Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Wat een herkenbaarheid hier.. wij hebben ook exp robinson opgenomen (ik neem alles op en dan de reclame en het geneuzel doorspoelen) en iets over mama die uitjes naast het bed zet :) Bij ons was ziek ook verplicht stomen met kamille en crackers met smeerkaas :)

Ja de lamp is echt fantastisch Tori. Ik dacht te weten dat 'ie wel hartstikke duur is, maar zie hem ook al in onze kinderkamer straks *zwijmel* staan. Vind die wit-zilver lijn heel mooi maar weet nog niet zeker of ik dat wel schattig genoeg vind (in verhouding tot roze/blauw wat ik ook heel leuk vind). Lief dat je de commode en bedje van de buren krijgt! Nemen jullie ook een wiegje of gaat ze meteen in het bedje?

Hip lekker naar de drukker. Desnoods alleen voor ideetjes en dan weer vertrekken ;) Of online kan je ook heel veel voorbeelden zien. Nog tijd zat om er iets leuks van te maken :)
    Ben ook niet zo thuis in de arabische keuken hoor maar zag toevallig dit recept en wilde het graag een keer proberen.. in m'n wok :) I love my wok.. die komt gewoon elke dag uit de kast en alles kan erin dus ook een tajine.

Zomer succes met de groei-echo vandaag! Hoop dat alles ok is en niet teveel zenuwen enzo.. knuffel!

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Ooooh fijn zeg, ik heb gewoon doorgeslapen vannacht tot vanochtend kwart over 8. Net m'n neus goed leeg gesnoten en dat ademt weer fijn.

Hip, bedankt voor de tip want het ging vannacht dus heel goed :).

Sophy, haha ja dat is wel herkenbaar allemaal wat jij ook schrijft. Als ik ziek was maakte m'n moeder ook altijd crackers ; al kreeg ik ze dan gewoon met roomboter.
    Ja, de lamp was wel erg duur ; maar wel gekocht toen er 20% korting op gegeven werd bij Prenatal. We hadden al besloten dat we deze wilden hebben voor op het kamertje voordat we zwanger raakten. Ik wil het wit/zilver van nijntje afwisselen met Winnie de Pooh (voor de kleur) in het kamertje. 't moet een gezellig kamertje worden!
    Ik wilde graag een wiegje maar m'n vriend wil het liefst dat we meteen proberen haar in het bedje te leggen in haar eigen kamertje. Misschien ook wel het beste. En anders zetten we het bedje gewoon bij ons in de slaapkamer, dat kan ook altijd nog.

Zomerrr, succes vandaag; ik duim me suf dat alles oke is de groei-achterstand geen probleem is. En dat je je goed genoeg voelt om zondag mee te gaan!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Tori, bitterballen om 22 uur?? haha, goed bezig jij!

anyway even hart luchten over werkgezeik... had er zelfs een slapeloze nacht van, dus ben nu nog steeds bleh!
    Ik werk als jurist bij een gemeente. Vanwege de bezuinigingen moeten er heel wat mensen uit gemeentebreed. Van de 5 juristen ben ik degene die is aangewezen. In dat proces heb ik 3 gesprekken gehad tegenover een club van 4 zure mannen. Dat had er al behoorlijk ingehakt. Ik ben van mening dat ik niet degene zou moeten zijn en heb daarom tegen het voorgenomen besluit een zienswijze ingediend (brief waarin je aangeeft het er niet mee eens te zijn.) Dan wordt jouw mening meegenomen in het definitieve besluit. Na een gesprek met de directeur is toen het definitieve besluit genomen en ben ik nu zogenaamd pre-overplaatsbaar. Wqant ik heb gewoon mijn huidige functie tot en met 1-1-2014. Fijne situatie, ik weet dus nu al dat ik er dan uitleg. DOet het goed voor je motivatie. Ik heb tegen dat besluit bezwaar ingediend en weer 8 kantjes volgeschreven met argumenten waarom het niet klopt (ja, je bent jurist of niet). Nu volgt dus een ronde dat een bzwaarcommissie het genomen besluit heroverweegt. Daartoe is volgende week een hoorzitting. Van de week ontving ik "het dossier" ten behoeve van die zitting. Gatver, serieus wel 6 cm dik. Voelt dan zo naar, dat ze echt zo'n dossier tegen je opbouwen. Nou ja, daarom voel ik me dus weer waardeloos, even in het kort.
    Ondertussen is er een intern "uitzendbureau" dat me begeleid in hetzoeken naar ander werk. Intern opnieuw geplaatst worden is bijna onmogelijk vanwege de vele ontslagen, maar ze zoeken ook extern. Die begeleiding heb ik max 3 jaar. Dus als je er heel sec naar kijkt heb ik nog 1 jaar mijn baan en nog max 3 jaar mijn huidige salaris. In die zin is er dus niets aan de hand, zeg maar. Maar wat dat doet met je gevoel en je motivatie, pffff, dat valt me steeds zwaarder. Uiteraard wordt een en ander enorm versterkt omdat het zwanger worden ook maar niet lukt en ik ook daardoor in een emotionele rollercoaster zit...
    Ik ga volgende week niet naar de hoorzitting, dat voegt wat mij betreft helemaal niets toe en levert mij alleen stress en een klotegevoel op. Bovendien heb ik dan ook weer net iui gehad en ik wil GEEN stress. Dus de dag van de inseminatie blijf ik thuis en ik denk er ernstig over om me de hele week ziek te melden...

Nou, even een inkijkje in mijn leventje op dit moment...

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    en nu nog even niet ego...
    Zomer, groeiecho! Ik duim heel hard voor je en hoop dat het goed met gaat. Laat je wat weten??
    Tori, nog een goeie tip... er bestaat een ding dat heet een rhinohoorn. Dat is een soort gietertje waarin je handwarm water met gewoon zout doet. Dat zet je tegen je neus en dan laat je het water door je neus spoelen met je hoofd schuin en kin op de borst. Wat er dan gebeurt is dat het water er uit je andere neusgat weer uitkomt. Je holtes worden dan schoongespoeld en letterlijk alle meuk spoelt weg. Is heel vies, maar helpt als een trein! De druk van je holtes is dan ook weg.Te bestellen via de apotheek voor iets van 13 euro, meestal hebben ze niet zo'n ding op voorraad. Moet maar eens googelen er zijn vast filmpjes over. Zeker handig, omdat je vanwege je zwangerschap wieniog in kunt nemen voor verlichting.

Zo en nu eens van mijn vrije ochtend genieten... groetjes!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hey meiden,

Hier gisteravond ons kapot geschrokken;)
    Ik kreeg van 19:00 tot 02:30 harde buiken met weeen:)
    Gelukkig is het na 02:30 minder heftig.
    Heb gebeld naar het ziekenhuis maar waarschijnlijk zijn het indalingsweeen en er wordt vanmiddag ook gekeken of ik nog geen ontsluiting of iets dergelijks heb. Misschien komt het ook wel door de stress.....

Hoe dan ook wil ik er zondag bij zijn of ik moet opeens 7cm ontsluiting hebben:p

Sorry voor het egoistische bericht vanmiddag reageer ik uitgebreid:)

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Zomer met 7cm ontsluiting mag je toch nog niet persen dus het kán nog :p Maar serieus.. eng! Weeën met bijna 30w op de teller is gewoon nog niet de bedoeling. Ik hoop echt dat dit indalingsweeën waren en dat vanmiddag bij de echo alles goed is, bmm nog netjes dicht en alles ok met je meisje. Laat je vanmiddag horen hoe het gaat?

Andere schatties.. laten we uitgaan van de reservering "met Zomer" :)

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Zomerrr, tjeee dat was schrikken dan!! Maar gelukkig zit jullie kleine meid nog lekker warm bij jou.
    Nu helemaal rustig aan doen en no stress, dan hopelijk geen harde buik meer en pas weeën na 37 weken.
    Knuffel voor je.

Sophy, ja dan gaan we voor de optie dat Zomerr ook mee gaat :).

Ik had net een mega huilbui omdat ik de reiger in de tuin zag staan met onze sharky (steur) in zijn bek ... Echt niet leuk, voelde me zo machteloos, ik kon 'm niet meer redden. Arm beestje.
    Rotreigers ook, er zijn zoveel sloten, waarom moet ie telkens bij onze vijver langs komen.
    Bah, ik krijg het gezicht niet meer uit m'n hoofd ; sharky's staart uit de bek van de reiger. :(

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Betties wat een verhaal over je werk en wat een gezeik waar je nu (nooit eigenlijk) niet op zit te wachten :( Het kan dus nog dat je bezwaar wordt gehonoreerd en dat je niet weg hoeft? En heeft het geen negatief effect als je niet bij de zitting bent? Vraag me wel af hoe het dan verder gaat.. dan wordt één van de andere vier geselecteerd om te vertrekken, en die dient ook bezwaar in enzo ;) Zal de gemeente blij zijn ;) Begrijp dat je motivatie ver te zoeken is op deze manier. Anyway.. hoop dat jij gewoon mag blijven! Weet je dat dan meteen begin volgende week?

Tori jaaaa dag snot hallo date :D

Net effies naar dorp geweest.. nieuwe Bach druppels zodat ik straks rustig en zen blijf.. nieuwe voorraad zwsc testen (meisje bij de kv zat echt :(:$ haha) in het kader van "ken uzelf, er gaan een hoop testen doorheen en je wilt niet als een malle naar de kv moeten fietsen" :D.. nog een Chuggington gezien Betties, ziet er leuk uit, lijkt ook op Cars en Thomas de Trein. Viel me op zich mee.. een soort speelkleed met treintjes en boompjes enzo voor erop in een opbergtas voor 13 euro. Vond het wel een leuk ding :) Toch nog even over nadenken. Tis lastig dat ik wel iets wil geven, maar ook dat ze niet denken "jeetje wat zonde dat het een hip duur A-merk is, daar hadden we 10 andere speeltjes van kunnen kopen" en wil ook geen schuldgevoel opwekken.. en ik ben blijkbaar zo'n tut dat ik niet goed weet wat te doen :p Ze zitten bij de voedselbank, dus "niet breed" is wel duidelijk. Nog even rondkijken dus :)

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Zomer, ik schrik me rot. Poeh, gelukkig lijkt alles weer rustig nu? Jij hebt ook niet echt een rustige zwangerschap zo zeg. Hopenlijk heb je straks weer goed nieuws!

Sophy, over mijn werk... De kans dat mijn bezwaar wordt gehonoreerd acht ik minimaal. Ik ken het klappen van de zweep en weet dat 'de gemeente' in deze fase echt niet ineens anders gaat beslissen. Of ik wel of niet bij ben bij de zitting maakt in die zin dan ook niet veel uit. Het is een toneelstukje om je het gevoel te geven dat ze je serieus nemen. Het concept besluit ligt allang klaar... Ik denk dat ik dan max 6 weken later pas het besluit krijg en dan zou ik nog naar de rechtbank kunnen gaan. Wat je zegt klopt, als ik het ineens niet wordt dan is het een van de andere vier. Dus dat zou een leuke situatie zijn... En inmiddels ben ik zo klaar met mijn functie, collegas en de hele situatie dat ik helemaal niet zou willen blijven eigenlijk. Ds hoe dan ook kijk ik lekker verder naar iets anders.

Tori, oh nee, stomme reiger! Wat naar om toe te kijken ... Netje spannen? Ik heb twee katten die regelmatig een middagje een muisje heen en weer tikken. Oeh, dat gepiep dan, zoooo naar. Dan vind ik het echt krengen altijd...

Oh ja sophy. Ik sanp wat je bedoelt... Kids van 3/4 zijn ook gek op stickers plakken. Je heb bv bij de hema van die kleurboeken met een vel stickers erin. Of puzzels, altijd leuk. Voor 3 jaar zou ik iets van 25/30 stukjes doen. Shop ze!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Even een hele snelle reactie:
    Groeiecho was niet helemaal goed. Het belangrijkste is het maagje en die had een termijn van 27w0d en aangezien ik morgen 30w ben is dat verschil dus al 3 weken. Over 2 weken weer een groeiecho en dan gaan ze verder kijken.

Ook was mijn baarmoederhals aan de korte kant.....

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Jeetje Zomer.. en nu? Ik dacht dat je bmhals korter werd als de bevalling nadert..? En hoe erg is het dat het buikje 3w achter loopt? En dan nog die blindedarm.. je hebt ontzettende pech (en dat is nog een understatement) zeg.. knuffel! Je gaat definitief mee toch zondag? Dat vind ik dan wel weer heel fijn :)

Betties duidelijk verhaal. Jammer dat het zo loopt maar als ik je zo hoor, lekker op zoek naar een andere werkgever :)

Tori oh nee die pokkereiger.. en je arme vis.. en toch stiekem ook een beetje arme jij :)

Komt zo pb aan met de gegevens voor zondag.

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Zomerrr, wat :( dat de echo niet helemaal goed is gegaan, 3 weken is best wel een verschil ... maar goed ; wie weet maakt ze opeens een groeispurt, ik hoop het voor je!
    Zo had je je zwangerschap niet voorgesteld, zo intensief. Is de ontsteking de oorzaak van de achterstand in groei?

Goed geregeld Sophy! Gaan we lekker live kletsen zondag, ik heb er zin in!

Echt sneu van m'n visje ... had 'm voor m'n verjaardag gekregen en nu is ie er al niet meer :(. Moet dat beeld ook niet meer voor me halen dat ie in de bek van dat rotbeest zat, ben wat extra emo door de zwangerschap denk ik. Hij was later ook nog weer terug gekomen en stond ie op onze uitbouw. Toevallig stond ik voor het raam en heb het raam meteen open gedaan en hem weggejaagd. Morgen gaan we het net zoeken en erover doen, want dit mag echt niet meer gebeuren (het zijn onze tuindieren en ze zijn superlief/mak).

Nou straks maar ff The Voice kijken (die we opnemen ivm de reclame ;)).

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Goedemorgen! Hier al vroeg op in verband met een stuiterende kleuter die naar sinterklaas wil! Oh boy, drie weken lang sinterklaas in het land, help! We gaan naar de intocht in maarssen, traditie met familie en elk jaar komt er een kleintje bij tot nu toe. Dus volgend jaar moet er toch echt een minipietje van ons bij hoor! Sraks pietenpakje aan en zoonlief smincken, dit jaar wil ie sminck, ben benieuwd. Gister vroeg ie al of hij zijn nieuwe gezicht vast aan mocht doen, hihi.
    Verder weer fijn met ovutesten bezig, nog negatief, ik hoop morgen positief!

Zomer, wateen stress toch weer.. Jouw zwangerschap is helaas toch ook niet bepaald zorgeloos. Hopenlijk kan het van de week weer bijgesteld worden? Goed dat ze je in de gaten houden, hopenlijk ben je nog een klein beetje relax...
    Jullie enorm veel kletsplezier morgen! Lijkt me heel gek om elkaar echt te zien, hoewel de fotos toch steeds meer onthullen ;) have fun!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Haha Betties wat een energie brengt de Sint met zich mee :) Veel plezier met je familie en je kleine stuiterbal met z'n geschminkte gezichtje :)

Tori oh was 'ie voor je verjaardag.. ook sneu..

Nou wij gaan niet naar Sinterklaas, ik krijg manlief echt niet mee... Even kijken wat we dan wel gaan doen..

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ikke ga wel...naar de echte!!!! :D:D:D

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Hahaha de echte van tv :D
    Veel plezier Hip!

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Wij kijken gewoon op tv :), wil de nieuwe 'echte' wel even zien!

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heej allemaal zo ik heb de echte gezien hoor! haha het was wel echt druk in de stad...

zomerr wat een rot nieuws zeg! kun je morgen wel gewoon mee? heb hier op het forum vaker gelezen dat je zoveel mogelijk bedrust moet nemen met een verkorte bmm..

betties hoe vond je zoontje het? was hij blij met zijn nieuwe gezicht haha. jammer dat je morgen niet mee kan. enne ik was wel van plan hoor om van te voren het geboorte kaartje uit te zoeken en een proefdruk te laten maken, maar mijn vriend dacht heel ff om de kaartjes een week voor de bevalling al te bestellen, had niet aan de geboortedatum enzo gedacht hihi.

ik kom morgen met de trein (wel beetje jammer dat we naar r'dam gaan ipv den bosch hihi 2,5 uur met de trein en een kaartje is €40,-)

komt er iemand in de buurt van het station toevallig om me op te pikken? dan hoef ik niet ook nog met de tram? of een ander station op mijn route? ben alweer vergeten waar jullie wonen hihi

ik ga nooit met het openbaar vervoer eigelijk, dus als ik met de tram moet, moet ik dan zo'n ov chipkaart hebben? trein kan ik ook gewoon een kaartje voor kopen toch? sorry ben er niet zo in thuis.

maar als ik met de auto moet komen dan ben ik denk ik nog ietsje langer onderweg en met benzine en parkeergeld erbij nog duurder uit.
    er woont niemand van jullie in brabant of wel? anders kan ik mss daarheen komen met de auto of trein en vanaf daar samen reizen?

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Hip we komen je bij het station ophalen. Tori en ik rijden samen.. of nou ja, zij rijdt en ik kies de route :p dus we rijden een ministukje om om jou op te halen aan de achterzijde van centraal. Hoe laat komt je trein aan? Tis van t station nog maar 10min ofzo met de auto. Proveniersplein heet de achterkant. Laat maar weten hoe laat :)

Lekker behelpen met zn allen :) Geen Brabanders.. wel volgende keer in DB zodat het voor jou ook leuker te bereizen is :)
    Tori, vind je wel ok toch?

Oja en de trein.. jekunt mog gewoon een los kaartje kopen, geen ovchip nodig bij mijn weten.

Wahoe gezellig :)

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Dat is tof! 12.41 is de trein in rotterdam dan ga ik opzoek naar de achterkant hihi en naar jullie.. mss nog ff merk auto en kleur door smsen...ik kijk zo ff wat je nummer is soof en dan sms of watsapp ik je. dan heb je mijn nummer.

Deel Deze Pagina