Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussion in 'Miskraam' started by Betty Barclay, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    He hip, wil jij doorgeven welke je man gebruikt? Ik zie bij de tuinen en kruidvat zoveel verschillende... en hoeveel daags neemt/nam hij in dan? Zat even te googelen en zag ook effecten bij migraine, en laat hij daar nou ook last van hebben. Kortom, hij gaat maar lekker aan de pillen! En ruiken ze sterk, zoals Tori zegt? Want dan gaat ie vast piepen... (zucht)

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Betties het zijn capsules donkerblauwe redelijk groot, maar ruiken niet vies hoor. volgensmij pakte mijn vriend ze 1x per dag.
    mss kun je je acu vrouw/man erna vragen welke het beste zijn en hoevaak. innemen.
    ohh haha mijn vriend heeft ze van rozemarijn en tijm een zwart potje wit etiket met aan de randen blauwe en groene blokjes. in het zwart staat er Q10 op.

Succes!!

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0

Ja ik! Ik PB je.

Sophy, jeetje wat een nieuws meid :( Gelukkig dat je wel meteen weer een plan hebt kunnen maken en dat er dus nog mogelijkheden zijn! Al die moeite moet toch nu wel beloond worden hoor!

Wat een tips trouwens over dat Q10. Ik ga mijn vriend er ook aan zetten, wie weet wat het oplevert. Op zich is het zaad goed, maar extra goed is nooit weg denk ik.
    Hij heeft ook migraine, dus ook voor hem is dat dan maar meteen mooi meegenomen.

Hier trouwens vandaag mijn nierecho gehad, alles in orde. Twee nieren op de goede plek en geen afwijkingen. Scheelt weer.
    Wat wel bijzonder was, de dokter heeft meteen mijn baarmoeder geëchood (want hij las over de afwijking in mijn dossier) maar hij vond het alles meevallen van wat hij op de echo zag.

Ik heb dus meteen de foto's van de HSG opgevraagd om die aan Gent te kunnen laten zien of het nu wel of geen probleem oplevert. Ook een heel gedoe trouwens, moest een heel betoog houden waarom ik die foto's wilde. Al wil ik er mijn woonkamer mee behangen, moet ik toch weten :p

4. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Haha, mckenzie, leuk fotobehang. Maar het is toch weer wat. Fijn dat je nieren ok zijn! Scheelt weer inderdaad!

5. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Betties mijn man gebruikt dit:
    Daily Wellness Company, Fertility Blend for Men, 60 Capsules - iHerb.com
    Bestellen we ook via die site en ja is duur, maar heeft gezorgd voor 30% meer beweeglijkheid en 35% meer in aantal :) Nou ja, hij had al genoeg haha maar voor de zekerheid. Daarnaast nog visolie.
    Pfeiffer zegt trouwens dat vit D ook helpt voor spermaverbetering, dat mag in een wekelijkse dosering, hij raadt 20.000IE aan voor de man.

En de vrouwelijke variant: multivitaminen voor zwangerschap (ik heb Davitamon mama), vitamine D 2000IE per dag, visolie 500mg EPA/DHA per dag. En het Chinese warmte dieet :)
    Tot zover dr Soof :D

McKenzie fijn dat je nieren goed zijn en dat je toch de foto's hebt gekregen :) Lijkt me leuk op de muur voor als er visite komt... of in je slaapkamer, goed voor vriendliefs libido :p

En dank voor de lieve woorden meiden :) Ik voel me vandaag nog leger als gister, zoveel zorgen, zo'n grote "hoe moet het nu verder". Heb vandaag (op werk :)) al gelezen over het traject met donorzaad.. natuurlijk moet je ook langs een psycholoog voor toestemming (zucht). ECD is gewoon dramatisch moeilijk met wachtlijsten van jáááren of een eigen donor (en die heb ik gewoon niet) en ja ook die psycholoog. Tja of je spaarrekening opofferen en naar Spanje. Ik mag hopen dat ik het niet nodig heb maar vrees het ergste. Niet over pessimistisch maar gewoon, goed om een backup plan te hebben en realistisch zijn. Vreselijke k*tzooi maar wat doe je eraan behalve als een malle blijven hopen :)

Ik ga eens even m'n Grey's anatomy opname zoeken :)

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Soof hele dikke knuffel meid! werken ze in belgie niet met het als je iets doneert dan gaat het sneller? volgensmij doet het geertgen dat zelfs..dat je vriend zaad doneert en dan heb jullie sneller een donorei...of jij doneert een ei en of eitjes en jullie krijgen dan donorzaad...
    vind het echt zo rot voor je! hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat het nu gewoon lukken.

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Ja klopt, wisseldonatie gaat sneller, dan zou je met ongeveer 6mnd aan de beurt moeten zijn.. waarbij het wel zo is dat er een ongelijke verdeling van vraag/aanbod is (veel meer vraag naar eitjes volgens mij) en dat ze kijken naar match (ik vermoed dat met onze buitenlandse achtergrond een "gelijkende" donor lastig is dus weet niet of we dan in aanmerking komen).

Straks lekker naar acupunctuur. Ik heb echt nieuwe energie nodig :)
    Heeft er iemand nog iets leuks, positiefs te vertellen? :D

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    mm, iets posititefs... sorry, maar heb ook een rottige dag vandaag. Vandaag is die hoorzitting, hoewel ik er niet naar toe ga ben je er toch wel meebezig merk ik. Een half uurtje acu vind ik ook wel goed klinken dus! Morgenochtend mag ik weer!

Ik ben helemaal niet thuis in ecd en ruilen, maar het lijkt me waanzinnig heftig. Ook al ben je sneller aan de beurt als je zelf ook iets afstaat, dan is dat toch nog een hele beslissing? Zaaddonor wordt je ook niet zomaar, het is een keus die nogal consequenties kan hebben toch? Staat er over 20 jaar ineens een puber voor je neus. Is niet iets dat je zomaar beslist lijkt me. Maar aantrekkelijk is het wel, als je daardoor sneller aan de beurt bent. Goed, first things first, eerst de IVF en dat wordt gewoon een mooi wondertje!

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    De weeën waren gelukkig snel afgezakt en hebben nog niet voor ontsluiting gezorgd!
    De reden waarom ik geen weeënremmers krijg is omdat de kleine een flinke groeiachterstand heeft en dat komt waarschijnlijk door een niet goed werkende placenta en dan kan je lichaam uit zichzelf de bevalling in gang zetten mocht het kindje het te zwaar krijgen. Ik ben nu thuis en moet morgen weer terug voor controle(groeiecho) en hoe nu verder….De kans is groot dat ze het met 33/34 weken zwangerschap gaan halen als het dan nog zelf niet is gekomen.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    @Betties
    Wat fijn dat je er zo goed gevoel over hebt meid! Deze IUI gaat hem gewoon worden!

@Sophy
    Jeetje wat heftig zeg….
    Weet even niet wat ik er verder op kan zeggen....
    Dat ik natuurlijk hoop dat poging 2 uiteraard goed lukt!

@McKenzie
    Wat raar dat ze zo moeilijk deden over de foto’s, wel fijn dat de echo van je nieren goed was

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Worden er trouwens strenge eisen gesteld als je ''eitjes'' wilt doneren?

12. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    He zomerr, goed om van je te horen! Vandaar geen weeenremmers.. Maar doe voorlopig maar even geen weeen meer hoor! Goed dat er een plan is en dat ze je heel goed in de gaten houden, maar spannend is het wel! Ben je een beetje voorbereid op een eerder komst van de kleine?
    Rustig aan!

13. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Jeetje meid.. knuffel! Dus een natuurlijke premature bevalling zou in jouw geval het kindje redden zeg maar.. als de placenta het niet meer doet, komt de bevalling op gang zodat ze buiten je buik kan leven. Succes, sterkte en ik denk aan je! Hoop echt dat het goed blijft gaan op één of andere manier.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Zomerrr, dat is toch een beetje positief nieuws :). Nog even geen ontsluiting, fijn! Ze moet nog even doorgroeien ... hopelijk krijgt ze niet meer dan die 3 weken achterstand en is ze als ze dan 'gehaald' wordt al wel echt ook 30 weken.
    Ik duim voor je dat het allemaal goed komt!

Sophy, ehm positiefs ; nou ik voel me beter :). Maar dat was gisteren ook al zo, haha. Verder zit ik op m'n werk en ben lekker bezig. De dag is al bijna weer half voorbij om 5 uur weer fijn naar huis! En het zonnetje schijnt nu, dat is ook wel een prettig gezicht vanaf 19 hoog.
    Heb wel een beetje last van een 'zware' buik ... mijn meisje groeit als kool denk ik, denk dat het daar van komt.

Mckenzie, ben benieuwd naar jullie muur straks ;). Goed idee om je vriend ook aan de Q10 te laten gaan, wie weet helpt het heel goed!! Fijn zeg dat dokter het mee vond vallen, hoe je bm eruit ziet. En je nieren in helemaal orde :), yes!

15. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Het punt met ruilhandel is vooral de "jij wel en ik niet" mogelijkheid. Dat het andere koppel met jouw zaadjes wel zwanger raakt en jij niet met hun eitjes. Dat lijkt me enorm confronterend en eng. En ja dan loopt er ergens op deze aardbol iemand met jouw genen.
    Ik moet zeggen.. na de eerste poging zei ik al tegen manlief.. als wij straks een kindje hebben, ga ik nog een paar keer eitjes doneren. Ik heb geen last van de stimulatie en een hele berg eieren en ik weet hoe het is als het maar niet lukt.. dus zou graag willen helpen. Hoe naïef klinkt dat nu in het licht dat die eierberg misschien helemaal niet zo kwalitatief goed is :)

Qua eisen.. het gaat er vooral om dat je zelf een compleet gezin hebt/geen kinderwens meer.. dat je gezond bent, geen vreemde ziektes in de familie, minstens 25 max 40, en er is dus een psychologische test. In Spanje en Griekenland is het commercieel: daar zijn het studentes die ervoor betaald krijgen.

Jullie zijn lief :) Ben blij dat ik er even over kan praten.

Betties... toch naar van die hoorzitting.. morgen lekker naar de acupunctuur en blijf jij lekker broeden, je bent thuis toch? Rustig aan, filmpje boekje naar buiten (tis mooi weer hier) :)

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Zal het grotendeels ook niet komen dat er in Nederland minder eiceldonatie plaats vindt omdat dit niet meer anoniem kan?

17. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Ja dat ook. Ik denk dat het vooral ingrijpend is.. niet even een kwakje zoals bij een man :p maar een halve ivf.. en dat het genetisch jouw kindje is, maar toch ook weer niet jouw kindje.. het is gewoon een hele overweging..
    Maar hey ik heb het vast niet nodig..... ;)

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Daar gaan we uiteraard van uit:D!

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Zomer gelukkig ben je weer thuis, maar goed rustigaan doen nu dan.
    heb je wel longrijpings spuiten gehad voor de zekerheid voor je meisje? want het ziet er naar uit dat ze toch te vroeg gaat komen.

sophy we gaan allemaal heel hard duimen en vruchtbaarheidsdansjes doen, kaarsjes branden en weet ik veel wat zodat je al die ellende kunt vergeten en over een paar weekjes zwanger bent!

tori nog gezwommen? ik doe altijd aqua body and mind met een vriendin op donderdag avond, maar vorige week had ze vergadering en deze week is ze ziek...vorige week was ik ook niet gegaan moet me nu toch maar oppakken! is altijd moeilijker om alleen te gaan dan samen vind ik.

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Betties ben je dag dag doorgekomen? veel succes morgen bij de acupunctuur!

Share This Page