Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Dankje McKenzie!
    En misselijk.. nah.. meer een beetje dat weke gevoel.. en dan maar een halve boterham wegkrijgen haha.. maar wat boeit het als ik gewoon eindelijk eiiiiindelijk zwanger ben :)

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Inderdaad, boeiend! Je bent zwanger :) laat de kwaaltjes maar komen.. :D

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Whhhaaaa sophy!! ik wist helemaal niet dat je ging testen vandaag verwachtte dit nog niet haha.
    wat gaaf!! ohh ik ben zo blij voor je.....
    *doe ff een vreugdedansje ipv een weeendansje;)*

en wat een duidelijke test. ohh dit moet goedkomen dat moet gewoon. zo gaaf!!!
    wat gebruik je nog ter ondersteuning?
    lekker genieten nu meid en vis eten met de feestdagen jamjamjam!

met zw.suiker hoef je gelukkig niet altijd te spuiten je krijgt een dieet en als je je waardes daarmee in het gereel kan houden dan is dat goed.

ik had gisteren nog ff op de site van het diabetesfonds opgezocht wat het allemaal inhoud, maar denk niet dat ik het heb...fingerscrossed
    komt voor vanaf de 24ste week, maar de symptomen wat ik heb heb ik al veel langer dan een week dus lijkt me niet dus.
    verder kom ik ook niet in een risicogroep voor. nou ja je kan het evengoed krijgen natuurlijk, maar ga er voor het gemak ff vanuit dat ik het niet heb.
    risico's voor de baby zijn er alleen als het onbehandeld blijft. risico's zijn dan een groot kindje boven de 4000gr. en wat meer kans op diabetes type 2.

vanacht wakker gebeld door mijn vriendin, ze is bevallen!! een zoontje job.
    half10 waren de weeen begonnen half 11 naar het zkh en om 12 uur al volledige ontsluiting. daarna vielen de weeen weg dus uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald.

moeten een paar daagjes blijven omdat het toch een prematuur kindje is..nouja 6,5pond en 49 cm en drinkt goed, maar officieel is ze dinsdag pas 37 weken.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy! Yes! Wow, wat een goeie test! Wat super super super dat het hele ellendige traject nu gewoon eens iets moois brengt! En nu vasthouden!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hip, Sophy heeft ons goed verrast met de test. Ik had wel zo iets van ga nou testen zaterdag, maarja ... ik zelf stelde het ook steeds uit.
    Ik heb vanochtend ook gedanst, hihi.
    Nou, hoop dat jij dat niet hebt hoor en dat je gevoel gelijk krijgt dat het dat niet kan zijn.
    Top dat je vriendin is bevallen van een gezonde zoon. En idd zo heel klein is ie niet voor die weken, dus dat gaat best goed.
    Wel leuk dat ze je meteen ging bellen zeg!

Ik ga nu op boodschap en dan gaan we straks bezig in de babykamer.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Betties, voor jou ook zo'n duidelijke test!!! #duimen

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ik wilde niet teveel testdruk zeg maar.. en een verassing :D

Gefeli voor je vriendin Hip. Wat een snelle bevalling en al groot voor een 37w kindje zeg!

Tori succes met klussen!

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    heb even pauze want last van zuur wat omhoog komt!
    de muren geschuurd en de laatste gaatjes gevuld, nu even drogen nog en dan de kamer goed zuigen, het raam, de vloer en deur afplakken en dan kan m'n vriendje met de Wagner gaan verven!

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy leuke verrassing hoor!! Ohh wat zal jij stralen de feestdagen de lampjes in de boom hoeven niet eens aan denk ik.

betties alle positieve energie gaat nu naar jouw! voel je het al stromen hihi. ik duim en brand kaarsjes noem maar op! :D:D dit zou tocbh zo mooi zijn als het bij jouw ook raak is..dan schelen jij en sophy ongeveer net zoveel als tori en ik.

mc kenzie in 2013 ga jij ons allemaal meteen volgen hoor!!

elfrieda en annabeth bij jullie ook nog alles goed?

en zomerrr nog alles rustig?

ik lig op de bank met wat tijdschriften een dekentje een kater en een poes en een lekker warme kruik! (om me te warmen want eet veel waterijsjes om de keelpijn dragelijk te houden) buiten is het triest weer dus niet zo erg m op de bank te hangen. jammer dat ik me niet goed voel.
    net het koopcontract getekend van ons huisje, dus nu afwachten tot alles geregeld is en hopelijk kunnen we voor de bevalling nog de badkamer doen.

Tori lekker aan het klussen op de babykamer leuk hoor! benieuwd hoe die gaat worden.

10. Elfrieda

Elfrieda Actief lid

15 nov 2012
    102
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Groningen
    Sophy, gefeliciteerd zeg, wat een heerlijke kerstdagen ga je tegemoet!!!
    Ik heb de combitest gehad, alles was goed. Alleen de DV is niet te meten staat er in de brief, ik heb nog niet gekeken wat DV precies inhoudt. Kans op Trisomie 21 = 1:607 Trisomie 18 1:4640 Trisomie 13 kleiner dan 1:5000, geen verdikking bij nekplooi, alles zag er goed uit, beeldvorming was matig, de kleine ligt diep verscholen en lag er steeds niet goed voor en ging breakdansen op het hoofd hahahh maarrrr ik ben wel hoopvol, aan het eind vroeg ik naar de nub, ze bracht het nog even in beeld en ineens lag de baby er goed voor en was het geslacht heeeeeel duidelijk te zien, ik heb er een fotootje van gekregen, ik durf het nog niet te zeggen want ik wil niet dat een bekende het toevallig leest. Wat gek is is dat mijn etnische achtergrond op Europees, Midden Oosten, Noord Afrikaans, Latijns Amerikaans gezet is terwijl ik toch volbloed NL ben. Met 19 weken krijg ik een GUO, dus een uitgebreide echo en daarna krijg ik groeiecho's. Ik ben blij dat ze dat met speciaal echoapparatuur doen en dat de echografist ervoor opgeleid is.
    Annabeth, hoe staat het er bij jou voor? Heb je al een extra echo gehad ter geruststelling? Ik dacht erover na om een angel sound te halen, maar als de kleine zo diep ligt en ik hoor geen hartslagje dan word ik helemaal gek denk ik dus dan maar niet. De controle echo's zijn op elke 3 weken gezet omdat het allemaal goed lijkt te gaan, dat vond ik eerst jammer maar ik heb toch een 13 weken echo gehad en krijg de GUO nog tussendoor dus dan zijn het er toch wat extra en kan ik tussendoor nog opgelucht ademhalen. Nu eerst maar op naar de 16 weken mijlpaal, dan komt voor mij de 700 gram levensvatbaar of 26 weken mijlpaal en dan kan het vervroegd gehaald worden bij problemen.

Ik wens iedereen fijne feestdagen, lekker smikkelen allemaal haahahha geen alcohol (ik drink toch lekker al nooit gheghe) niet TEVEEL oliebollen eten hoor, dat moet er 2013 ook weer allemaal af en alvast een gelukkig en vooral vruchtbaar of productief 2013 toegewenst met veel gezondheid en hopenlijk voor iedereen een kleine of zwangerschap!!!!!!!!!
    Liefs van Suzie.

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi allemaal. Dank voor alle positieve energie deze kant op. Heb het alleen enorm nodig om voor de kerst op tebknappem. Jemig wat ben ik beroerd zeg... Het liefst wil ik mijn hoofd eraf halen, pfffff. Denk dat ik zo mijn moeder bel en vraag of zij zoonlief kan hebben vandaag zodat ik mijn bed in kan. Ook manlief heeft een mega migraineaanval, die slaapt nu ff. Wat een ellende... Waarom is dat altijd rond kerst??
    Anyway, zit meteen te doomdenken. Want kan me niet voorstellen dat dit nu lekker is voor innesteling... Ach ja, we'll see.

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ah Betties.. wat is het? Snipsnotverkouden of echt ziek? Zullen we nog even een hcg-dansje voor je doen? :)

Elfrieda wat fijn dat alles goed is! Blijkbaar is het toch gelukt om goede echo's te regelen in het ziekenhuis, dat zal een hele geruststelling zijn. Wel gek van je achtergrond.. het is niet de combi met je vriendje/man?

Hip wat is het snel geregeld met je huisje :) Had niet verwacht dat het zo snel kon.. en de hypotheek ook al rond? Je bent heel productief zo thuis :)

Tori gelukt met schuren? En wat is een wagner? :)

@test: kleurde vrijdag na 5min positief, gister na 3min en vandaag binnen 1 minuut :D En ook maar meteen m'n eerste buikfoto gemaakt :D Het voelt nog zo onwerkelijk....
    @oliebollen.. man ik ga veel eten.. ben gewoon alweer 1,5kg afgevallen :( Weet niet eens hoe, ik eet me een slag in de rondte, maar ben nu wel weer te licht.. dus op naar een reusachtig kerstdiner en oliebollen :D

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Wow sophy, je gaat supergoed! Bloedtest morgen zal ook wel knallen!
    En hip, gefeliciteerd met de koop van jullie huis! Hopenlijk snel rond. Wel makkelijk verhuizen, haha. Hoeft niets te doen, haha. Heb je al een plan voor de badkamer? Staat bij ons ook al een jaar op de planning, maar nog geen tijd gemaakt om uberhaupt uit te zoeken wat we zouden willen.. Jij alweer een beetje beter?
    Tori, is het mooi geworden?

Hier kop vol snot, alles doet me zeer, vreselijk. Moet zeggen, nu ik rechtop zit gaatbhet beter dan dat ik lig. Heb toch maar een paar paracetamol genomen, want voel me zo beroerd. Vandaag stond op het programma om het kersttoetje te gaan maken, als test. Wordt de chocoladecake uit de allerhande van jamie. Maar ik proef helemaal niets! En ik wilde ook kerstkoekjes gaan maken met julian vandaag. Nou ja, we zien wel.

Ik zat te denken dat ik de hele tijd zoonliefs naam niet noem. Als een soort 'privacy'. Maar ja, alles wat we hier delen is zoo intiem, slaat dus helemaal nergens op. Fotos enzo kunnen ook alleen vriendjes zien toch? Dan zal ik mijn trost er eens op gaan zetten!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Betties, ja de fotos kunnen alleen je vrienden zien, dit kan je aangeven als je een foto plaatst of bij de algemen instelling als standaard voor alle fotos.
    Achja, ik ga straks ook hier vertellen hoe ons meiske heet hoor... Zie daar geen probleem van in. Leuke naam heeft je zoon!
    Beterschap!

Ik doe lekker mee, hier helaas ook meer snot en dus ook meer last van mn oor. Straks weer stomen en snuiven, bleh.

Sophy, echt super van je test. Da moet een goed gevoel geven dat ie per dag sneller duidelijk wordt! Morgen de hcg test en dan kan je helemaal gaan genieten! Dit is eenplakbeeb!!
    Schuren is goed gegaan, maar daardoor wel meer last van mn neus/oren. Had ook n kapje op moeten doen... Denk ik altijd achteraf.
    Een Wagner is zo'n verfspuit. Lijkt heel makkelijk en alsof het weinig rommel geeft, maar dat is n de praktijk helaas niet zo.
    Maar het kamertje is mooi wit geworden! Alleen bij t raamkozijn nog een plekje wat ik bij moet werken en dan het kozijn nog schuren en verven.

Hoe zit dat eigenlijk als je zwanger bent... Mag je dan wel verven met lakverf? Als je bijv een mondkap op doet?
    Anders moet mn vriendje het doen en die heeft niet zo'n vaste hand als ik, dat met de spuit kan ie wel.

Nu ff een hcg dansje voor Betties en dan ga ik maar es naar boven... Rommel uit t kamertje opruimen en wat verklodders vd laminaat vloer halen (al komt er wel vloerbedekking overheen). En dan heerlijk douchen, is goed voor mn neus!

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ohja Sophy, mooie banner!!!

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Je kunt bij de privacy instellingen kijken Betties. Ik ben wel op mn privacy gesteld.. qua namen en werk enzo.. gewoon voor de zekerheid.
    Succes met koken als je dat nog gaat doen!

Tori wauw basis van het kamertje af! Verf weet ik niet.. volgens mij doen veel vrouwen het zelf.. hier gaat manlief aan de slag :)

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Jeej sophy heeft een banner!!ben echt benieuwd hoeveel hcg je hebt morgen.
    Gebruik je nog iets als ondersteuning eigelijk?

betties balen dat je je zo rot voelt! Hopelijk kan julian (wat een mooie naam) movandaag naar oma en kunnen jullie rustigaan doen.

Elfrieda wat fijn dat alles goed is, zou toch ff bellen hoe het kan dat er een verkeerde afkomst staat.

tori druk druk met de kamer, je mag verven met verf op waterbasis niet op terpetine basis. Maar die verkopen ze ook niet meer voor binnen. doe voor de zekerheid een kapje voor altijd fijner toch?

de hypotheek van ons huisje is in aanvraag, maar daar gaan weken overheen. maar daar hoeven we ons verder geen zorgen over te maken komt wel goed alleen hoeveel erbij kan voor de badkamer en toilet ligt eraan.
    het gaat erom dat de aanvraag is gedaan en het koopcontract is getekend nog in 2012 dan kunnen we gewoon een spaarhypotheek vanaf 2013 geven ze alleen nog annuiteitenhypotheken af. en die zijn kut je maandlasten worden dan elk jaar meer.
    Maar nu is dat allemaal geregeld dus we hoeven ons daarover geen zorgen meer te maken.
    badkamer en toilet hebben we ook al uitgezocht en zijn nu nog bezig met offertes van installatiebedrijven zodat we dadelijk ook weten wat het gaat kosten om het te maken.
    ik hoop dat het lukt om het allemaal erin te hebben voordat de baby komt. ligt eraan hoelang de bank tijd nodig heeft voor de hypotheek goed te keuren.
    en dan nog de levertijd vd badkamer natuurlijk.

verder ben ik ook nog steeds beroerd ik hoest me de logen uit mijn lijf waardoor de keelpijn alleen maar erger word en daardoor de oorpijn ook weer erger word, baal er van hoor.
    Hebben afgesproken om vanmiddag naar het zkh te gaan op kraambezoek zal ik wel een kapje voor moeten. en dan op bezoek bij de vader +vrouw van mijn vriend voor kerst alvast (nouja word geen kerstdiner hoorde ik al we krijgen
    frietjes haha)

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Drukte perongeluk op verzenden hihi
    morgen kerst met mam maar wat we doen weet ik nog niet. wilde eigelijk naar valkenburg naar de kerstmarkten in de grotten, maar is veel te druk hoorde ik al.
    Eerste kerstdag bij mijn vriend zijn zus en heel de familie..iedereen maakt een paar kleine hapjes zodat we een veel gangen kerstdiner hebben. gelukkig is mijn vriend nu boodschappen aan het doen voor mij hoef ik dat tenminste niette doen moet wel nog alles maken een xtje weet alleen nie wanneer haha....was ik maar fit!!

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, thanks voor je antwoord. Dan ga ik gewoon met handschoentjes aan verven en dan hoef ik mn handen niet schoon te maken met terpentine :). En just to be sure doe ik gewoon een kapje op, moet toch met het schuren ook al anders wordt het nog erger met mn verkoudheid, terwijl t nu juist wel weer oke is. Stomen heeft goed zn werk gedaan. En had verse kippensoep gemaakt dus dat was ook lekker gezond!!

Het is nu droog, zo ff de deur uit om iets op de post te doen.

20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi tori, hier ook al anderhalve liteer zelfgemaakte kippensoep op ;)
    Ik dacht dat je niet mocht verven vanwege de damp die bij lakverf op terpentine basis vrijkomt. Dus wel lakverf op waterbasis, maar dat verft veel rotter... In elk geval in een goed geventileerde ruimte als je toch zelf aan de slag gaat.
    Hier gaat het weer redelijk. Savond sbegint het er weer zo lekker in te zakken.zou wel in een heet bad willen, aar dat is in de wachtweken geloof ik niet zo'n goed plan toch?
    Lekker vroeg naar bed in elk geval en dan morgen hopenlijk weer een stuk fitter. Julian gaat de hele dag naar de bso en man en ik wilden lekker naar de film of shoppen...

Deel Deze Pagina