Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ohh betties en soof ik word gewoon vrolijk van jullie berichtjesik hoop echt op super nieuws voor jullie alletwee!! vind het spannend hoor.
    echt fijn dat jullie je nu zo goed voelen en helemaal zen de vakantie ingaan dit moet goedkomen!!

Mckenzie het knip en plak werk whahaha moest er ff om lachen hoor!
    geen idee hoe het werkt met die meds wat je nu hebt. maar ik dacht idd ook dat je met spiraal geen eisprong hebt is toch anticonceptie eigelijk.
    maar weet niet of dat alleen voor een hormoonspiraal geld en dat een koperspiraal anders werkt. bel ff naar het zkh die kunnen je dat best vertellen lijkt me.

zo toch maar es opstaan, was blijven liggen omdat ik me niet lekker voel. maar alleen liggen is ook niet fijn voor mijn bekken. dus maar ff wat gaan eten en ff lekker douchen of in bad. vanmiddag ff bij de zwangere vriendin in het zkh op bezoek als ze tenminste niet ligt te puffen en dan lekker op de bank met een tijdschrift. wie weet vanavond fit genoeg om naar agua body and mind te gaan ben doordat ik dan wel dan niet ziek ben echt weinig geweest de laatste tijd.

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    whoehoeee laatste werkdag van de week is aangebroken :).
    Ik heb gewoon zin om te werken, haha.
    En dan anderhalve week lekker wat langer op bed liggen, heerlijk!

Mckenzie, dat met die spiraal snap ik ook niet helemaal ... kan je dan wel een eigen poging doen, begrijp ik dat goed?
    Of neeee, ik denk dat ik het weet ; er is gewoon een eisprong, maar door de spiraal kunnen de zaadjes niet bij de bm komen? ... denk ik.
    weet nog wel dat mijn schoonzus (toen 40) haar spiraal na jaren eruit moest laten halen en vlak daarna werd ze zwanger!! Ze hadden nog wel voorzichtig gedaan zei m'n broer (en die heeft niet het beste zaad want hij leeft heel ongezond), want het was niet de bedoeling. Dus wie weet ... gaat dat bij jou straks ook zo :D, ik duim daar voor!!

Hip, en... ben je naar aqua body geweest? En hoe voel je je vandaag?

Sophy, hou je het nog vol? Heb je al wel testen in huis ... voor als je niet meer kan wachten?

Fijne dag dames, ook voor jou natuurlijk Betties!!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Tori de laatste werkdag van het jaar bedoel je :D Succes met het laatste restje.. kan je nagaan, nu anderhalve week vakantie en dan denk ik nog 2-2,5 maand tot je verlof alweer ingaat.

Hip nog naar het zwembad geweest? En hoe voelt je bekken vandaag?

Dames jullie hadden de eerste weken van januari toch ook al de pretecho.. 2 en 9 toch? Das ook al gauw nu :)

@spiraal: dan kan er geen bevrucht eitje innestelen. De zaadjes kunnen dus wel gezellig naar het eitje toe volgens mij. En die koperen zorgt dus alleen voor het tegenhouden van een innesteling; die met hormonen (zoals mirena) zorgt er dacht ik ook voor dat je geen eisprong hebt. Weet toch wel iets. Alleen waarom het langer duurt niet McKenzie.. denk gewoon dat je lichaam wat van slag is van de operatie. En hoe vruchtbaar je daarna bent :) En dat je al bijna de uitslagen in Gent op mag halen :)

Positieve flow hier.. ik geloof erin.. het moet gewoon..
    @testen: haha ik heb wel 8 pakjes liggen geloof ik :D Van de KV dus ook nog x2 :D

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja tori ook bijna vakantie dus, lekker!
    Hier begin ik de effecten van de utroal te merken. Ben heel snel geirriteerd zeg, jemog. Voel me niet bozig, maar toch merk ik dat ik meteen ontplof als iets niet naar mijn zin is... Nou dat wordt een pittige kerst dan, haha.
    Verder geen nieuws hier. Aangezien het geen einde van de wereld is vandaag, ga ik toch maar een iets aan het huishouden doen, gaver!

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He dames iedereen vakantie of bijna vakantie heerlijk hoor!

soof sow heej jij komt zeker geen test tekort dadelijk met de feestdagen enzo je kan testen zoveel je wil!
    ik hoop echt dat je goede gevoel klopt...ben zo hard aan het duimen.

betties jij moet nog een hele week wachten he gelukkig een week waarin de tijd vliegt!

Gisteren ben ik toch nog ff bij die vriendin op bezoek geweest en heb haar meteen naar huis gebracht! 27 dec word ze ingeleid! En tot die tijd mag ze thuis blijven. welk goed tempraturen en om de dag vooor een ctg. benieuwd of de kleine zich eerder aandiend.

en ja hoor ik ben 's avonds naar aqua b&m geweest was toch wel ff lekker, maar was wel kapot toen ik thuis was.
    mijn keel is killing me, krijg er nu ook oorpijn van, heb met de ha gebeld en kan vanmiddag ff langskomen.

had nog es gekeken voor een andere zw. cursus ze maken het hier moeilijk hoor!! haha
    de eerste zw.fit wat ik wou bestond niet meer de 2de duurde een eeuwigheid voordat ik ze te pakken kreeg toen kreeg ik bericht dat ik wou starten en vervolgens dagen later bericht dat ze zich vergist had, maar de cursus zit vol.
    de 3de waar ik me aangemeld had kreeg bericht dat ik kon starten en rond de startdatum bericht dat die niet start er waren te weinig aanmeldingen.
    dus nu opzoek naar iets nieuws, dacht ik zwangerschapspilates wat denk je is die meid wat dat geeft net bevallen!!! dus voorlopig geen cursus haha.
    nu zag ik ook nog zwangerschapsyoga staan en daar kun je iedere eerste vrijdag vd maand instromen, maar ik weet niet of ik dat te zweverig ga vinden. verder is er alleen nog de gym van het groene kruis, maar die start pas 14 jan en dan ben ik al 29 weken. en je start tussen 23 en 28 vind em ook belachelijk duur 200 euro.
    dus dan toch maar voor de yoga gaan?? ik weet het nog niet...las vanalles over het contact maken met je baby dat lijkt me wel mooi, ontspanningsoefeningen oefeningen voor je bekken dus dat klinkt allemaal goed alleen...ik las iets over een weeendans en dan denk ik eeeeiiiuuuwwwww.

mss gewoon maar es bellen.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Woeps Betties.. erg he dat geirriteerde gevoel.. helpt het nog dat je weet dat het van de utro is en dus "niet echt"? Straks is het kerst.. dan gaat het gewoon goed, vredig, gezellig :)

Hip wat een gedoe blijft het met de cursus! Haptonomie is toch in contact komennmet je kindje? Dat zijn meestal privelessen dus meer kans dat het door kan gaan ;) en vergoeding van de verzekering? Ik mag er gewoon eentje kiezen tot 200 euro dacht ik gelezen te hebben.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    aaaah ja laatste werkdag van het jaar :), maar moet volgende week nog wel wat werk verrichten thuis ... anders teveel stress donderdag en vrijdag in het nieuwe jaar (en dat mag nu niet natuurlijk ;)).

Ja, 9 januari is mijn pretecho! Ik heb er zin in, nog maar 2,5 week te gaan.
    Nu snap ik het van zo'n spiraaltje :), thanks Sophy!

Betties, haha ja je arme familie die zullen 't moeten ontgelden dan, maar ook voor hen geldt: alles voor het goede doel!!
    Bleh huishouden ... het moet helaas gebeuren he? Ik heb gisteravond in een schoonmaakbui de badkamer onder handen genomen nadat ik terug was van de tenniskantine.
    Heb trouwens een erg leuk blousje gekregen van m'n tennismaatjes, zal die dit weekend ff in m'n album zetten!

Hip, lekker dat je toch naar de aquagym bent gegaan. Maarja die verkoudheid is dus nog steeds niet over ; niet fijn last van je keel en oren! Ik heb gisteren niet met zout water m'n neusnaaroor buis gespoeld, moet dat wel gaan doen vanavond want het is bij mij ook nog niet schoon en dus onprettig in m'n oor.
    Hopelijk heb jij geen ontsteking in je oor van de verkoudheid!
    200 euro is idd wel duur voor zo'n cursus, maar wellicht kan je het (deels) terug krijgen van de verzekering? ik ga het in elk geval indienen (moet ik nog ff doen, de nota inscannen, maar vergeet het steeds). Die van mij is 7 lessen voor 120 euro en het begint 2 januari.
    Maar op zich is met 29 weken beginnen geen ramp hoor, lijkt mij in elk geval niet. Des te meer last je krijgt van je buik des te prettiger is het om iets van gym te doen.
    Yoga lijkt mij ook niets.

Nu ff lunchpauze en dan nog een halve dag te gaan! YES :D

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Die zw.gym kun je mee starten tussen de 23ste en 28ste week dus dan ben ik zowiezo te laat want ben dan al 29 weken en et zijn 9 lessen denk niet dat ik dat ga redden ook ivm mijn bi.
    Haptonomie is hier nergens, maar is ook prive en zo'n zwangergroepje lijkt me juist leuk.
    ik denk dat ik toch es voor die joga ga bellen die is steeds per 4 lessen dus dan kan ik stoppen wanneer ik wil ivm mijn bekken.
    opzich spreken de meeste dingen me wel aan bekkenoefeningen ademhalingsoefeningen contactmaken met je baby, ontspanningsoefeningen..op de partnerles leert je partner massage voor tijdens de weeen is ook fijn...maar er stond dus iets bij van een weeendans en dan denk ik jezus dat gaat me te ver hahahs. maar kan altijd proberen.
    Kan idd ook wat declareren bij de zorgverzekering weet niet hoeveel.

Wij hebben trouwens de 3de de 3d echo heb er echt zin in!

net bij de dokter geweest. mijn klieren in mijn keel en bij mijn oren zijn opgezwollen en heb een virusinfectie, krijg er niks voor, moet uitzieken. Kun je ook niks voor krijgen tijdens de zwangerschap.
    Vroeg ik nog een herhaal recept voor de movicol, want nu ik steeds ziek ben zijn mijn darmen weer in de war. rijg ik dat recept zegt ze ja je moet ook goed drinken helpt ook tegen opstipatie en is ook fijn voor je keel. dus ik zeg ik heb continu dorst drink wel meer dan 2 liter op een dag en voornamelijk water, als ik wil kan ik blijven drinken.
    dus nu moet ik maandag nuchter naar de ha bloedprikken en urine inleveren ze dacht aan zwangerschapssuiker. veel dorst opstipatie lage weerstand en dus tot nu toe elk virus wat heerst oppikken waren daar wel tekenen van zei ze.
    ik hoop het toch niet zeg!! schrok er een beetje van hoor.

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, je blijft ook steeds een week+ op me vooruitlopen he?? ;) haha
    Lekker vooruitzicht zo in het nieuwe jaar he, lekker weer ons kindje bekijken en nog wel es met huid en haar! :)
    Hoop ook niet dat je last hebt van zwangerschapssuiker zeg ... dat is niet prettig!! maar wel goed dat alles nu ff gecontroleerd wordt.
    Veel water drinken is sowieso een must nu, dus lekker blijven doen.

Heb net weer 2 foto's in m'n babykleertjes album gezet, dus als jullie 't leuk vinden :) go check!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Weeëndans :(:$ Het moet echt niet gekker worden. Zie je al gaan Hip, al puffend met je armen zwaaiend en dan nog proberen zen "in je weeën te kruipen" :D Maar een normale niet-zweefie yoga is wel leuk hoor.
    Hoop dat je waarden ok zijn! Zwangerschapssuiker lijkt me heel rot.. dan is het elke dag insuline spuiten toch.. maar weet niet of er nog een risico voor het kindje is? Hopelijk gewoon alles goed Hip :)

Tori mooie buik! Leuk hoe je shirtje er zo omheen spant, mooi hoor :)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Voilà :)

Bijgevoegde bestanden:

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    :d :d :d :d :d :d :d

sophy yeah!!!

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    wat al een duidelijke streep, wowowowow

:D

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Straks een mooie banner bij jou Sophy :), zooooooooo leuk!!!

Haha, dit is echt het beste nieuws deze kerst!

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Jahaaa :D:D:D
    Gister had ik stiekem ook al getest maar was hij nog heel erg licht dus durfde nog niet helemaal. Nu wel :) Al heb ik al sinds de tp het gevoel van ja, het is goed deze keer.. een soort rust... en m'n schildkliertje staat goed dus ohhhh dit is hem (of haar) gewoon :D:D

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Het is trouwens 13dpo vandaag.. moet natuurlijk nog wel maandag (dus 15dpo) voor de bloedtest en dan hoop ik maar dat de hcgwaarde ook goed is :) Onze kerstbaby :):)

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    wel fijn dat je hcg waarde wordt getest, is toch een extra bevestiging want als dat lekker hoog is dan geeft dat ook zo'n rust (had ik heel erg namelijk). Jullie kerstbaby, zoooo mooi :). En dan eind juli kunnen jullie hem of haar vasthouden, heerlijk idee he?

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Nee eind augustus :) Iets eerder mag, maar eind juli is wel iets te vroeg zeg maar :) Deze keer komt het goed... goed goed goed... wahoe :D

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    oooh, ik ben niet zo goed in uit m'n hoofd rekenen hihi
    Jaaaa, deze keer komt het écht goed ; die test is al zo duidelijk voor 13dpo!
    Hoe is het met de misselijkheid?

20. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ohhhh Sophy! Wat is dit je ontzettend gegund meid :D
    Super!!!! Wat een geweldig kerstcadeau :)

Deel Deze Pagina