Ik snap je reactie.. Maar wanneer je spreekt over daadwerkelijk alcoholmisbruik, kan ik me voorstellen dat sommige dat zullen doen. Toen mijn vriend mij eruit wou trappen, was dat voor mij echt een keerpunt. Pas toen begon ik te beseffen wat ik allemaal op het spel zette... Ik zou het overigens niet kunnen, m'n kind buiten zetten.
Welk deel precies? En we hebben het niet over als je verslaafd ben maar als je kind het een wil proberen ofzo... Met die bedoeling is het topic geopend toch? Toch niet over verslaafde kids... En btw kan jij vanaf daar ruiken of ik dat wel of niet heb meegemaakt?
zie bericht van umm nee precies maar wel over de gevolgen die he kan hebben en dat mensen daar nogal luchtig over doen.. en dat zeg ik dat komt heel waarschijnlijk doordat ze het zelf niet hebben mee gemaakt
Je kan je kind nog zoveel verbieden maar het hangt er ook maar net van af wat voor soorten vrienden je kind krijgt en hoe zij/hij zelf in het leven staat, mijn ouders hebben ook altijd verboden om drugs te nemen. Tja ik ging op stap etc en daar kun je prima aan rommel komen. Dus als ouderzijnde kun je nog zoveel verbieden maar als je kind het echt wil doen kan en lukt hem/haar dat ook wel. En mijn kind het huis uitschoppen om drugs of een andere verslaving?!?! Nooit van mijn leven, hoe ver mijn kind ook zal zakken op wat voor manier ook, mijn kind zal ik nooit als een baksteen laten vallen.
En ja wij hebben ook een verslaving mee gemaakt in ons gezin, en dat maakt je als gezin kapot maar mijn ouders hebben er alles aan gedaan om te helpen en dat is ook gelukt.
Ja okee maar dan vind ik ook weer wel dat dat net iets anders os tussen partners dan tussen ouders/kinderen... Ondanks dt de verslaving net zo erg is natuurlijk... Maar als ik me goed herinner ging het topic niet over veralaafde kids maar over een x proberen toch...?
Ligt ook maar net weer aan de gehele situatie natuurlijk.. hier was het letterlijk zo dat andere leden van het gezin ook soort van een flat wilde springen vanwege de gehele situatie. Heel heftig.
In je vorige post zeg je toch echt wat snders hoor 'Je weet niet waar je iver praat tot je t zelf een keer meemaakt'
Ondanks dat ik ook van dichtbij wel vervelende dingen heb meegemaakt, weet wat de gevolgen zijn en mijn kinderen straks zelf ook wel zullen beseffen wat er allemaal gaande is, durf ik niet te zeggen dat dat voldoende zal zijn voor mijn kinderen om er niet aan te beginnen. Het is allemaal niet zo zwart wit, dat zou makkelijk zijn, net als dat het heel fijn zou zijn als pubers goed zouden nadenken over de gevolgen die hun keuzes kunnen hebben. En dat vind ik juist het enge er aan.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind dus echt als je je eigen kinderen buiten gooit als ze ooit drugs gebruiken SCHANDALIG, waarom ben je dan aan kinderen begonnen? Dacht je zeker dat ze precies hetzelfde werden als jij? Heb er geen woorden voor en vind het echt verschrikkelijk.....
mijn zusje is ook uit huis gezet. mijn vader heeft er letterlijk een beroerte van gekregen. zoveel stress dat zei hadden
Dat het heel waarschijnlijk komt omdat mensen dat niet hebben meegemaakt en in je post daarvoor het gedeelte wat tussen aanhalingstekens staat