Hoe staan jullie tegenover drugs bij je eigen kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar ja dan nog? Ik ben gewoon zwaar tegen drugs en/of alcohol. Omdat mijn kind het dan misschien wel stiekem gaat doen moet ik zeggen dat hij of zij het lekker bij me thuis mogen doen of dat ze moeten oppassen, ik zal daar niet achter kunnen staan en dat gaat tegen mijn principes in. Ik ga ook niet lopen schreeuwen dat ze het niet moeten wagen of dat ik ze het huis uitzet. Ik ga ze zeggen hoe ik erover denk en wat ik daarvan vind en meer kan ik niet.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @ Sanne1985: ik ben het helemaal met je eens, mijn man is alcoholist (je blijft dat namelijk je hele leven, ook al drink je niet), en daar is het wel erfelijk, zijn vader was ook alcoholist.

Dus drank is wel zeker drugs! Keiharde drugs zelfs. Dan kan men roepen dat het vrij verkrijgbaar is en daardoor dus iets gewoons. Dat is wiet ook? Is dat ook gewoon. Af en toe een wijntje is voor mij geen probleem, voor mijn man wel (en ik denk voor Sanne ook). Af en toe een jointje is voor de een geen probleem, een ander raakt zwaar verslaafd daaraan.

Dat weet je dus niet als je je kind "laat" experimenteren. Zoals ik al eerder zei, er zijn meer wegen die naar Rome leiden en er is een verschil tussen "niet verbieden" en "niet verbieden"!?

Ik zal mijn kind niet letterlijk zeggen "ik VERBIED je dit of dat" maar ik zal wel zeeeeer duidelijk maken dmv opvoeding, educatie e.d. dat het niet "normaal" is en dat het NIET onder mijn dak wordt getolereerd.

Als je dus net als Sanne, MrsNuke en ik weet wat de consequenties KUNNEN zijn dan zou je misschien ook kunnen begrijpen hoe wij er dan in staan ...

En het "lachen vinden" om met je kind een joint te roken :(:(:( sorry ... maar dat vind ik echt onnadenkend

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ umm
    Je heb mij helemaal niet horen zeggen dat het dan maar thuis moet..

Onder de meeste tieners is het gewoon een feit dat ze liegen en stiekem doen als ze iets niet mogen.... Wil je dan maar je oogkleppen op zetten? Want tsjaa wat niet weet wat niet deert..

Of wil je er nog enigzins controle over ebben door het erover te hebben e.d
    En daarmee zeg ik niet datze het maar in je huis moeten of dat je niet mag zeggen dat je het niet wil hebben....

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb een heel goed voorbeeld voor hem als hij dat hoord en ziet hoeft hij het niet meer trust me ;)

ik verzet me nergens tegen hoor zal hem juist heel goed voorlichten over alle gevolgen
    en ik weet zeker dat het voor een groot gedeelte met de opvoeding heeft te maken.. dat zie ik aan ons zelf en nu ben ik gelukkig een sterk persoon die dat soort dingen niet nodig heeft om zich goed te voelen. maar mijn zusje daarin tegen niet..

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ben het met je hele stukje eens. En inderdaad, 1 glas wijn zou voor mij een probleem (kunnen) zijn. Dus ik drink gewoon helemaal niet meer.

Gezellig een jointje met je kind roken, das voor mij de kat op het spek binden... En ik vind het vreemd: ga je dan ook gezellig met je kind een sigaretje roken? Potje pils erbij... :(

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dus daarom maar geen grens opstellen? Omdat ze het anders stiekem gaan doen? Mijn eigen principes aan de kant schuiven?

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Tsjaa dat weet je ook noooooit zeker...
    Het zijn en blijven tieners en zijn ervan overtuigd dat hun niet verslaafd rsken enzo

Dus ga er maar ook niet te hard van uit dat hij zich door jou voorbeeld wel netjes zal gedragen

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja maar in dat zelfde geval zal ik er ook maar niet vanuit gaan dat je het wel goed doet door dingen onder toezicht toe te laten. Hier namelijk ook een voorbeeld waar dat totaal fout is gelopen. Van drank in andere drugs vervallen etc.

9. LittleMonsters

dat weeet ik heel zeker ;)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb ik gezegd dat je geen grenzen moet stellen nee toch..;)
    En ik zeg niet dat je je principes aan de kant moet zetten... Nee

Ik zeg alleen dat je het niet kan voorkomen.. Ook niet als je het verbied..
    En dat als ze het stiekem doen je er helemaal geen controle over heb

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe weet je dat zo zeker...
    Ik hoop t voor je hoor daar niet van

Misschien is ie over 14/15 jaar wel een ontzettend vervelende puber...
    Je kan nu niet voorspellen wat er over die tijd gebeurt...

Misschien denk ie wel ja tis goed met je ma krijg de schijt maar doe toch wat ik zelf wil
    Dat weet je nooit

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn ouders waren ook helemaal niet zo moeilijk hoor.. maar goed, die zijn de controle volledig kwijtgeraakt over mijn zus.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja maar ze hebben t wel geprobeerd toch..:)
    En als ze het hadden verboden had je zus vast niet opeens wel geluisterd en t niet gedaan

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja dat weet je dus niet.. ;)

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, die van mij ook niet. Ik mocht ook in huis wel eens een drankje pakken (toen ik een jaar of 17 was). Misschien dat ik daardoor juist wel het idee heb gekregen dat alcohol nuttigen "normaal" is.

16. LittleMonsters

hier ook precies hetzelfde

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik snap niet waarvoor jullie discuseren met degene die het stellig verbieden het is hun opvoeding net zozeer dat jullie het wel zouden toestaan.

Hier zit in mijn familie ook het erfelijke verslavings gen dus drugs mag dus echt niet heb er ellende genoeg door gehad.
    Drank tja legt eraan toe hoever ze zou gaan maar gaat ze over MIJN grens tja dan mag ze zelf de consuquenties dragen als ze volwassen wil zijn om dingen te gebruiken dan ook volwassen genoeg om mijn gevolgen te onderzien
    En bij drank misbruik en bij drugs ja dan word ze dus echt het huis uit gezet. Heel crue maar weet echt dat ze echt te ver gaat ze echt niet meer te helpen is helaas :(
    Alleen zal ik dus echt met haar praten en uitleggen wat er kan gebeuren als ze die dingen wel gaat doen. Dus het is niet dat ze dus onwetend is als ze toch gebruikt.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt belachelijk dat mensen hier zeggen dat ze hun kind eruit zouden gooien:$

Je eigen vlees en bloed...
    Nee gadver...

En wat leert je kind dan? Dat hij/zij door een fout door papa en mama als stront buiten word gegooid... Lekker hoor

19. LittleMonsters

ook dat heb ik meegemaakt.. je weet niet waar je over praat. tot je het zelf een keer meemaakt..

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Exact.. helaas. Wanneer je bestolen, bedrogen en weet ik het word door je eigen kind is het niet meer zo 'belachelijk'.. Vooral wanneer er nog meer kinderen in het gezin zijn.

Deel Deze Pagina