen ( en dat lukt ook nog wel eerder ).

Ik begrijp dat een drugsverslaafde met alle zorgen en angsten die erbij gepaard gaan verschrikkelijk is ( been there done that ) maar jezelf krampachtig opstellen en je verzetten daartegen werkt naar mijn idee averechts.

18. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Mensen vergeten volgens mij ook hoe slecht alcohol en drugs voor je lichaam is. Dan zijn er telkens tegenstrijdige studies en onderzoeken geweest maar sommige die zeiden dat zelfs 1 wijntje per dag al de kans op bepaalde ziektes verhoogt. En wat denken mensen dat er allemaal voor troep in een blow zit. Mensen met een aanleg voor schizofrenie of psychoses kunnen de kans dat te krijgen heel erg verhogen met een paar keer blowen.

Waarom moeten we per se alles uitproberen? Mijn man heeft uit huis uit meegekregen dat alcohol en drugs slecht zijn. En nog nooit heeft hij uberhaupt een trekje van een sigaret genomen, nou hij mist niks hoor in zijn leven. Het klopt niet dat alcohol en blowen maar zo normaal zijn, het zijn slechte dingen die we absoluut niet nodig hebben.

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Weet je wat het probleem met alcohol is? Juist omdat het zo normaal is, en overal makkelijk verkrijgbaar is, kan het zo ontzettend snel een gewoonte worden.

Bij mij begon het met 1 glaasje wijn op een avond.. Toen eens een keer 2 glaasjes, moet kunnen toch? Op mijn toppunt dronk ik een krat bier op een avond/nacht op, halve fles wijn erbij om de biersmaak weg te spoelen.. Tussendoor braakte ik alles eruit, omdat ik m'n lichaam aan het vergiftigen was.
    Dronk ik een keer niet, raakte ik in paniek! M'n lichaam was gewend geraakt aan alcohol nuttigen.. Geestelijk ook, want zonder drank kreeg ik het niet gezellig, en kon ik me niet ontspannen. Dat is er echt heeeel geleidelijk ingeslopen, ging misschien wel 2/3 jaar overheen.

Toen we een kinderwens kregen, moest ik afkicken. Sowieso trouwens, want m'n vriend was er op een gegeven moment HELEMAAL klaar mee. Heeft wel eens op het punt gestaan om me uit huis te zetten, want er viel met mij eigenlijk niet meer te leven. Haalde hij alle alcohol uit huis, kocht ik stiekem een paar flessen en verstopte die dan... Ik loog over vanalles... Voor de buitenwereld viel het trouwens helemaal niet op, ik bleef er altijd wel goed uitzien (zover dat kan met een dagelijkse mega-kater), en verzorgde me van de buitenkant wel heel goed.

Ik zie dus wel het gevaar van alcohol... Het sluipt erin... Het is trouwens nooit door mijn ouders verboden. Zij hebben zelf ook nooit een alcoholprobleem gehad, dus van erfelijkheid kan ik ook niet spreken.. Ik dronk ook niet om problemen te vergeten ofzo.. Het begon met 1 glaasje, omdat dat gezellig is.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina