Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi allemaal,
    Oh boy mag ik even bij jullie uithuilen... Voel me ff zo waardeloos... Net weer een facebookberichtje van een geemigreerde vriendin gelezen die even keihard binnenkwam... Ze heeft een zoontje die vandaag 3 wordt en bij dat berichtje dat ze zo'n leuk kadootje had, want ze is zwnger van nr 2. BAM! Op zich niet zo gek dit soort berichtjes, behalve dat ik van ong anderhalf jaar geleden een hele mailwisseling met haar had dat zij absoluut nooit een tweede wilde en dat haar zoon de enige zou zijn. Een hele beslissing, maar gebaseerd op vanalles dat ze had meegemaakt. En dan nu... Die kwam echt uit onverwachte hoek zeg maar. Ga zo boven even een potje janken en dan mijn happy face opzetten, het is tenslotte groot feest vandaag met sinterklaas. Maar, tsjpnge ik wou dat ik dit bericht niet vandaag had gelezen. Nu mijn ongi bijna doorzet...

Sorry, even van me af zeuren...

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties hele dikke knuffel meid! hopelijk kun je vandaag ff je gedachten verzetten want zulke berichtjes hakken er toch wel in.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Moeilijk is dat Betties.. dikke knuffel voor jou!! Je wilt zelf gewoon ook zo graag...

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Betties, zulke berichten zijn bijna onvermijdelijk ... maar het dan ook net op het verkeerde moment te lezen krijgen is heel :( en kan me voorstellen dat je wel ff een potje kan janken nu!
    Hele dikke knuffel voor je, hopelijk kom je de dag een beetje door en kan je toch genieten met je zoontje van de Sinterklaasdag.

@utro, had er niet op gereageerd, want heb er niet zoveel ervaring mee ... ik heb het alleen gebruikt na de punctie omdat je hormoonhuishouding op de schop gaat door het toedienen van hormonen om meer eitjes te kweken. Ging ondanks de utro toch mis bij mij en nu zwanger na een TP van een cryo en geen utro gebruikt en toch gaat het nu goed.

@ego, ben bang dat die rug niet meer over gaat... moet voorzichtig aan blijven doen. Gisteren in de supermarkt schoot het er weer in, gelukkig was m'n vriendje mee!!! Kan dan gewoon niet meer op mijn linkerbeen staan, zo'n pijn doet het. Trok gelukkig wel snel weer weg, maar blijf het gevoel houden dat het zo weer terug kan komen. Dus vandaag doen we helemaal niets. M'n vriendje speelt Farcry3 en ik kijk lekker mee en speel ondertussen op de iPad wat woordspelletjes. Speelt iemand van jullie ook WF, Ruzzle of WordOn? PB dan je ff je naam :). Kom ik de dag nog beter door ;).
    Ohja nu wel nog even het stucwerk van de babykamer op Werkspot zetten ...

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Poeh, potje janken heeft enorm opgelucht! Heerlijk is dat, haha. Heet bad en daarna lekker zoonlief in zijn pietenpak hijsen en babbelen over piet en sint, doet wonderren! Thanx meiden.

Tori, wat naar van je rug! Super pijnlijk. Rustig aan dan maar ennanders naarbde fysio hoor. Goed voor jezelf zorgen. Ik doe ook van die spelletjes! Wordon ken ik niet, ik ben zelf op het moment verslaafd aan mindfeut en songpop. Stuur je ff een pb.

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Sophy: Bedankt voor je geruststellende berichtje. Ik ben inderdaad maar gestopt met tempen. Ik bedacht nog, bij mijn missed abortion heb ik wel doorgetempt en toen had ik geen enkel signaal dat het mis was, dus kennelijk zegt het niet zoveel.
    Ik heb idd alleen chromosomenonderzoek gehad. Stolling zou pas kunnen als ik 10 weken geen hcg in mijn lichaam had begreep ik. Hihi en dat is "mislukt" want ik ben alweer zwanger. :D Ze hebben me ook wel gezegd dat er (op basis van een aantal vragen) geen indicatie is dat er op dat gebied iets niet goed zou zijn. Maar verder willen ze niet zoveel. Naar hormonen kijken dus ook niet.
    Ik heb utro van 200 mg besteld dus dan hoef ik maar 3x per dag 1 bolletje in te brengen. Moet ik dan ook nog rekening houden met bijwerkingen enzo? Ik heb ze besteld via dokteronline en ik had idd al het bericht dat mijn bestelling goed was gekeurd door een arts. Ik heb betaald met iDeal dus hopelijk is het er idd snel. Dan is het nog wel op tijd toch? Dinsdag ben ik pas 6 weken. (En de vorigen hielden 't op de vmk na altijd langer vol).

Ik heb jouw lijstje in je handtekening ook gezien. Jemig. :( Zit je niet mee. Hopelijk keert het snel en wordt 2013 helemaal jouw jaar met een mooi lief kleintje!

7. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Betties: Snap ik... word ik ook verdrietig van. Heel logisch en normaal. :( Lekker uithuilen.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Betties, gelukkig heeft het janken geholpen :). Lekker genieten met jullie zoon in Pietenpak vandaag!
    Enneh, Mindfeud speel ik ook, haha... er is niet veel wat ik niet speel (ERG!!). Songpop, heb ik gedaan ... maar dat moet telkens met geluid en is niet altijd handig. WordOn is erg leuk (is vrij nieuw nog denk ik), maar 'n keer proberen :).

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Annabeth, hopelijk is je bestelling er snel! Vaak als je met Ideal betaald dan wordt het op de eerste werkdag verstuurd, dus in principe zou je het dinsdag binnen kunnen hebben.
    En dan duim ik voor je dat dit bij jou het probleem is en het nu goed gaat. Ik heb hier nog 5 bolletjes van 100mg liggen ... maarja dat is wel erg weinig. Als je het wil kan ik ze vandaag aan je op de post doen ... mocht je het een geruster gevoel geven meteen morgen te kunnen beginnen.

10. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Tori: dat is lief, dank je, ik PB je even. :) Scheelt toch weer een dag.
    Dacht nog even, heeft ze ze echt zelf niet nodig, maar je zit al op 21 weken! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    :) heb je terug ge-pb't!
    Ik heb helaas ook al meerder miskramen gehad maar nu gaat het gelukkig (voor de eerste keer) goed! Vind het nog steeds zo speciaal dat ik dit mee mag maken. En ik hoop zo voor iedereen hier dit ook mee te mogen maken, deze kindjes zijn namelijk zo gewenst!

12. Elfrieda

Elfrieda Actief lid

15 nov 2012
    102
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Groningen
    #2132 Elfrieda, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
    Ik ben inmiddels als het goed is 10 weken en 2 dagen zwanger als het nog goed is. Ik hoop dat de gynaecoloog me maandelijks doorverwijst naar de echoscopist voor een groeiecho en vooral om de navelstreng goed door te lichten wat voeding en zuurstoftoevoer/afvoer betreft en om het vruchtwater te monitoren. Heel eerlijk gezegd heb ik het meest aan de echo's, de gyn gaat met vingers voelen naar de hoogte van de baarmoeder maar dat zegt dus helemaal niets. Dat is gokken naar mijn mening, ik houd meer van feiten. Mijn bloeddruk meet ik zelf, ik heb ook med klaarliggen als die weer te hoog is kan ik daar meteen weer mee starten. Vruchtwaterpunctie ga ik niet doen, het liefst heb ik dat ze het gewoon zonder risico op mk doen met een gewone bloedtest maar die wordt pas vanaf dec 2013 gebruikt. Wat zijn ze daar toch vreselijk traag mee in NL!!! Ik heb woensdag de termijnecho, eindelijk want ik ben benieuwd of ze goed zitten met hun berekening en of de placenta wel goed ligt. Een echo in DL zie ik niet zitten, ik weet precies wie de groeiecho moet maken, ik ga dat ook aankaarten, gewoon in het UMCG, duur hoeft het niet te zijn, het kost maar 10 minuten en dan heb je ook wat.... nl feiten waar je wat mee kan!!! Woensdag heb ik ook een gesprek met een da in het umcg, ze gaat me dan vertellen wat ik wel en niet mag eten enz, beetje laat toch, ik denk dat ik haar eerst maar ga vertellen dat ik afgelopen 2 mnd tonijn en filet american en rauwe kaas gegeten heb, en geen foliumzuur en vit D gebruikt heb misschien dat ze dan hun termijn wat aanpassen voor het informatie verstrekken. Sorry voor mijn sceptimisme ipv optimisme, soms zit ik er een beetje doorheen. Komt waarschijnlijk ook doordat ik bijna 2 weken wachten moet op teken van leven in mij. Dat vreet ontzettend aan me, ben een brok stress op het moment en behoorlijk met mk en het voorkomen en in stand houden van een zw. bezig.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Betties fijn dat je je beter voelt. Lucht lekker op om te huilen, even laten gaan en daarna weer rustig en hop verder. Blijft beroerd als anderen je weer 'voor' zijn vooral met zo'n verhaal erachter, als het onverwachts is. Laten we duimen voor iui5, mooi net zwanger 2013 in :) Hebben jullie een leuk sinterklaasfeest?

Oei voor je rug Tori. Zou toch vervelend zijn als je hier wekenlang mee liep. Hier geen spelletjes op de foon, dat gaat niet met mijn koelkastje :p Ik dacht trouwens ook niet met de jouwe haha heb je die van je vriendje gejat? Ik bedoel.. geleend :)

Annabeth ja hou maar rekening met bijwerkingen.. je voelt je op en top zwanger straks haha.. zere borsten en MOE. Moe in het kwadraat. Dat heb je er vast graag voor over. Ja wat ik zei, ik denk dat je het dinsdag of woensdag in huis hebt.

Elfrieda succes woensdag! Op naar een mooi kloppend hartje en een kindje op de juiste termijn!

Ego geen hoop voor deze poging maar stiekem vind ik het toch spannend. Hoeveel er groeit en of ik dat "voldoende" ga vinden. Was het maar vast dinsdag :)

@2013: manlief en ik kijken altijd naar de chinese kalender. Die werkt niet als de westerse met specifieke dingen, maar geeft meer een algemeen beeld van het jaar en meestal klopt die "flow" wel. En hoe dat gaat met horoscopen staat er meestal "er zijn goede en er zijn slechte dingen komend jaar" want ja zo is het leven. 2012 Draak is een redelijk gunstig jaar voor iedereen (en vooral voor Zomer, Hip en Tori blijkbaar hihi). Nu het eind in zicht komt, was ik een beetje bang dat die gunstigheid weg zou gaan vallen. Gek genoeg en wat we nog nooit gehad hebben, geeft 2013 Slang supergoed aan: voor manlief de flow "verandering" en voor mij "een positief jaar: tijd om te oogsten". Sta je dan met je nuchtere kijk.. ik ben helemaal niet van de horoscopen.. opeens toch te denken waaaauuwww komt het nu goed :) Hoe je dan toch hoop krijgt.. om zoiets doms.. :)

14. Elfrieda

Elfrieda Actief lid

15 nov 2012
    102
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Groningen
    #2134 Elfrieda, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
    Betties, zeker rot om te lezen zo'n bericht. Ik ken dat gevoel. Lekker genieten van sinterklaas met je zoon en dan weer door naar de volgende poging, meer kun je niet doen. Ik wens je veel sterkte.
    Annabeth, al je miskramen kunnen in mijn ogen bijna geen toeval zijn, een mk is een misgegaan zwangerschap, bv bij pech een slecht eitje of prog tekort of iets anders wat niet goed werkt, maar als je een aantal op een rij gehad hebt is het logisch dat er wel degelijk ergens iets misgaat en dan is er dus 'iets' mis wat resulteert in een mk. Utrogestan heeft volgens de wetenschap geen schadelijke gevolgen, de gevolgen op lange termijn zijn niet goed gedocumenteerd, dat is een van de redenen om het niet voor te schrijven in nl reden twee is dat het in nl nog niet is aangetoond dat het een mk kan voorkomen, als je utro inbrengt en toch een miskraam krijgt omdat het niet aan een progesteron tekort ligt ligt de miskraam dus wel degelijk ergens anders aan maar het is heel moeilijk om erachter te komen waar dat dan aan heeft gelegen. Als de vrucht geen hartslag meer heeft dan stelt het gebruik van utro soms de miskraam uit, dus dan krijg je die pas als je gestopt bent met utro want dat zorgt nu eenmaal voor een rustige baarmoeder en goede aanhechting van de vrucht en voorkoming van een ongesteldheid.
    Je schommelende temp maakt je volgens mij alleen maar onzeker en je kunt er niets uit afleiden of aan verbeteren met dus stress als gevolg en dat is niet goed voor je lijf.
    Utro: Ik kreeg 2 x 200 pd maar had last van krampen en een bloeding en ik heb mezelf op de gebruikelijke dosering van 3xd 200 gezet en weg waren de krampen en bloeding. Ik ben ervan overtuigd dat als ik gestopt was dan had het bloeden doorgezet met een mk als gevolg, maar het blijft gissen natuurlijk, feit is wel dat de utro me wat zekerder laat voelen en tot nu toe gaat het goed. Je moet ze vaginaal inbrengen, liefst met de vinger want de huls kan je van binnen wat beschadigen met een bloeding tot gevolg, alles is beter doorbloedt in je lichaam dus je bloedt wat sneller dan normaal. Ik ben ook laat begonnen met utro, maar als je lijf in het begin wel genoeg prog aanmaakt en later onverklaarbaar er ineens mee stopt bijvoorbeeld, dan is het niet te laat om ermee te beginnen, baadt het niet dan schaadt het niet is mijn idee. Ik ben benieuwd naar het verloop van je zwangerschap, ik ben 4 weken verder heen dan jij nu bent en vind het reuze interessant om de utro te testen na meerdere mk's, ook van andere meiden vind ik het interessant. Het zegt toch wel wat dat er meiden zijn met meerdere mk's en bij het eerste gebruik van utro op eigen initiatief wel zwanger blijven. Dat geeft mij heel veel goede moed. Ik ga vanaf woensdag langzaam afbouwen dan ben ik 10 weken 5dg en krijg ik de termijnecho en ascal voorgeschreven. Ik vraag me af of ze het prog. gehalte bij je getest hebben, daar kun je toch een mk aan wijten, bij mij hebben ze dat niet gedaan en ik vind het logisch om dat standaard te gaan testen. Prog schijnt zwangerschapskwalen te kunnen verergeren, ik heb dat niet gemerkt, mijn buikkrampen zijn verdwenen en mijn borsten doen niet meer zeer, dus voor mij is het wel positief wel ben ik ontzettend moe, dat is echt nieuw voor me, ik kan smorgens moeilijk opstaan, smiddags wel een tukje doen savonds ook en vroeg op bedje haah, ik wil de hele dag wel in bed blijven liggen zo moe ben ik, dit heb ik nog nooit meegemaakt maar over 3 weken ben ik daar gelukkig vanaf... hoop ik dan..... Krijg jij ook regelmatig echo's? Heel veel sterkte!!!
    Dankjewel Sophie, ik kijk er ontzettend naar uit, als het goed is heb ik een kans en ga ik het iedereen vertellen door een buikband om te doen met de tekst uitgerekend in Juni, als het niet goed is is het voor mij einde verhaal. Ik denk dat het wel goed zit nog, ik heb dankzij Utro goede moed.
    De zwangere dames hier doe rustig aan en toitoitoi veel succes en luister goed naar je lijf, de dames die het opnw gaan proberen met iui ivf en alle mogelijke manieren, probeer de moed niet op te geven, het zal niet voor iedereen raak worden maar er zit er op termijn vast iemand tussen waarbij het gaat lukken, daar zou ik mijn hoop op zetten, heel veel sterkte!!!

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy, zou zeker vervelend zijn! Haha nee op jouw en mijn foon gaat dat zeker niet. Ik speel op de iPad :). En ja soms op de foon van m'n vriendje, lenen idd hihi.
    Gelukkig is het zo dinsdag en dan weet je meer :) over je eitjes!
    Je voelt al flink wat toch? Denk dat t wel goed zit daar binnen bij jou.
    2013 is ook jullie jaar!!

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo! Terug van een zeer geslaagd sinterklaasfeest. Wat was dat leuk met al die ukken! Onze kleine riep keihard bij het uitpakken oh die stond op mijn lijstje! Haha, zo schattig. Inmiddels is ie al drie keer uit bed gekomen om te controleren of zijn nieuwe thomas de treinbaan er nog staat. Nog een beetje aan het nastuiteren dus...
    En verder.. Nichtje had haar labrdorpup mee van 10 weken, smelt! Manlief wil al tijden een homd, maar we hebben 2 katten. Nu komt de pup volgend weekend bij ons logeren want ze gaan een weekend weg. Ohoh, gevaarlijk! Misschien in 2013 een pup in plaats van een baby?

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Morgenochtend eerste fm, spannend!!

Betties oh een hondje.. dat schijnt heel goed te zijn voor je vruchtbaarheid, net als vakanties en stamppot :p Anyway superleuk dat 'ie komt logeren.. doe je fotootje tegen die tijd? :)

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi sophy, weer het traject in! Doe je fm in een NL ziekenhuis? Hoe werkt dat?

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties in 2013 geen puppy ipv een baby..mss een puppy en een baby dat kan wel. is je pup lekker aan het puberen als de baby geboren is leuke combi lijkt me dat hihi.
    Is je ongi al doorgebroken?

sophy succes morgen! benieuwd hoeveel je gekweekt hebt, hopelijk allemaal toppers!!
    tori heb jij wel es harde buiken? ik geloof ik wel soms, maar weet het niet zeker nu ik zoveel moet hoesten heb ik wel vaak last van bandenpijn en van mijn bekken.
    Wat jij hebt in je rug bil been lijkt op zwangerschaps-isischas (weet niet zo goed hoe je het schrijft) kun je mss es aan je verlos vragen. dat word alleen maar beter als je rustigaan doet en evt fisio.

ik ben er nog steeds niet goed aan, verkouden, hoesteb en mijn keel is killing me...eet mega veel waterijsjes dat verzacht wat. hopelijk gaat het snel beter, heb eigelijk best een drukke week.
    morgen echo in eindhoven daar zit de opleiding voor verloskundige en echoscopisten en die zoeken zwangere vrouwen om echo's te oefenen..dus ff gratis spieken naar ons meisje hihi.
    woensdag verlos, donderdag bekkentherapie, 's avonds aqua body and mind, vrijdag gesprek bij bij een hypotheekmannetje.. we wonen in een huurhuis en nu kunnen we dit huis kopen voor een heel aantrekkelijke prijs. en er zitten veel voordelen aan als we dat in 2012 nog geregeld krijgen dus kortdag alles regelen.
    we willen graag geld erbij voor een nieuwe badkamer dusben ondanks dat ik me belabberd voel ook bezig met me orrienteren in badkamers hopelijk woensdag en donderdag ook nog ff naar badkamerwinkels voor offertes, zodat we een idee hebben wat het gaat kosten.
    mijn vriendje is opzich een handige klusser in gewone dingen, maar een badkamer plaatsen heeft die geen verstand van, dus we willen het laten doen
    hopelijk krijgen we het allemaal geregeld en hebben we voor de bevalling nog een nieuwe badkamer!!

"het ding" is nog steeds niet af!!! grrr die stomme mandjes zijn er nog steeds niet k*tzooi...volgende week gaan we het kamertje halen jeeej!!

het getrappel in mijn buik word echt steeds meer en duidelijker voel het ook als ik sta en gisteren lag ik in bad en zag ik het water trillen bij elke beweging in mijn buik hihi. eergisteren had mijn vriend zijn hand op mijn buik en kwam ze er echt tegenliggen voelde alsof ze door mijn buikwand heen wou kruipen ofzo haha echt zo bijzonder!

elfrieda en (ojee naam vergeten) hopelijk gaat het bij jullie allemaal goed deze .

mckenzie bijna naar gent!! succes ik ben zo benieuwd wat ze zeggen.

20. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Tori: Post heeft z'n werk gedaan, dus ik ben direct begonnen. Was even een moeilijk momentje, dat opsteken omdat ik de laatste keer dat ik pilletjes opstak cytotec had ivm mijn MA, maar goed. Snel overheen gezet. Hopelijk doet t zijn werk!

@Elfrieda: Ik had de overeenkomsten ook al gezien dus heb je gisteren een PB gestuurd. Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou verder zal gaan. Wanneer heb jij weer een echo? Ik volgende week dinsdag. Ben nu al bang voor slecht nieuws. Jakkes wat word je onzeker na MK's... En vooral ook omdat ze niks doen. Bij mij is dus ook nooit progesteron geprikt, hoewel ik er meerdere keren om heb gevraagd. Ze vonden het niet nodig en t was allemaal niet bewezen. Enige dat is gedaan was chromosomenonderzoek en daar is niks uit gekomen. Stolling is ook niet gecheckt, omdat ik dan minimaal 10 weken niet zwanger mocht zijn geweest en na de bbz ben ik in de tweede ronde alweer zwanger geworden.
    Pfff nou ja ik duim heel hard dat de utro helpt en dat ik rond 30 juli mijn kindje kan knuffelen.

@Sophy: misschien voor de kenners een domme vraag, maar wat is fm? In elk geval succes! :D

@Hip: wat een heerlijk gevoel lijkt me dat, getrappel in je buik! En veel plezier bij je echo morgen, heerlijk, even extra kijken naar je kindje!

@betties: mooi dat t sinterklaasfeest zo geslaagd was. Leuk hè, zo'n kleintje zo zien genieten. :) En pup in 2013, hartstikke leuk! Maar pup én baby zou nog mooier zijn. Ik duim!

Deel Deze Pagina