Hey meiden, Sorry van mijn afwezigheid van het Utro-topic Afgelopen weken/dagen ontzettend moeilijk gehad. Mijn lieve oma is op 12-12-2012 in mijn armen overleden nadat ze pas 2 weken wist alvleesklier kanker te hebben. Is zo ontzettend snel gegaan, morgen is de crematie. Met de kleine gaat het redelijk moet om de dag op controle komen en mag dan weer even spieken.
Gecondoleerd zomerrr Wel fijn dat het goed gaat met jou en je kleintje. Het gaat nu ook wel hard he, 34 weken al!
jeetje zomerr wat maak jij toch heftige dingen mee. Gecondoleerd en heel veel sterkte... wel super dat je kleine nog goed gaat en dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. McKenzie, hoe is het bij jou? Hier twijfel ik of ik vandaag al aan de utro ga. Ovutest was vandaag negatief dus kan er wel vanuit gaan dat ei gesprongen is. Even tellen hoeveel ik nog heb en dan kijken of ik genoeg heb voor 3x200. ik denk dat ik morgen begin..
zomerrr heel veel sterkte meid! gelukkig gaat het met je kleintje nog goed. betties ik ben op woensdagavond begonnen met de utro en had op maandag mijn iui gehad. maar denk dat het niet zoveel uitmaakt als je deze week maar een x begint. hoe voel je je? ik word der stront ziek van!! wil foto's in mijn album plaatsen, ze staan goed op de laptop, maar komen gedraaid te staan als ik ze upload!! heel irritant. draai ik fout op de laptop dan draait die natuurlijk met uploaden niet.
Gecondoleerd met je oma Zomer, wat verdrietig. Anderzijds wel blij dat de beeb het nog steeds goed doet en dat je de 34w hebt bereikt. Is het nog steeds het plan om haar eerder te halen.. en wanneer? McKenzie hoe is het? Nog napijn van de operatie of voel je je gewoon goed? Betties ik zou gewoon vandaag beginnen Hoe voel je je? Gaat het met werk enzo? Hip... roaarrr Ik voel je nagels uitslaan haha. Heb al vaker gelezen dat mensen steeds gedraaide foto's krijgen, maar weet niet wat de oplossing is Gewoon lekker gedraaid plaatsen joh Hier.. begin zenuwachtig te worden.. en probeer het te onderdrukken En hoopvol te zijn. Niks backup plan, gewoon onze kerstbaby...
Sophy, wanneer zou je kunnen testen? Gaat het goed met je? Oeeee zo spannend allemaal! Met mij gaat het wel redelijk. Nog 2 dagen werken en ik probeer me echt nergens druk over te maken. Gister kerstlunch en morgen heb ik een lunchafspraak in de stad, dus probeer ook vooral zo min mogelijk hier te zijn. Het voelt wel heel lekker dat ik bijna vakantie heb. Vanavond weer aan de utro beginnen, jakkes vieze bollen. Maar goed, als het maar helpt! Hip, fijne combi van hormoontjes en niet functionerende computers, haha.
Ik mag maandag voor de bloedtest. Beetje aan de vroege kant maar met kerst is er natuurlijk geen bloedprikpoli open dus dan maar vroeg. Sta net in de douche en ik trek gewoon een hele HAND haren uit m'n hoofd Ik vermoed dus dat de pregnyl uitgewerkt is... Voel me trouwens een stuk beter als de vorige keer. Wel beetje humeurig van de utro, maar niet zo labiel Misschien komt het nog haha. Niet druk maken klinkt heel goed Betties Bijna vakantie en nog even wat afleiding deze laatste dagen. Bolletjes erbij en broeden maar
ieee een hele pluk haren? dat is eng! He, maar in je bloed zou er dus misschien een kleine hcg hoeveelheid moeten zitten? Nog een kleine week dus... duurt een eeuwigheid natuurlijk!
Ja de onmogelijke wachtweken.... bleh.. een winterslaap lijkt me wel wat, tot maamdag gewoon. En ja.. pregnylhcg is blijkbaar weg.. ik hoopte stiekem op al wat van mezelf...
soof spannend hoor maandag al bloedtest, nu lekker veel afleiding zoeken zodat de tijd vliegt! kun je je bezig houden met voorbereidingen voor de feestdagen? fijn dat je je niet zo labiel voelt. betties doe je goed je niet druk maken en lekker lunchen op kosten vd baas 2 dagen en dan vakantie! jij kan de 29ste ofzo testen of niet?
Ik ben hier ook een poosje niet geweest. Nu even vanaf mijn werk. Ik ben 's avonds doodmoe en kotsmisselijk dus krijg niet zoveel gedaan. Goed teken lijkt me. Bovendien is dit voor mij even een klote periode. Naast de onzekerheid van deze zwangerschap speelt mee dat ik van mijn eerste kindje op 15-12 was uitgerekend (die had nu een jaar moeten zijn) en van mijn derde kindje op 22-12 volgens de echo (volgens mijzelf vandaag). Zo confronterend en lastig allemaal. Maar goed, ik ben nog netjes aan het doorgaan met de utro en vorige week heb ik een echo gehad waarop een mooi frummeltje met een kloppend hartje te zien was. Ik was zo verbaasd en zo blij dat ik gewoon ben gaan huilen daar.... Omdat ik me zoveel zorgen blijf maken (afgelopen mei ging het mis op 7w4d), mag ik extra echo's. Ik zou nu ongeveer 8 weken moeten zijn, maar de meting kwam weer iets kleiner uit. Ook net als afgelopen mei, dus ik maak me best zorgen, want ik weet mijn eisprong (ovutesten en temp, bovendien maar 1x zwemmertjes dus veel marge is er niet). Mijn VK begrijpt mijn zorgen en mijn gestress, dus ik mag aanstaande vrijdag weer een echo. Normaal zou ik daar erg naar uitkijken, maar ik ben nu alleen maar bang voor slecht nieuws. Helemaal niet leuk. Heb verder totaal geen eetlust. Dat herken ik niet van eerdere zwangerschappen dus dat vind ik ook wel wat verontrustend. Ik moet mijn best doen te eten en als ik dan eet ben ik weer misselijk. Pfff sorry voor de klaagzang. Zit er even een beetje door. Ik ga even hier tussen 't werk door een beetje bijlezen en hopelijk heb ik vanavond of morgen de puf om weer even te reageren.
Hi Annabeth, Waardeloos is dat he, die onzekerheid. En met jou heftige jaar is dat heel begrijpelijk. Wel heel fijn dat je vk dat begrijpt en je steunt door de extra echo's. Ik was ook 10 dec uitgerekend van de eerste miskraam, die zou dan nu 2 jaar oud zijn! Hoe bizar... En de misselijkheid en eetlust... ja, elk zwangerschap kan heel anders zijn. Dus het zegt niets, maar voor jou voelt het wel anders natuurlijk. Hopenlijk alleen maar goed nieuws en in 2013 een heerlijke baby voor jou!
@Betties: bedankt voor je lieve reactie. Voor jou dus ook een gekke maand. Inderdaad zo'n bizar idee dat je nu een peutertje had kunnen hebben rondlopen. Ik probeer me er ook maar aan vast te houden dat elke zwangerschap anders kan zijn. Dat geloof ik ook wel. Maar wat me wel verontrust is dat bijv. de hevige misselijkheid er zaterdag, zondag en gisteren wel was, maar vandaag weer helemaal niet. Dan denk ik: zou 't weer net als in mei zijn, dat 't kindje niet meer leeft? Om gek van te worden!
Annabeth ik probeer me altijd vast te houden aan alles wat anders is. Eerdere zwsc liepen uit op een mk, dus anders = fantastisch hoop voor je dat het goed blijft gaan nu en fijn vaak naar je kindje spieken. Feestdagen.. wij doen nooit zoveel. Eerste kerstdag naar mn ouders, tweede dag gewoon samen thuis. Ik kook altijd iets moois maar weet nu niet wat... lekker rood vlees als ik niet zw ben.. lekkere vis als wel.. maar ik hoor het zo laat maamiddag.. en moet ik er wel zo rekening mee houden.. en.. en... zucht.. net of dit ronde 1 is, lekkere suffe muts Wat doen jullie met de feestdagen?
hahaha leuk sophy die spanning hihi. je kan wel alvast 2 mooie menu's verzinnen en uitwerken en donderdag of vrijdag alvast halen wat kan. en dat je het wisselde ingredient maandagag nog koopt. annabeth ik herken je onzekerheid wel hoor, ik had wekelijks echo en na de echo was ik in de 7de hemel of nog hoger en elke dag werd het fijne gevoel en vertrouwen minder en de onzekerheid meer en de avond voor de echo en dag van de echo zat ik in een hel. had opeens ook steeds minder last van mijn borsten of dacht minder moe te zijn en na de echo was weer alles goed! je kwaaltjes zijn een heel goed teken hoor! hou je daar aan vast. en dat de groei iets achter is wil niks zeggen dat ligt niet alleen aan de eisprong, maar ook aan de innesteling. ik had op maandag de iui dus dan zou je denken dat de weken ook aantellen op maandag of dinsdag, want dan is mijn ei geweest. maar ik tel aan op donderdag en bij 2 echo's was het zelfs op zaterdag (uiteindelijke berekening kwam op donderdag uit) dus flink wat dagen na de iui. en ik kreeg pregnyl dus mijn ei kan ook niet later zijn geweest. daarbij in de termijn waar jij in zit is een milimeter verschil al meteen een paar dagen, daarom doen ze de echte termijn pas tussen de 10 en 12 weken bepalen. na de 12 is ook weer niet goed want vanaf dan volgt een kindje zijn eigen curve. probeer vertrouwen te houden meid en geniet van je echo's achteraf vind ik de echo's van de eerste 12 weken zelfs de mooiste echo's wat ik heb. ik heb mijn kindje echt van een stipje naar een mensje zien veranderen en dat gebeurt in zo'n korte tijd. elke week was de echo weer helemaal anders heel bijzonder hoor, de meeste mensen krijgen dat niet te zien. Wij gaan vanavond gourmetten met vrienden (moet nog naar de winkel, maar heb nog niet veel zin hihi) 24ste vieren we kerst met mijn moeder, mss dat we overdag naar valkenburg gaan naar de kerstmarkten in de grotten. eerste kerstdag hebben we kerst bij mijn schoonfamilie, dit jaar bij mijn schoonzusje. 2de kerstdag doen we niks en ,s avonds stappen met een groep vrienden. we doen nergens cadeautjes. ik heb 2 buikfoto's geplaatst 1tje van 22 weken met de blote buik en 1 van zaterdag 24w en 2d. is mij eindelijk gelukt heb de foto eerste verkleint en gedraaid met fotoverkleinen.nl en toen geplaatst. donderdag maak ik weer een foto als het goed is. heb ook nog een kerst collage gemaakt van al mijn kerstversiering hihi tori hoe is het bij jouw? mc kenzie ook alles goed? heb je last van het spiraaltje en de operatie of niet?
Wauwwwww Hip! Wat een mooie foto zeg Soph, ik vind het zo spannend voor je!!! Zou wat zijn nog, zo net voor het einde van het jaar nog ff raak! Ik duim me gek hoor Betties, lekker, je hebt al bijna vakantie. Lekker bijkomen en natuurlijk ook op naar een goede test voor jou hoor! annabeth, fijn dat je zoveel extra echo's krijgt. Het blijft eng he elke keer, kan me heel goed voorstellen dat je er zo over denkt. Je bent al wel een stuk verder dan de vorige keer hoor, dus dat lijkt me een goed teken! Komt vast helemaal goed vrijdag Hier alles ok. Heb geen last van spiraal of de operatie gelukkig. Bloeden is ook alweer gestopt. Ik ben ook al met de hormoonkuur begonnen, die duurt in totaal 40 dagen en dan mag de spiraal eruit hoera!! Van de hormonen gelukkig ook niet echt last Wie weet zit het er dan toch ook voor mij nog in in 2013! Ik vraag me alleen wel af of die hormonen (Estradiol) ook invloed hebben op de eisprong. Mijn temperatuur is al dagen naar beneden, maar nog steeds geen eisprong gehad. Dokter Soph, weet jij dit misschien?
Annabeth, ja dat zijn moeilijke momenten. Nu ik zwanger ben moet ik zeggen dat ik helemaal niet meer zo aan die datums denk ... Ik was in oktober uitgerekend, maar door de blijdschap van deze zwangerschap kon ik het prima hebben dat de zus van m'n vriendin toen wel beviel (waren tegelijk zwanger geraakt). Maar jij bent nu ook zwanger en je blijft zwanger hoor! Dit keer moet het goed gaan. 8 weken alweer, nog maar 4 weekjes en hopelijk is je angst dan weg. Echt fijn dat je vrijdag alweer mag komen voor een echo. Sophy, ik denk dat je gewoon voor de vis moet gaan met kerst!! En niks suffe muts hoor, het is gewoon elke keer mega spannend. Heb je er nog een goed gevoel over? Wij gaan met kerst naar m'n ouders in het noordoosten van het land. Beide dagen en als het goed is gaat m'n schoonmoeder ook mee. We blijven daar dus 2 nachtjes slapen. Ik heb er zin in! Heb m'n familie al een tijdje niet gezien dus dat wordt wel weer tijd. We gaan daar gewoon lekker eten, eerste dag gewoon normale pot en de tweede gourmetten. Hip, met mij gaat het goed; de pijn in m'n rug is zo goed als verdwenen. Nu hopen dat het er niet opnieuw in schiet! Morgen weer naar fysio, gaat ze het laatste stukje losmasseren in m'n bil. Heb alleen wel last van gesuis in m'n rechteroor... Dus morgenochtend eerst maar even naar de huisarts, stel het is een ontsteking (want het voelt ook niet echt lekker als het niet suist). Mckenzie, fijn dat het goed gaat en het bloeden is gestopt. En die spiraal straks weer eruit en dan kun je er weer voor gaan . Ja ook voor jou een 2013 baby hoor! Morgen maak ik weer een buikfoto en die plaats ik dan ook meteen in m'n album . Voel m'n meisje steeds meer en over de hele breedte, dus de groei van m'n buik is duidelijk van haar!
Hi! Gisteravond de eerste bollen utro gebruikt! Ik heb zitten tellen maar ik ga voor de dosis 400 per dag, dus 2 smorgens en 2 savonds. Ik heb te weinig voor 600, dan heb ik tweede kerstdag savonds de laatse en mocht ik zwanger zijn (please) dan moet ik echt diezelfde dag nog een nieu recept zien te scoren. Haha, klinkt als een junk. Met 400 heb ik dat niet en kan ik gerust een nieuw recept regelen mocht ik zwanger zijn. Verder thuis al twee avonden een krijsend kind, ontzettende keelpijn en daardoor komt hij niet in slaap. Heel sneu, gelukkig als hij eindelijk tegen 11 uur in slaap valt dan slaapt hij wel door. Vanmorgen was hij ook heel erg aan het hoesten. Het is maar goed dat hij ook nog maar 2 ochtendjes school heeft en dan vakantie. En zo struikelen wij naar het eind van het jaar haha. Hier laatste dag werken, heb een lunchdate in de stad geregeld, dus ook lekker een rustig dagje. Qua kerst is het bij ons al jaren de eerste dag bij mijn schoonouders, dit jaar gaan we brunchen dus wel heel gezellig. En tweede kerstdag dit jaar met mijn ouders bij mijn broer die sinds dit jaar vlakbij ons wonen, dus we kunnen lopen. Lekker zelf sushi maken. De dag voor kerst zijn man en ik lekker samen vrij en gaat zoonlief naar de bso. Kijken of wij samen lekker de stad ingaan, lunchen, misschien filmpje pakken ofzo. O ja, heb gister ook eens een poging gedaan om fotos te plaatsen, hoewel ik niet zoveel spannends heb om te laten zien... de beloofde fotos van de logeerpup dan maar! En inderdaad ook gedraaid... grrrr!
@Betties: Ik heb zaterdagavond nieuwe utro bollen besteld via internet en ik had ze gisteren al in huis. Ik zou me dus daar niet door tegen laten houden wat de dosis betreft hoor. Evt neem je een doosje voor je weer een recept hebt. Ik duim keihard dat je zwanger bent! @Tori: Je hebt gelijk, data worden minder "zwaar" als je weer zwanger bent, dat merk ik ook wel. Al blijft het bij mij nu nog even zo'n stemmetje in mijn achterhoofd omdat ik nog niet weet of deze zwangerschap nu goed gaat. Tsja en het worden inmiddels ook wel veel data, dus dan kun je er ook gewoon minder bij stil staan. Eentje is heel zwaar, maar je wordt gehard ofzo. Fijn trouwens dat je rugpijn bijna weg is! @McKenzie: Ja heerlijk dat ik zoveel extra echo's mag. Dan kun je van moment naar moment leven. En het voelt ook fijn dat áls het mis is, ik wel heel snel weet dat dat zo is. Afgelopen mei liep ik bijna 4 weken met een dood kindje rond. Dat wil ik nooit weer. Fijn dat jij niet meer bloedt! Dat is goed nieuws. Nu hopen dat alles gaat zoals de bedoeling is en dat die spiraal er snel weer uit kan. Ik duim heel hard dat 2013 jouw jaar wordt! @Hip: Zooo herkenbaar wat je schrijft over de echo's. Dat heb ik dus precies zo! En ook als ik dan een goede echo heb gezien, dan ben ik die dag gerust. De dag erna nog een beetje en daarna begint de onzekerheid weer, want 'wat nou als het inmiddels niet meer goed is'. Om gek van te worden. En wat kruipt de tijd dan! Ik ben nu 8 weken, dus dat schiet mooi op. Als vrijdag alles goed is met de echo, dan is deze baby verder dan 3 van de 4 vorigen. Dat is inderdaad een mooi houvast. En wat "leeftijd" van het frummeltje betreft heb je ook wel gelijk, de innesteling maakt ook uit. Ik had deze keer voor het eerst een innestelingsbloeding. Ik verloor bruin bloed vanaf 10 t/m 14 dpo. Dus ik denk dat ie rond 10 dpo is ingenesteld. Mijn test was op 12 of 13 dpo ook nog heeeeeeel licht (normaal knalde die dan al). Dus deze zal vast inderdaad iets later zijn begonnen. Je foto's kan ik niet zien jammer genoeg. Ben wel benieuwd naar je buik! @Sophy: Dat is ook wel een mooie: alles dat anders is is goed. Dat ga ik ook onthouden! Deze zwangerschap is ook wel anders. Ik had bij de vorige twee die 't langst duurden (daar hou ik nu even aan vast) bijvoorbeeld perioden met meer dan een week veel donkerbruin bloed, ergens in de weken 6-8. Kort erna ging die van afgelopen mei dood (die bloeding was week 6-7), die van vorig jaar hield t nog vol tot week 10 (bloeding was week 7-8). Nu heb ik helemaal geen bloeding. Het zou dus heel goed kunnen dat bij mij de utro hét middel is. Is het niet rond week 7 dat je progesteron van het gele lichaam begint af te nemen en dat de placenta het dan rond week 8-9 moet oppakken? Of heb ik dat verkeerd begrepen? @Kerst: Het plan is hier dat mijn zusje met haar twee kinderen en mijn andere zusje met vrouw en kind langskomen. We gaan dan met een mini-wokset wokken en gewoon gezellig bijpraten. Hangt nog wel een beetje van de kids af, want mijn jongste neefje is steeds ziek. Hij heeft al voor de vierde keer in een jaar oorontsteking. Heel zielig. Dan zit ie huilend met een rood betraand koppie mat z'n handjes voor z'n oortjes. Ze kunnen pas 3 januari terecht bij de kinderarts.