@Sophy: bedankt voor de uitleg! FM follikel meting dus. Bij jou prikken ze eitjes voor ifv dus? Wel mooi dat er al zoveel eitjes aan het groeien waren. Hopelijk groeien de anderen nog even goed door en halen ze die ene grote in. @McKenzie: Heel veel plezier in Parijs! Heerlijk zeg!
@Hip: wat leuk dat je zo lekker naar je kindje hebt kunnen kijken met die echo's. Hihi en een goede oefening voor de studentes inderdaad, zo'n bewegende baby. Wat de 3D echo betreft, kun je niet het echobureau bellen om te kijken of je hier iets over af kunt spreken? Bijv. dat ze het proberen en dat als het niet lukt om mooie scherpe foto's te krijgen omdat je meisje zo beweegt, je eerder stopt en maar de helft hoeft te betalen? Ik zou 't gewoon proberen.
@Bijwerkingen van de utro: ik heb geen idee of ik echt bijwerkingen heb. Ik heb natuurlijk nog niet goed kunnen opbouwen. Maandagavond, dinsdagochtend, dinsdagavond (deed toen elke 12 uur omdat ik niet zoveel had), vanochtend nog maar 1 bolletje ipv 2 en toen in de lunchpauze na de bolletjes van Elfrieda direct 2. Ik kan dus vanaf nu pas echt door op de dosis van 3x 200 per dag. Heb ook wel 2x 200 gelezen, maar 3x 200 is toch standaard? Ik heb verder geloof ik niet veel bijwerkingen nog. Wel sinds gisteren erg zere borsten, maar of het van de utro komt of van de zwangerschap zelf weet ik niet zo goed. Ben nu 6w1d en je hoort vaak dat vanaf 6 weken klachten echt komen. Vandaag was ik ook de hele dag "niet lekker". Niet echt misselijk, maar ook echt niet lekker. Geen idee of dat van de utro kan of toch ook van de zwangerschap zelf. Gisteravond voelde ik me even totaal niet zwanger. Ik was helemaal verdrietig en in de stress. Overtuigd dat 't weer mis was. Uiteindelijk heb ik me naar Kruidvat gesleept voor een CB Digital met indicator en die heb ik met bonzend hart gedaan. Was doodsbang dat ie 1-2 of 2-3 zou zeggen ipv de 3+ van vorige week donderdag. Maar hij zei nu ook netjes 3+ dus mijn hcg is in elk geval niet flink dalende. Dat stelde me weer wat gerust. Ik had ook nog een gewone streepjestest van Zwanger en Kids liggen en die heb ik ook gedaan. De teststreep werd ongeveer 2x zo donker als de controlestreep. Hopelijk is dat toch een signaal dat alles nog goed is, daar binnen in mijn buik. Garanties heb je nooit, maar ja, ik voel liever wel wat, als soort 'bevestiging'....
Zo schatties goeiemorgen Net terug van de fm, 34 stuks De assistenten (2) zaten ook haha streekzkh is niet gewend aan ivf klantjes. Moet wel zeggen dat het 11 mini's zijn die niet meer mee gaan doen. De overige 23 nu tussen 13-20mm. Gok dat we weer rond de 15 eitjes uit gaan komen bij de punctie.. en dan die op zondag zonder narcose is helaas. Then again, there are worse things in life. Bijvoorbeeld de wetenschap dat die 15 eitjes nu heel mooi klinken, maar wrs weer gaan zorgen voor welgeteld 1 goede embryo... *tochweerzorgen* Effies bijlezen van jullie verhalen..
Hip wat heb je het druk. Als je baas het zou horen Ook wel leuk om zulke dingen te hebben als je de hele dag thuiszit. Dan gaan jullie in januari ofzo de badkamer verbouwen? Ik heb wel eens gehoord dat als je bij de 3D/4D echo niet zulke mooie beelden hebt, je (kostenloos) terug mag komen.. weet niet of ze dat altijd doen? Misschien eens informeren bij het bureau waar je het hebt geboekt? Kan me voorstellen dat je wel iets echt moois wilt hebben Hoe gaat het eigenlijk met de bi? Balen van de cursus.. hoop dat je in de buurt nog iets anders vindt! Anders bv haptonomie.. gewoon omdat het leuk is Tori en was het een leuk spel? McKenzie vast onderweg... lekker Betties hoe is het? Zomer met jou? Maak me een beetje zorgen dat we niets van je horen. Annabeth goed dat je bent begonnen met de utro. Ik denk dat je met de 3x2 meer bijwerkingen hebt maar wat geeft het als je dan goed en wel zwanger blijft Blijft spannend voor nu he. En dan zo naar de acupunctuur en wachten op het telefoontje van Gent. Weet vrij zeker dat we morgenochtend vroeg moeten opdraven. Mss vanavond maar vast die kant op, gezien het noodweer dat voor morgen wordt voorspeld.. effies overleggen nog..
@Sophy: Wow wat veel eitjes! Super! Niet direct zorgen maken over dat ze er misschien maar 1 embryo van krijgen, dat weet je niet. Ik duim voor meer!
Sophy, jemig wat veel zeg! Hoop op meerdan 1 goede emmy! Ja, jemig, morgen wordt drama op de weg natuurlijk, is het vandaag al. Succes! Hier niet zo best. Snterklaas heeft voor mij een fijne buikgriep meegenomen. Manlief is ook behoorlijk aan het snotteren en zoonlief heeft de helve nacht gehuild met keelpijn. Toch naar school, morgen is ie vrij, maar ik denk dat ie dan misschien ook wel ziek wordt. Gaat lekker dus hier. Gisteravond was wel weer erg leuk, met mijn ouders en broer sinterklaas gevierd. De buurvrouw kon niet aan kloppen, dus als alternatief hadden we de zak met kados op zoons kamer gezet, raam open en met de mobiel naar de huis telefoon gebeld. Gedaan alsof ik sint aan de telefoon had die vertelde dat de piet niet door de schoorsteen kon omdat het vuur aan was en dat ie toenmaar de kadootjes op zijn kamer had gezte. Je had dat koppie moeten zien! Hij heeft heter jog over nu, haha. En ik kreeg op mijn kop van hem dat het een beetje dom was om het vuur aan te doen op pakjesavond, hihi. Nou ik ga het rustig aan doen. Annabeth, welkom trouwens! Pfff, spannende tijd voor jou maar wat heerlijk dat je zwnger bent! Hopenlijk zorgt de utro ervoor dat ie blijft plakken of geeft je in elk geval wat rust en vertrouwen!
He gatsie Betties. Hou je wel in de gaten dat je man er geen koorts bij krijgt? Schattig dat je zoontje zo blij was Lijkt me echt heerlijk met die kleintjes als ze nog geloven. Heb je hem goed verwend? Net naar de acupunctuur geweest en nu wachten op het telefoontje. Ben wel blij met die 34.. dan is de kans op 0 goede embryo's heel erg gedaald en gaan we gewoon voor die ene
@Betties: Bedankt voor je welkom. En inderdaad super dat ik weer zwanger ben maar tegelijkertijd erg spannend. Ik maak me vooral zorgen over het gebrek aan kwaaltjes. Ik ben nu 6w2d en bij eerdere zwangerschappen was ik misselijker dan nu. Ook merkte ik toen erg dat ik vaker moest plassen en dat ik constant honger had. En mijn borsten waren toen al flink gegroeid. Nu niets van dat alles. Tsja dan ga je je toch afvragen of het wel goed zit. De utro geeft wel een veiliger gevoel, al blijft een stemmetje zeggen "straks is ie alweer dood". De vorige keren gaf mijn lichaam me ook totaal geen signaal dat het mis was, behalve dan dat mijn zwangerschapsklachten sterk verminderden. (Man wat voel je je dan belazerd door je eigen lijf; geen kramp, geen bloeding, niets en dan blijk je bijna 4 weken met een dood kindje te hebben rondgelopen). Dinsdag weer echo. Eigenlijk duurt me dat veel te lang. Bah! Heb trouwens erg moeten lachen om je sinterklaasverhaal. Hahaha 'zet dan ook het vuur niet aan'. Maar mooi dat het geslaagd was. Alleen minder fijn dat jij griep hebt gekregen. Hopelijk gaat het snel over. Beterschap! @Sophy: Hoe gaat het bij jou nu verder? Wanneer doen ze de punctie? Lijkt me spannend!
he allemaal! hebben jullie sneeuw? hier niks hoor, gewoon een mooie zonnige koude december dag, maar voor vanavond en vooral morgen voorspellen ze wel sneeuw hier in limboland ben benieuwd, heb er nog geen zin in eigelijk. sophy ik ben hard aan het duimen dat er een paar top emmy's tussen zitten hoor! zal straks nog kaarsjes gaan branden voor je. en dan idd vanavond al naar gent, want morgen files files files denk ik. nederland is altijd meteen in rep en roer met een beetje sneeuw of wat wind haha. betties heerlijk he die sinterklaas tijd met een kindje wat gelooft! ik kijk daar zo naar uit, kan me het gevoel van vroeger en de spanning nog zo goed herrinneren. en idd een beetje dom he mama het vuur aan op pakjesavond...maargoed dat zwarte piet het optijd heeft gezien. hoe gaat het met je ongi? wanneer heb je weer fm? en beterschap allemaal! hopelijk zijn jullie snel weer fit! annabeth de misselijkheid wat je hebt is van je zwangerschap, niet van de utro, goed teken!! hcg zorgt voor de misselijkheid, progesteron merk je aan je borsten en je banden worden er weker van, dus evt. eerder last van bi.. volgensmij is de moeheid ook wat meer door de utro, maar dat weet ik niet. moeilijk te zeggen als je zwanger bent of de kwaaltjes erger zijn door de utro of niet, ze horen ook allemaal bij de zwangerschap en elke zwangerschap is anders dus vergelijken lukt ook niet echt. voel je je wel wat zekerder nu je utro hebt? tori al iets van de fysio gehoord? net bekkentherapie gehad en nu eigelijk een afspraak bij de volgende badkamerwinkel, maar heb het afgezegd. ben echt stront verkouden mijn hele gezicht zit dicht, ogen tranen en oorpijn heb er slecht van geslapen. vriend ook flink verkouden dus ff beetje rustigaan maar weer! ik word er niet goed van ben al 2 weken aan het sukkelen dan dit dan dat dan weer ff beter er aan en vervolgens weer iets anders. maar ik moet zeggen volgensmij heb ik nu wel alles gehad, buikgriep, spierpijn, futloos, hoofdpijn, keelpijn, hoesten en nu snotverkouden met oorpijn kan niks nieuws verzinnen dus denk dat als dit klaar is ik er wel vanaf ben *fingers crossed* moet idd ff gaan kijken voor een nieuwe zwangerschapscursus, maar heb er niet zoveel fut voor haha. dit ging al zo moeizaam haha dus heb niet zoveel zin om te zoeken. wie weet strakjes of morgen. met de bi gaat het ff wat minder, maar is gedeeltelijk ook wel mijn eigenschuld. doordat ik nu al 2 weken af en aan ziek ben, lig ik wat meer in bed of op de bank krijg ik ook wat meer last van mijn bekken, want moet juist afwisselen. daarbij als ik me goed voel wil ik alles ff inhalen dus dan doe ik veel te veel achterelkaar. en dan nog dat hoesten en niezen helemaal niet leuk voor mijn bekken. zeker als ik onverwacht moet niezen of 's nachts wakker word met een hoestbui dat doet echt pijn. dus vanaf nu weer proberen om alles rustigaan te doen en zitten liggen en lopen goed af te wisselen. en ook hopen dat mijn meisje beetje mee wil werken, want de afgelopen nachten pest ze me een beetje, ik val het beste in slaap op mijn linkerzij met het onderste been recht en bovenste opgetrokken. beetje richting buik gedraaid dus, maar dan gaan ze in mijn zij schoppen, precies daar waar ik kietel heb zeg maar en van binnen zit die kietel ook gewoon haha dus dan moet ik anders gaan liggen, maar dan krijg ik meer last van mijn bekken. word mss tijd om een voedingskussen aan te schaffen, wie weet helpt dat. owww en goed nieuws!!!! de mandjes zijn binnen jaja de mandjes voor "HETDING" dus dat is nu af. het was een paar huizen verder bezorgt gisteren, maar geen briefje bij ons in de bus gedaan dus we wisten het niet. gisteravond toen mijn vriend thuis kwam van het werk kwam hij die vrouw tegen met de hond en toen kregen we dus eindelijk onze mandjes! ik laat jullie nog ff in spanning haha woensdag gaan we het kamertje halen en dan hangen we het ding op boven de commode en dan maak ik een foto en plaats em.
Sophy, wow 34 eitjes ... dat zijn er wel veel! En wie weet zijn deze beter dan de vorige keer en het zaad van je man ook ... want dat weet je maar nooit! Ik duim voor aanzienlijk meer dan 1 mooie embryo hoor! Niet teveel zorgen maken, knuffel voor je. Hopelijk hebben jullie geen last van het weer vanavond als jullie naar Gent gaan ... want vanmiddag gaan er al buien komen stond bij de weersvoorspelling op buienradar. Je ziet ze ook al ontstaan over zee. Het was een leuk spel, wel heel ingewikkeld dus we hebben het nog niet helemaal goed kunnen spelen. Vanavond gaan we opnieuw (en ook nog eerst even een tutorial kijken op Youtube)! Betties, beterschap! Wat superleuk hebben jullie dat gisteren opgelost met de suprises. Gelukkig voelden jullie je toen nog wel oké en wel kunnen genieten van de pakjesavond. Annabeth, dikke knuffel voor je! gelukkig heeft de test je weer wat meer moed kunnen geven dat het nog gewoon goed gaat. Ik had geen bijwerkingen van de utro, maar dat verschilt per persoon. Nog vier dagen en dan mag je gelukkig weer kijken! Ik heb vanochtend de fysio weer gebeld en er is iemand uitgevallen (wilden ze me over bellen) morgenvroeg dus ik kan dat komen. Dus om half 9 mag ik daar heen . Eindelijk! I.v.m. het weer ga ik daarna wat thuis werken en dan neem ik een halve dag vrij (die moest ik nog opnemen), dus hoef ik niet helemaal naar A'dam met dat winterse weer (al ga ik dat sowieso niet doen als er meer dan 3 cm sneeuw valt, ik pas wel op!).
tori wat fijn dat je morgen naar de fysio kan! hopelijk helpt het wat. wanneer moet je weer naar de verlos? die vriendin van me wat zwanger is (nu al 35 weken) heeft ook zwangerschapsischias. ze moest van de verlos vanaf 21 weken of zo halve dagen gaan werken. en dat heeft wel echt geholpen ze heeft er nog maar amper last van. verstandig van je om morgen niet naar het werk te gaan, ik zou nu ook geen risico's gaan nemen hoor! stel je voor zeg!
Hip, woensdag weer naar de verlos, dus dat is ook al snel. Hopelijk helpt de fysio idd wat en gaat het uiteindelijk weer weg, maar merk wel dat als ik zo een hele dag op m'n werk zit/loop dat ik er meer last van krijg dan toen ik woensdag thuis was en extra rustig aan heb gedaan. Ben benieuwd wat mijn verloskundige zegt volgende week dan. Nu weer aan de slag ... m'n zin is een beetje weg en ben moe!
Effies vlug, we moeten morgenochtend vroeg in Gent zijn dus ik boek nu (letterlijk nu) het hotel dus hopelijk veilig op de weg enzo. Zelfs de vroedvrouw zei nog "doen jullie alsjeblieft voorzichtig op de baan" zo lief Hopelijk morgenavond weer terug!
Sophy, is dan morgen al de punctie? Wow, wat gaat het ineens weer snel bij jou zeg! En hip, slapen met een voedingskussen is echt zoooo fijn, lekker doen dus hoor! Tori bouwt de spanning nog even op over het ding, haha. Hier is mijn ongi weer eens niet te volgen. Sinds dag 23 al bloed en bruinverlies en op dag 27 pas echt kramp en mega bloedverlies, ik tel afgelopen dinsdag dus als dag 1. Gister nog redelijk wat bloed en vandaag nog nauwelijks wat gepruttel, beetje bruin en slijm, maar dat is het wel. Is toch niet normaal? Ik snap maar niet dat het zkh daar niets van vind, sterker nog gewoon niet naar vraagt... Grrrrr. Maar goed, vanaf volgende week weer ovulatietesten en dan denk ik volgende week zondag of als we pech hebben maandag, de volgende iui. Man heeft gelukkig geen koorts, ik ook niet. Gewoon futloos en snot..
betties het ding is van mij volgende week word het onthuld haha. ohh ja jij doet ovutesten vroeg eigelijk automatisch wanneer je weer fm hebt omdat ik die altijd had met de iui's. is echt vreemd hoor dat het zkh er niet naar vraagt en er ook niks mee doet. volgensmij hoort een ongi minimaal 3 dagen aan 1 stuk rood bloedverlies te hebben, maar weet het ook niet zeker. kun je niet deze ronde toch weer die tarwekiemolie capsules gaan gebruiken? daarbij had je een mooie cyclus toch? wat zegt de acu ervan? gelukkig hebben jullie geen koorts. vooral voor het zaad van je man niet goed. sophy heel veel succes in gent morgen! wat gaat er gebeuren heb je morgen al de punctie? en kan het dan wel met verdoving? maak er vanavond een gezellig avondje van in gent! en idd voorzichtig op de weg.
Sophy wees idd maar voorzichtig, ze voorspellen hier in België voor morgen een ware sneeuwstorm en het kan wel eens heel gevaarlijk worden op de weg, files sowieso gegarandeerd!
Tori hoe was het bij de fysio? sophy veilig aangekomen in gent? hopelijk gaat alles goed. knuffel! betties lekker in de sneeuw aan het spelen met je zoontje of niet? wij hadden vanmorgen 2de gesprek bij de hypotheekadviseur. ziet er allemaal wel positief uit moet ik zeggen..als het goed is zijn we voor het einde van het jaar huiseigenaar!! zo nog ff online een afspraak maken bij de gemeente voor de erkenning van de ongeboren vrucht(klinkt stom he! ons meisje is een ongeboren vrucht tot nu toe) en me ff verdiepen in geregistreert partnerschap of een samenlevings contract. saai haha
Ego.. zucht.. ze hebben verkeerd geteld hier in m'n streekziekenhuisje, waarbij verkeerd = dubbel Dus 20 stuks over, nog steeds prima aantal. Geen overstimulatie, oestradiolwaarde is goed. Vanavond pregnyl en zondag punctie zonder narcose. Shit Ze durven het niet aan om door te laten groeien tot maandag, remmen willen we niet gezien de baggerkwaliteit emmies en dus wordt het zondag tandjes op elkaar en janken maar Maar serieus.. ik baal.. Het wordt weer heel hard denken aan het goede doel enzo.. Elpie gezellig jij ook hier Betties ehhh wat een rare ongi.. en je hebt niet nog een testje gedaan? In het kader van "soms gebeuren er wonderen" Hip het ding is af? Te gek.. laat maar zien Ongecensureerd haha. Super dat het goed gaat komen met jullie huisje! Tori lekker bij de fysio geweest? Hoop dat het heeft geholpen. Ik doe even vlug hoor meiden.. sorry.. lees hopelijk morgen meer bij.. voor nu voel ik me zo rot. Slecht geslapen, moe van de reis, bang voor wat gaat komen zondag..